BMW řady 3 GT – fotky a technická data

Nový hatchback navazuje na větší řadu 5 GT a přidává do nižší třídy trochu té praktičnosti. To u BMW zapomněli, že prodávají i kombík?

Tohle auto přichází jako na zavolanou… Zrovna jsme vydali článek 12 ošklivých aut, se kterými se krásně svezete. No, tohle by mohl být jeden z kandidátů, i když BMW poslední dobou už moc dobře nejezdí, a tak lze mít obavu, jestli by se nové BMW 3 GT náhodou nezařadilo vedle ošklivých aut, která i špatně jezdí.

No, bude záležet na vybrané motorizaci, ale k tomu až za chvíli. Tohle je zase mix mezi kupé, hatchbackem a MPV, které už se představilo před časem jako BMW řady 5 GT. Pozice řidiče je opět trochu přizvednutá a sází se na praktičnost, i když kvůli té tu především bude dále BMW řady 3 Touring.

BMW řady 3 GT je dlouhé 4824 mm, vysoké jen 1489 mm, široké 1829 mm a především má 2920 mm dlouhý rozvor (o 110 mm delší než řada 3 Touring). Je tak větší než kombík a sedan řady 3. Vzadu najdeme tři plnohodnotná sedadla a podle BMW je tu na nohy stejně místa jako v luxusní limuzíně – o 70 mm více než v BMW řady 3 Touring. Větší je i kufr, v základním uspořádání má 520 litrů. A když jsme u něj, lze ho otevřít nohou. Stačí, když s ní pod nárazníkem zamáváte.Motory
Pod kapotou BMW 3 GT budou pracovat jednotky, které povětšinou známe z ostatních modelů BMW. Základem je šestistupňový manuál a stále ještě pohon zadních kol. Za příplatek je pak k dispozici osmistupňový automat a později bude i pohon všech kol xDrive k některým modelům.

BMW 320i GT má přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonu 184 koní a točivém momentu 270 Nm. Stovku umí za 7,9 s a spotřebuje 6,6 litru na 100 km s manuálem a 6,2 litru s automatem. Model BMW 328i GT má také dvoulitr, ale s výkonem 245 koní a točivým momentem 350 Nm. Ten se na stovku rozjede za 6,1 s a umí 250 km/h při spotřebě 6,7 l/100 km (6,4 l/100 km pro automat).

DOPORUČUJEME: BMW 318d (2012) – redakční test

Na vrcholu je model BMW 335i GT, který má dvakrát přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec. Ten na zadní kola posílá výkon 306 koní a točivý moment 400 Nm. Stovku zvládne za 5,7 sekundy a maximální rychlost je omezená na 250 km/h. Standardně je k dispozici automat s spotřeba dosahuje na 8,1 litru na 100 km.

Diesely zastupuje základní BMW 318d GT, které má 143 koní a 320 Nm. Stovku umí za 9,7 sekundy (9,6 s pro automat) a rozjede se na 210 km/h, ale tady jde hlavně o spotřebu. Ta dosahuje na 4,5 litru na 100 km pro manuál a 4,8 l pro automat. Nad ním je dvoulitr v modelu BMW 320d GT, který má výkon 184 koní a točivý moment 380 Nm. Na stovku zrychlí za osm sekund a zvládne 230 km/h při spotřebě 4,9 litru na 100 km.

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

Brzy ještě přijde model BMW 325d GT, který bude mít dvakrát přeplňovaný dvoulitr o výkonu 218 koní a točivém momentu 450 Nm. Čeká se také na model 330d GT a 335d GT. Pohon všech kol xDrive pak bude k dispozici k modelům 320i, 328i, 335i a 320d.Důraz se klade na spotřebu a efektivitu, takže vedle úsporných motorů BMW dále zapracovalo na minimalizaci ztrát a nežádoucích výdajů energie. Elektronika tak řídí činnost chlazení, klimatizace a dalších spotřebičů a zapíná je jen tehdy, když jsou potřeba. Koeficient aerodynamického odporu má hodnotu 0,29 a pomůže nejen spotřebě, ale i akustickému komfortu při cestách vyšší rychlostí. Nový design zadní pětiprvkové nápravy má také zlepšit akustiku.

BMW řady 3 GT je také vybaveno aktivním zadním spoilerem, který se automaticky vysune v rychlostech přes 110 km/h. Snižuje vztlak na zadní nápravě o 35 %, který vzniká hromaděním vzduchu pod vozem. Automaticky se pak zasouvá v rychlostech pod 70 km/h.

Samozřejmě dostanete kompletní bezpečnostní výbavu a asistenty všeho možného – od udržení v pruhu po asistent zavázání tkaniček či utření nudle u nosu. Zajímavostí jsou příplatková dálková světla, která monitorují pomocí senzorů dění vpředu a pokud se blíží auto, upraví clonítkem paprsek světla tak, že řidič protijedoucího auta nebude oslněn. Přesto zůstane pokrytí paprskem světla mnohem vyšší než v případě ztlumení dálkových světel.

Na ceny BMW řady 3 GT si zatím počkejme, přesné informace budeme mít po autosalonu v Ženevě, kde se tohle BMW představí.

7.2.2013 11:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist