BMW řady 1 – nové motory a M paket

Nové motory rozšiřují nabídku BMW řady 1 směrem nahoru (a to nejen výkonem, ale i cenou), ale samozřejmě přibyla i jedna nudná ekologická pomalá verze.

Kde jsou ty doby, kdy jsme se u nového BMW mohli těšit na to, jak zas budeme psát o atmosférických řadových šestiválcích… No, to je už teď jedno, protože fňukáním nic nezachráníme. Pojďme se radši podívat na to, co je u BMW řady 1 nového.

Nabídka nyní obsahuje verze BMW 116i a BMW 118i, pokud se bavíme o benzínových motorech a pak BMW 116d, BMW 118d a BMW 120d, když je řeč o dieselech. K nim nyní přibyly dvě verze. BMW 125i nově nabízí přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru s dvoukomorovým dmychadlem TwinPower Turbo. Dosahuje na výkon 218 koní v 5000 ot./min. a točivý moment 310 Nm mezi 1350 a 4800 ot./min.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

S manuálem akceleruje 125i na stovku za 6,4 sekundy a rozjede se na 245 km/h. Kombinovaná spotřeba má být 6,6 litru na 100 km, ale už jsme si u dřívějších testů ukázali, že nový foukaný čtyřválec v reálném provozu nefunguje tak dobře, jak slibují tabulky.Diesel v BMW 125d má také objem dva litry a navazuje na trochu divokou verzi BMW 123d se dvěma turby z minulé generace. Nyní má výkon 218 koní v 4000 ot./min. a masivní točivý moment 450 Nm mezi 1500 a 2500 ot./min. BMW ale neuvádí, jestli se jedná o dvakrát přeplňovaný motor jako minule. Stovku zvládne za 6,5 sekundy, rozjede se na 240 km/h a v kombinovaném cyklu má spotřebovat jen 4,9 litru na 100 km. Verze s osmistupňovým automatem je ještě o desetinku úspornější.

Novinkou je také model BMW 116d EfficientDynamics, který místo dvoulitru pohání naftová šestnáctistovka o výkonu 115 koní a točivém momentu 260 Nm. Na stovku se dostane za 10,5 sekundy (pryč jsou sliby BMW, že každá nová jednička se nedostane na 100 km/h za déle než 10 sekund) a rozjede se na 195 km/h. Důležitá je ale spotřeba a emise, protože kvůli tomu tento model vznikl. S šestistupňovým manuálem má jezdit za 3,8 litru na 100 km a vypustit jen 99 g/km CO2.A ještě se sluší zmínit o nově dostupném M paketu na novou řadu 1. Vedle optických doplňků (které mají podle BMW pomoci aerodynamice) bude ve „sportovním“ paketu zahrnut i o 10 mm snížený podvozek s pevnějšími stabilizátory vpředu a vzadu a nové brzdy (krom 125i a 125d, které už je mají v základu). Podmínkou jsou pak ale minimálně 17″ nebo 18″ kola.

Ceny novinek budou stanoveny do autosalonu v Ženevě v březnu. Letos se možná v nabídce objeví ještě pohon všech kol xDrive a také řadový šestiválec ve verzi BMW 135i.

16.1.2012 6:20| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist