BMW M8 (2016): motor z M5, karbonové základy z i8, opravdu ale dorazí?

Tentokrát vypadají zvěsti o supersportu BMW navazujícím na slavnou M1 velmi nadějně, divize M však musí přesvědčit vedení, aby dárek ke stoletému výročí schválilo.

Spekulace o údajném nástupci BMW M1 se objevují v pravidelných intervalech už dlouhá léta a někdy je dokonce podpoří i samotný Mnichov třeba odhalením pozoruhodného prototypu postaveného kdysi na základech řady 8 či konceptem M1 Homage. Jak podobné zprávy nakonec dopadnou, víte nejspíše sami a nebudeme vám mít proto v žádném případě za zlé, pokud budete s rezervou brát i aktuální zákulisní zprávy, každopádně tentokrát to vypadá docela nadějně.

O novém supersportu předběžně označovaném jako model M8 se začalo mluvit v respektovaných německých či britských médiích jako o „téměř hotové věci“, přičemž kolegové svá tvrzení opírají o několik zajímavých faktů. Předně jde o to, že existenci vozu, či spíše jeho vývoj připustil samotný šéf divize M GmbH Friedrich Nitschke tím, že popsal několik konkrétních konstrukčních detailů. Podle něj bude vůz vycházet ze základů plug-in hybridu i8 s karbonovou karoserií a hliníkovým šasi.

Místo tříválcové patnáctistovky a elektromotoru bude zadní kola roztáčet přepracovaný vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel o objemu 4,4 litru, který je momentálně možné najít pod kapotou modelů M5 a M6. Jeho výkon se má posunout někam k blíže neurčené hodnotě ležící mezi hranicemi 600 až 650 koní, a protože váha auta nemá díky kompozitům přesáhnout hmotnost 1500 kg, M8 by měla zvládnout akceleraci na stovku kolem tří sekund a jezdit nejvyšší rychlostí přes 320 km/h.

Naděje příznivců, pokud tedy lze těmto informacím skutečně věřit, by se měla upnout na rok 2016, kdy BMW oslaví století od svého založení a nová M8 či M1 by byl bezpochyby reprezentativní dárek. Přesto zdroje uvnitř automobilky upozorňují, že ještě není vyhráno. Supersport prý zatím nedostal zelenou a jeho tvůrci mají údajně před sebou nelehký úkol – přesvědčit nejvyššího šéfa koncernu Norberta Reithofera, který více fandí vozům jako je i8 než M8.

zdroj: Car, Autobild, GT Spirit, ilustrace: Wild Speed

4.12.2013 12:39| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist