BMW nabídne čtyřválcový bi-turbo diesel

Na šestiválcích fungují dvě turbodmychadla skvěle, teď přišel čas i pro menší motory.

Spekulovalo se o tom už nějakou dobu, teď je to potvrzené. Skvělý mnichovský čtyřválcový turbodiesel o objemu dva litry dostane turbodmychadlo navíc. Motor se tak zařadí po bok zatím jedinému dvojitě přeplňovanému čtyřválcovému dieselu od koncernu PSA.

Nebylo by to ale BMW, kdyby se jen tak spokojilo s druhým místem. Prvenství v uvedení do výroby už sice nedohoní, ale prvenství ve výkonu si nechat ujít nehodlá.

Díky common-railu poslední generace se sekvenčním piezo vstřikováním natlakovaným až na 2000 barů se původní výkon 177 koní zvedne na celých 204 koní. Maximální točivý moment 400 Nm také nebude k zahození a co je podstatné – na rozdíl od nadopovaných turbodieselů s pouze jedním dmychadlem by bavorská novinka měla disponovat větší linearitou. Laicky řečeno, měla by mít v krouťáku menší turbodíru.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

Další zajímavostí je, že motor byl konstruován tak, aby mohl ve voze sedět víc vzadu, což zlepší vyváženost auta a zároveň ohleduplnost k chodcům v případě kolize. Hliníkový blok motoru bude podle všeho ještě lehčí, než u klasického dvoulitru.

Jako první se na nový motor může těšit jedničková řada (tipujeme označení 125d), která by s ním podle oficiálních informací měla jezdit za necelých pět litrů. Později přijde na řadu řada 3 a také model X3.

Honza Koubek

26.3.2007 9:06

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist