BMW řady 7 má nový základ: čtyřválec 720i

Vznětový šestiválec už není vstupenkou k vrcholnému modelu mnichovské značky. Základ teď tvoří zážehový čtyřválec 720i s výkonem (pravděpodobně) 184 koní.
bmw-rady-7-ma-novy-zaklad-ctyrvalec-720i.jpgCelá galerie 29 Zdroj: archiv redakce

Výkladní skříň těch nejlepších technologií mnichovské automobilky není zrovna místem, kde by se zákazníci primárně zaobírali tím, jestli se do kufru vejde kočárek nebo jestli to jezdí za šest nebo sedm litrů na sto. Naopak tady hraje roli prestiž, výbava nebo pohodlí, nejlépe pak všechno dohromady.

Pokud vám k prestiži stačilo jen to, že jezdíte ve vrcholném modelu značky, pak mohla motorizace 730d se šestiválcovým třílitrovým dieselem zcela splnit svůj účel, je dostatečně kultivovaná, výkonná a na plnou nádrž vás doveze skoro až na kraj světa. Výkon 258 koní dostačuje ke zrychlení z nuly na sto za 6,1 sekundy, takže se není třeba strachovat ani o dynamiku.

Teď ale v Mnichově dospěli k tomu, jestli náhodou není i těch 258 koní na (téměř) dvoutunovou limuzínu moc. A tak brzy zamíří do nabídky BMW 720i. Ano, čtete správně, řada 7 dostane nad přední kola zážehový čtyřválec, nejspíš naladěný na 184 koní, kolik odevzdává třeba v trojkové řadě. Na podrobnosti ale teprve čekáme, za odhalením vězí německá mutace webových stránek automobilky, kde už se objevuje reklama na BMW 720i za částku od 971,36 Eur měsíčně.

U BMW tak budou moci o něco snížit “Cenu od“, ukážou směrem do Bruselu jak moc se snaží být ekologičtí, ale v reálu si zážehový čtyřválec nejspíš mnoho fanoušků nenajde. Už kvůli tomu, že cena nejspíš nebude o moc nižší, než za naftový šestiválec 30d, který začíná na částce 1 982 500 Kč v případě verze s pohonem zadních kol.

Trochu pod čarou se ještě můžeme podívat ke zbytku německé trojky, jak jsou na tom z pohledu downsizovaných motorů. Na sklonku života předchozí generace Mercedesu třídy S dorazil do nabídky naftový čtyřválec s označením S 250 CDI. V nabídce nové generace W222 je základem motorizace S 350 BlueTEC představující vidlicový šestiválec s výkonem 258 koní. Podobně je na tom i Audi s modelem A8, kde nabídku otevírá motor 3.0 TDI s výkonem 204 koní.

27.1.2014 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist