BMW R 1200 GS Adventure

Ikona cestovních endur upevňuje svůj náskok novým motorem.

Král všestrannosti a dlouholetý bestseller BMW R 1200 GS se v roce 2010 představuje se novým motorem. Pořád jde o vzduchem a olejem chlazený boxer, ale nově s hlavami z modelu HP2 Sport. Výkon 110 koní a točivý moment 120 Nm nevypadají jako velký pokrok (+ 5 k, 5 Nm), jenže motor jde daleko dravěji za plynem, hlavně v nízkých otáčkách, a točí se o 500 ot./min. dál, do 8500.

Jestli se místo do alpských serpentin chystáte na BMW přejet Afriku, nejspíš zvolíte model Adventure s 33litrovou nádrží, zvýšeným podvozkem a lepší ochranou jezdce. Ale pozor, při výšce sedla 89 cm a hmotnosti 256 kg vyžaduje Adventure hodně síly nebo šikovnosti, hlavně při manipulaci na místě. Jakmile se ovšem rozjezde, je tento kolos přímo pohádkově ovladatelný, hravě se proplétá úzkými vlásenkami i po rozbité polní cestě.V nabídce příplatkové výbavy BMW nechybí integrální brzdy s nejlepším ABS široko daleko, protiprokluz a geniální podvozek ESA, který umožňuje stiskem tlačítka měnit tuhost tlumičů i předpětí pružin. Off-road režim zvedne motorku o další dva centimetry. R 1200 GS byl už předtím skvělý motocykl, ale s novým DOHC motorem je ještě lákavější – zejména ve verzi Adventure. Německý důmysl má ovšem svou cenu – s plnou výbavou a třemi kufry vyskočí základní cena 386 400 Kč na více než půl milionu korun.

autoweb.cz

23.4.2010 8:00
Více o tématu: AfrikaBMWESA

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist