autoweb.cz > BMW > BMW předkládá detaily k novému M4 Convertible
BMW předkládá detaily k novému M4 Convertible
Je asi trochu zvláštní, když oficiální tisková zpráva o novém nejsportovnějším modelu třídy 3 se stahovací střechou začíná zmínkou o spotřebě, ale proč, ne – podržme se struktury informací tak, jak nám je naservírovalo samo BMW.
Začněme tím, jak moc se jízda v BMW M4 s volným nebem nad hlavou podepíše na stavu paliva v nádrži. Kombinovaná spotřeba nového BMW M4 Convertible, tedy „nové emtrojky v kabriu,“ jak bychom asi řekli neformálně, se má pohybovat v rozmezí 8,7 až 9,1 l/100 km, s emisemi CO2 203 až 213 g/km.
Popisovat vzhled vozu asi nemá příliš cenu, pohled na fotografie napoví víc jak o skládací střeše, tak o designu jednotlivých partií, aerodynamických prvcích, i třeba o osmnáctipalcových kolech či volitelných ráfcích o devatenácti palcích.
Notoricky známá je i pohonná jednotka, tak jako v sedanu (M3) či kupé (M4) i v kabrioletu pracuje řadový šestiválec s objemem třech litrů a výkonem 431 koní, točivým momentem 550 Nm. S ním dokáže BMW M4 Convertible dojet z nuly na stokilometrovou metu za 4,4 sekundy, maximálku tušíme u tradičních 250 km/h.
O ceně a dalších podrobnostech zatím BMW nemluví, a tak závěr bude opět patřit skládací střeše a otázce, zda je ovládat za jízdy. Ano, mechanismus by měl fungovat, i když vůz nebude stát, a to do rychlosti 18 km/h. Složení a roztažení střechny by pak mělo trvat necelých dvacet sekund.