BMW na vodík s rychlostí 300 km/h

Prototyp H2R má klasický dvanáctiválec, ale jezdí na vodík a právě se mu podařilo stanovit devět světových rekordů ve zrychlení a nejvyšší rychlosti.

Prototypové BMW H2R je zatím nejúspěšnějším pokusem bavorské značky dokázat veřejnosti, že kombinaci klasického spalovacího motoru a vodíku není nutné úplně zatracovat, i když většina odborníků z celého světa říká pravý opak.

V souvislosti se svým programem vodíkového pohonu BMW říká, že chápe budoucí význam palivových článků, ale zároveň chce v přechodné době využívat v klasickém motoru spalování vodíku.

H2R má šestilitrový vidlicový dvanáctiválec z 760i s přepracovaným systémem vstřikování, který je přizpůsoben na vodík. V tomto případě má výkon 280 koní a díky poměrně nízké hmotnosti s ním H2R zvládá zrychlit z nuly na sto za 6 sekund.

Při aktuálním měření na zkušebním okruhu Miramas na jihu Francie se vodíkovému speciálu podařilo stanovit ve své třídě celkem 9 světových rekordů, z nichž ten nejpřitažlivější je nejvyšší rychlost na kilometrovém úseku, kde mu komisaři naměřili 300,190 km/h.

Ke cti konkurenčních značek je třeba dodat, že žádný výrobce na světě se dnes už spalovacím motorem na vodík v podstatě nezabývá, a už vůbec ne v takové míře jako BMW. Je proto dost možné, že v této speciální kategorii si BMW své rekordy udrží hodně dlouhou dobu.

Velmi zajímavou zprávou je to, že BMW chystá pro 7. řadu ještě v rámci jejího životního cyklu duální pohon. To znamená, že v průběhu tří nebo čtyř let by se měl největší model BMW objevit se systémem přepínání mezi vodíkovým a benzínovým pohonem.

redakce autoweb.cz

22.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist