autoweb.cz > BMW > BMW M8 (2016): motor z M5, karbonové základy z i8, opravdu ale dorazí?
BMW M8 (2016): motor z M5, karbonové základy z i8, opravdu ale dorazí?
Spekulace o údajném nástupci BMW M1 se objevují v pravidelných intervalech už dlouhá léta a někdy je dokonce podpoří i samotný Mnichov třeba odhalením pozoruhodného prototypu postaveného kdysi na základech řady 8 či konceptem M1 Homage. Jak podobné zprávy nakonec dopadnou, víte nejspíše sami a nebudeme vám mít proto v žádném případě za zlé, pokud budete s rezervou brát i aktuální zákulisní zprávy, každopádně tentokrát to vypadá docela nadějně.
O novém supersportu předběžně označovaném jako model M8 se začalo mluvit v respektovaných německých či britských médiích jako o „téměř hotové věci“, přičemž kolegové svá tvrzení opírají o několik zajímavých faktů. Předně jde o to, že existenci vozu, či spíše jeho vývoj připustil samotný šéf divize M GmbH Friedrich Nitschke tím, že popsal několik konkrétních konstrukčních detailů. Podle něj bude vůz vycházet ze základů plug-in hybridu i8 s karbonovou karoserií a hliníkovým šasi.
Místo tříválcové patnáctistovky a elektromotoru bude zadní kola roztáčet přepracovaný vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel o objemu 4,4 litru, který je momentálně možné najít pod kapotou modelů M5 a M6. Jeho výkon se má posunout někam k blíže neurčené hodnotě ležící mezi hranicemi 600 až 650 koní, a protože váha auta nemá díky kompozitům přesáhnout hmotnost 1500 kg, M8 by měla zvládnout akceleraci na stovku kolem tří sekund a jezdit nejvyšší rychlostí přes 320 km/h.
Naděje příznivců, pokud tedy lze těmto informacím skutečně věřit, by se měla upnout na rok 2016, kdy BMW oslaví století od svého založení a nová M8 či M1 by byl bezpochyby reprezentativní dárek. Přesto zdroje uvnitř automobilky upozorňují, že ještě není vyhráno. Supersport prý zatím nedostal zelenou a jeho tvůrci mají údajně před sebou nelehký úkol – přesvědčit nejvyššího šéfa koncernu Norberta Reithofera, který více fandí vozům jako je i8 než M8.