BMW řady 3 (1990 – 1998)

10 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Model E36 přinesl moderní techniku, za níž se nemusí stydět ani dnes. Bohužel jde o automobil s nedostatečnou antikorozní ochranou. Mnoho ojetin je v zanedbaném stavu a vyžadují náročnější údržbu.

Diskuze

11 komentářů

    Zdravím, nevědět vůbec nic o e36, tak bych si jí po této recenzi asi nikdy nekoupil. Kde jaký ojetý Peugeot se vám vydařil prezenotvat lépe. Začněme hned fotografií v recenzi – otrhaná řadička, 15\“kola s poklicemi, tuzerská přední světla – tak určitě auto v ruce Němce nevypadá.
    Nesouhlasím s citlivým podvozkem, mně přijde odolný, alespoń ve srovnání s podvozkem e46. Myslím, že compact měl z e30 pouze zadní nápravu a podobnou palubku – moc sympatií si nenašel.
    V roce 97 byl fl a za vámi drobnou úpravou vzhledu se schovává hlavně standartně montovaný spolujezdcův airbag a konstrukční úpravy na karoserii. Model testovaný v EuroNcap dopadl hrozně proto, že šlo o model vyráběný od roku 90 do 97!!!
    V textu se miňujete o pohonu 4×4, asi spíše pro trochu lesku, e36 jím nikdy stejně vybavena nebyla. Dálě ujetá vzdálenost se v servisním menu nevypisuje, jedná se o jinou hodnotu, velmi častá mýlka. Že by R6 2,0i zlobil jsem nikdy neslyšel, je to totiž identický motor s 2,5i.Naopak jsou to držáky.Co jde jednoznačně doporučit jsou motory po faceliftu M52, označení 323i a 328i, oba vyhráli motor roku, jsou úsporné a pružné.
    Co jednoznačně v modelu e36 doporučit NELZE sou motory tds, v českých rukou praskají hlavy, vydírají se vysokotlaká čerpadla českou naftou a celkově odchází. Vzhledem k jejich spotřebě, která je u vás v čláknu spíše zbožným přáním nejsou dobrou volbou.
    Trochu jste zapomněli na velice atraktivní model 318is, který se snaží BMW dnes oprášit verzí si.Poslední vážnější překlep se týká samosvoru.Ten z m3 určitě není identický s tím, co měly některé sériové e36 a byl nabízen i do jiných motorizací, než vámi zmíněné.O jeho použití jen se zkušenými řidiči bych polemizoval, jeho prvoplánov úkol nasazení byl lepší ovládání za zhoršených adhezních podmínek. Napsali jste poměrně nezvykle dlouhou recenzi na velmi, velmi dobré auto, bohužel naprosto jiný pohledem, než bych čekal.

    Já si naopak myslím, že to je po dlouhé době dobře napsaná recenze ojetiny na tomhle serveru. Konečně i trocha informací o zajímavosti auta pro řidiče – u tohohle auta to holt jinak nejde. Nepřijde mi, že by byl článek nějak zvlášť kritický.

    Mě osobně by od e36 odrazovala hlavně (ne)bezpečnost a fakt, že předchozími majiteli tohoto vozu byla často prasata. Je to už prostě hodně staré auto \“s náhonem na zadek\“, které tak přitahuje různé kutily domácí, paliče pneumatik a podobná nemehla. A i pokud takovou historii nemá, za ta léta už bude mít natočeno několik statisíců km. I když v ČR mají všechny těsně pod 150 😀

    Co se euroNCAP týká, tady bych e36 nehájil vůbec. Dopadla totiž mizerně a vůbec by jí nepomohl airbag spolujezdce (především řidič to dost odnesl) a systémy pro aktivní bezpečnost, jak je zmiňováno v článku. S větším motorem by to navíc pravděpodobně dopadlo ještě hůře. Vaší poznámku o modelu 90-97 u automobilu, který se vyráběl v letech 90-98 vůbec nechápu.

    http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

    Až na na reakci okolo tds plně souhlasím ( totiž myslím ,že s trochou štěstí jde narazit na kousek ,který poslouží kvalitně a dlouho.. je nachylnější na konzumní používaní ale při slušném zacházení celkem držák)
    Jinak samozřejmě na palubovce se nevypisuje skutečný stav km jedině ,že by všechna auta a to i ty nová z vyroby měla nalítano něco okolo 360k km.. jedná se totíž o vypsaní BMW ID + ser. num softwaru přístrojovky. Samosvor smaozřejmně nepatří do ruk jen profesionalním řidičům mimo použití na okruhu přínáší značné vyhody při použítí při zhoršených trakčních podmínkách ( jak psal p. Richard). Jinak s žádným R6 nesáhnete vedle.. Model 320i je naopak neuvěřitelný držák motor shodný s 325i ale méně namáhaný.. takže kdo touží po spoustě nalítaných km a nafta mu nevoní doporučuji tento model. A že jste opoměli 1.8is je taky škoda.. Dle mého názoru povedená motorizace.
    E36 je povedené auto.. a kdo hledá za volantem i trochu zábavy a odpustí autu drobné nedostatky.. tak určitě dobrá volba.

    Bohužel zase jednou recenze napsaná (dle mého skoromného typu) marketingovým odborníkem z AAA.
    Příště hledejte rady jinde.
    🙁

    čekal jsem něco origálního, ale v recenzi jsou jenom časté polopravdy a nesmysle sesbírané po internetu. Prvně compact má přední nápravu stejnou jako všechny e36, zadní není z e30 (i když některé díly jsou stejné) je spíš podobná té ze Z3. Novej compact stál v základu 700k, takže mi přijde že na výrobních nákladech šetřej spíš u současných modelů 🙂
    \“Nejeden příznivce značky vám ale řekne, že bavorák se čtyřválcem je jen dvoutřetinovým BMW\“ – další ptákovina, jakej motor byl asi v e30 M3?
    Výhoda šestiválu je v průběhu kroutícího momentu, takže se s ním nechá powerslidovat (no s dvoulitrem moc ne).
    BTW, říká se že 328 je ze všech benínových motorů spolehlivý nejmíň.
    Časté závady: nevím kde jste přišli na to, že jsou problémy se zadní nápravou, navíc když vlečnou má jenom compact.(heh, odborníci z áček) Problémy vznikají hlavně na přední nápravě, sice vám dřív upadne kolo než aby naměřili vůle na technický, ale jízdní vlastnosti jdou do ha*zlu.
    Další blbost, samosvor se dal koupit ke každému modelu v rámci příplatkové výbavy.
    Jo a motor 1.6 se 77kW z poslední roků výroby má pouze takové označení, ve skutečnosti má obsah 1.9l, compact se vyráběl i ve verzi na zemní plyn, atp. Ale to se samozřejmě nedozvíme…
    Teď i já souhlasim že autoweb jde do kytek

    Nezlob se, ale je vidět, že pod pojmem dobře napsaná recenze si každá představujeme něco jiného. Dále pokud kupuješ auto od paliče pneumatik a po kutilovi, tak se nediv. neznamená to, že pěkné vozy nejsou.Co se EuroNCAP týká, je vidět, že jste opět mimo.Podívejte se , ak dopadla auta vyrobená kolem roku 90 a pochopíte, že e36 na tom tak špatně zase není.Mojí poznámku o modeli 90-97 znovu chápat nemůžete, protože těžíte jen z info špatné recenze.Po faceliftu se udály změny v konstrukci a bezpečnosti.Nechápu naopak vaší tezi, jak by dopadla e36 s šestiválcem při bariérové zkoušce.) Jsem rád, že sem napsali reakci další členové, kteří vědí, o čem je řeč.

    martin

    Co kdyby jste udělali test či tedy recenzi těchto vozů?

    jim

    Tak pro Vaši informaci! Compact E36 má podvozek z E30 (ověřeno v BMW) a Z3 má zadní nápravu z téhož modelu. Když už si tu taháte triko, tak byste o tom měl alespoň něco vědět.
    Podle dalšího soudím, že jste majitel čtyřválce a evidentně s tím máte problém. Jinak byste se akorát pousmál. A to s tím samosvorem? Na to také zapomeňte! Pokud jste nechtěl vyvolenou motorizaci, měl jste smolíka. A mohl bych pokračovat dál, třeba o 328…

    jim

    Tak pro informaci E36 325tds z roku 1995: spotřeba praha – sedlčany a zpět, po staré, žádná dálnice – průměr za 5,4 nafty. Praha-Berlin a zpět se zapnutou klimoškou 5,9 l/100km. Loni jsem dal dovolenou za 6,2. Auto mám třetí rok a bez problémů. Prostě parádní motor!

    hh

    Zadni naprava nani uplne stejna jako na e30 – ma petidiru a o neco jine poloosy a diferencial. Samosvor se daval i ke slabsim motorum – treba zrovna co Compactu 316i celkem casto. Nektere 328i mely problemy s nikasilem v valcich – ale projevovalo se to hlavne v USA kvuli odlisne kvalite benzinu (myslim ze kvuli vyssimu obsahu siry)..

    to doufám chystám se do něj jít.

    Dáňa

    Cus vsem,mam TDSko r.v.97 2,5 a je to uplne super aut,za tu bopdu co ho mam to byla vymena jen oleju a takovy ty cepy a tak,coz je na tech CESKYCh silnicih normalni.Jinak Chorvatsko a zpatky za 6 litru nafty,a to to auto bylo nalozeny az po zadni sedacky 😉 CHUDAK BMW.Na tu znacku nedam dopustit,nejaky hvezdicky za bezpecnost neresim je to auto podle miho gusta.A myslim si ze se vyrovna kde jaky Oktavce nebo i jinejm novjesim autum s vybavou kterou maj v tehlech letech ;)Tak ze ja volim BMW.A slogan,TAM KDE KONCI KONKURENCE,ZACINA BMW :).Preju vsem co maj BMW at jim slouzi jako me

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist