BMW předkládá detaily k novému M4 Convertible

K BMW M3, ať už se jmenuje jakkoli, třeba M4, patří historicky i verze se skládací střechou. Poslední generace mnichovského sportovního vozu tedy není výjimkou.

Je asi trochu zvláštní, když oficiální tisková zpráva o novém nejsportovnějším modelu třídy 3 se stahovací střechou začíná zmínkou o spotřebě, ale proč, ne – podržme se struktury informací tak, jak nám je naservírovalo samo BMW.

Začněme tím, jak moc se jízda v BMW M4 s volným nebem nad hlavou podepíše na stavu paliva v nádrži. Kombinovaná spotřeba nového BMW M4 Convertible, tedy „nové emtrojky v kabriu,“ jak bychom asi řekli neformálně, se má pohybovat v rozmezí 8,7 až 9,1 l/100 km, s emisemi CO2 203 až 213 g/km.

Popisovat vzhled vozu asi nemá příliš cenu, pohled na fotografie napoví víc jak o skládací střeše, tak o designu jednotlivých partií, aerodynamických prvcích, i třeba o osmnáctipalcových kolech či volitelných ráfcích o devatenácti palcích.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Notoricky známá je i pohonná jednotka, tak jako v sedanu (M3) či kupé (M4) i v kabrioletu pracuje řadový šestiválec s objemem třech litrů a výkonem 431 koní, točivým momentem 550 Nm. S ním dokáže BMW M4 Convertible dojet z nuly na stokilometrovou metu za 4,4 sekundy, maximálku tušíme u tradičních 250 km/h.

O ceně a dalších podrobnostech zatím BMW nemluví, a tak závěr bude opět patřit skládací střeše a otázce, zda je ovládat za jízdy. Ano, mechanismus by měl fungovat, i když vůz nebude stát, a to do rychlosti 18 km/h. Složení a roztažení střechny by pak mělo trvat necelých dvacet sekund.

1.9.2014 10:11| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist