BMW řady 3 GT – fotky a technická data

Nový hatchback navazuje na větší řadu 5 GT a přidává do nižší třídy trochu té praktičnosti. To u BMW zapomněli, že prodávají i kombík?

Tohle auto přichází jako na zavolanou… Zrovna jsme vydali článek 12 ošklivých aut, se kterými se krásně svezete. No, tohle by mohl být jeden z kandidátů, i když BMW poslední dobou už moc dobře nejezdí, a tak lze mít obavu, jestli by se nové BMW 3 GT náhodou nezařadilo vedle ošklivých aut, která i špatně jezdí.

No, bude záležet na vybrané motorizaci, ale k tomu až za chvíli. Tohle je zase mix mezi kupé, hatchbackem a MPV, které už se představilo před časem jako BMW řady 5 GT. Pozice řidiče je opět trochu přizvednutá a sází se na praktičnost, i když kvůli té tu především bude dále BMW řady 3 Touring.

BMW řady 3 GT je dlouhé 4824 mm, vysoké jen 1489 mm, široké 1829 mm a především má 2920 mm dlouhý rozvor (o 110 mm delší než řada 3 Touring). Je tak větší než kombík a sedan řady 3. Vzadu najdeme tři plnohodnotná sedadla a podle BMW je tu na nohy stejně místa jako v luxusní limuzíně – o 70 mm více než v BMW řady 3 Touring. Větší je i kufr, v základním uspořádání má 520 litrů. A když jsme u něj, lze ho otevřít nohou. Stačí, když s ní pod nárazníkem zamáváte.Motory
Pod kapotou BMW 3 GT budou pracovat jednotky, které povětšinou známe z ostatních modelů BMW. Základem je šestistupňový manuál a stále ještě pohon zadních kol. Za příplatek je pak k dispozici osmistupňový automat a později bude i pohon všech kol xDrive k některým modelům.

BMW 320i GT má přeplňovaný čtyřválec 2,0 l o výkonu 184 koní a točivém momentu 270 Nm. Stovku umí za 7,9 s a spotřebuje 6,6 litru na 100 km s manuálem a 6,2 litru s automatem. Model BMW 328i GT má také dvoulitr, ale s výkonem 245 koní a točivým momentem 350 Nm. Ten se na stovku rozjede za 6,1 s a umí 250 km/h při spotřebě 6,7 l/100 km (6,4 l/100 km pro automat).

DOPORUČUJEME: BMW 318d (2012) – redakční test

Na vrcholu je model BMW 335i GT, který má dvakrát přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec. Ten na zadní kola posílá výkon 306 koní a točivý moment 400 Nm. Stovku zvládne za 5,7 sekundy a maximální rychlost je omezená na 250 km/h. Standardně je k dispozici automat s spotřeba dosahuje na 8,1 litru na 100 km.

Diesely zastupuje základní BMW 318d GT, které má 143 koní a 320 Nm. Stovku umí za 9,7 sekundy (9,6 s pro automat) a rozjede se na 210 km/h, ale tady jde hlavně o spotřebu. Ta dosahuje na 4,5 litru na 100 km pro manuál a 4,8 l pro automat. Nad ním je dvoulitr v modelu BMW 320d GT, který má výkon 184 koní a točivý moment 380 Nm. Na stovku zrychlí za osm sekund a zvládne 230 km/h při spotřebě 4,9 litru na 100 km.

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

Brzy ještě přijde model BMW 325d GT, který bude mít dvakrát přeplňovaný dvoulitr o výkonu 218 koní a točivém momentu 450 Nm. Čeká se také na model 330d GT a 335d GT. Pohon všech kol xDrive pak bude k dispozici k modelům 320i, 328i, 335i a 320d.Důraz se klade na spotřebu a efektivitu, takže vedle úsporných motorů BMW dále zapracovalo na minimalizaci ztrát a nežádoucích výdajů energie. Elektronika tak řídí činnost chlazení, klimatizace a dalších spotřebičů a zapíná je jen tehdy, když jsou potřeba. Koeficient aerodynamického odporu má hodnotu 0,29 a pomůže nejen spotřebě, ale i akustickému komfortu při cestách vyšší rychlostí. Nový design zadní pětiprvkové nápravy má také zlepšit akustiku.

BMW řady 3 GT je také vybaveno aktivním zadním spoilerem, který se automaticky vysune v rychlostech přes 110 km/h. Snižuje vztlak na zadní nápravě o 35 %, který vzniká hromaděním vzduchu pod vozem. Automaticky se pak zasouvá v rychlostech pod 70 km/h.

Samozřejmě dostanete kompletní bezpečnostní výbavu a asistenty všeho možného – od udržení v pruhu po asistent zavázání tkaniček či utření nudle u nosu. Zajímavostí jsou příplatková dálková světla, která monitorují pomocí senzorů dění vpředu a pokud se blíží auto, upraví clonítkem paprsek světla tak, že řidič protijedoucího auta nebude oslněn. Přesto zůstane pokrytí paprskem světla mnohem vyšší než v případě ztlumení dálkových světel.

Na ceny BMW řady 3 GT si zatím počkejme, přesné informace budeme mít po autosalonu v Ženevě, kde se tohle BMW představí.

7.2.2013 11:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist