BMW M5 Touring

Potřebujete něco hodně, ale opravdu hodně rychle odstěhovat? Snadná pomoc!

Nejrychlejší verze řady 5 se po  jednogenerační přestávce znovu vrací ke strategii dvou karosářských variant: seznamte se s novým BMW M5 kombi. Konečně zjistíte, jaké je držet stometrový drift s pytlem cementu a míchačkou na beton v kufru.

Touring má pochopitelně stejnou techniku jako sedan M5. Je zde tentýž vysokootáčkový motor V10 o výkonu 507 koní a točivém momentu 520 Nm; stejná převodovka SMG se sedmi rychlostmi a tolika možnostmi nastavení, že na propočítání všech kombinací potřebujete superpočítač NASA; nechybějí ani elektronicky řízené tlumiče a chytrý samosvorný M-diferenciál.

Auto váží 1800 kg, ale přesto nemá problém akcelerovat z nuly na stokilometrovou rychlost za 4,8 s. Ve 250 km/h ho zastaví omezovač. Absolvujete-li speciální školení (které není zadarmo), budete moct cestovat na chalupu třeba třístovkou. Protože M5 Touring má praktickou karoserii pětkového kombi, odvezete buď 500 litrů nákladu ve výchozí konfiguraci nebo až 1650 l po sklopení zadních sedadel.

Velká část vývoje probíhala na Severní smyčce Nürburgringu, kde má BMW vlastní středisko.

Kombi s písmenem M není u  Mnichovských novinkou, ačkoliv v předcházející generaci M5 (E39) takový model chyběl. Automobilka vyráběla praktickou variantu svého über-sedanu už v letech 1993 až 1995. Tehdy sjelo z jejích výrobních pásů 891 kusů M5 Touring E34, což z  něj dělá jeden z nejvzácnějších bavoráků moderní éry.

autoweb.cz

9.1.2007 12:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist