BMW má nové logo. Hudební logo.

Co má společného výrobce automobilů s hudebním uměním? Vlastně celkem dost, možná víc, než si umíme představit.

Vážně je to tak, a než se dostaneme k BMW, tak si připomeňme „hudební“ reklamu, se kterou poměrně nedávno pracoval Ford, vlastně šlo o celý marketingový koncept, ve kterém se objevovaly hudební nástroje vyrobené z jednotlivých dílů model značky. A nebo tuzemské Subaru, které přirovnává jízdu se svými auty k požitku z hudby a také v propagačních materiálech komunikuje prostřednictvím hudební terminologie. Grandioso! A tak dále.

Takže k BMW. To co tady máme je nová melodie a bude v budoucnosti sloužit jako firemní audio vizitka BMW. Podle vyjádření automobilky „nezaměnitelným složením tónů je nové logo obzvláště jasně rozeznatelné. Specifický zvuk současně podtrhuje modernost, výkonnost a dynamiku BMW.“ Nové zvukové logo bude přehráváno na konci reklamních spotů v televizi a rádiu a u všech produktových a značkových filmů BMW.Celosvětově bude představeno v roce 2013 a použito všemi národními zastoupeními BMW. Premiéru si odbude v polovině března ve Francii a Velké Británii.

„Akustické prvky jsou důležitým aspektem působnosti značky BMW. Jako součást vývoje akustické identity jsme nahradili ,dvojitý gong‘, používaný 14 let, novým zvukovým podpisem,“ říká Joachim H. Blickhäuser, ředitel oddělení identity společnosti a značky v BMW Group. „Dodává značce typicky moderní, estetický a dynamický rozpoznávací faktor a lze ho mnoha způsoby využít na celém světě.“

Jak jsme se dozvěděli z oficiálních zdrojů, tak se „logo skládá z různých zvukových částí reprezentujících různé aspekty identity značky BMW, které odhalí svůj plný efekt ve vybroušené kompozici. Reverzní technologie, použitá pro přehrávání zvukových prvků vpřed a zpět, symbolizuje flexibilní mobilitu.

Melodie začíná vzrůstajícím znělým zvukem a je zdůrazněna dvěma výrazným basovými linkami, které utvářejí melodii akustického loga a rytmický základ. Zvuk staví na mihotavém a propracovaném provedení. Kombinace rozdílných prvků představuje nadšení z pokroku, dynamiky a ryzí radosti z jízdy.“K hudebnímu dílu se vyjádřil i skladatel Thomas Kisser z HASTINGS media music: „Šlo o velmi intenzivní proces a nádherně vzrušující příležitost hned od začátku. Hned jsem se ptal sám sebe: Jak mně osobně zní značka BMW? Jaký zvukový námět představuje hodnoty, které si spojuji s BMW – radost z jízdy, estetiku a výkon? A jak mohu vytvořit zvukové logo, jasně odlišující značku od ostatních – zejména těch automobilových? Důležitá kritéria pro proces vývoje zahrnují kromě jiného globální kulturní kompatibilitu, variabilitu použití, připravenost značky a rozeznávací hodnotu.“

A co na nové hudební logo říkáte vy? Hodí se ke značce a nebo byste si představovali ve spojení s BMW nějaký jiný motiv?

Autoweb.cz

19.3.2013 12:49

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist