BMW M5 CSL – na oslavu 25 let modelu M5

BMW si postavilo jedinečný odlehčený sedan M5. Bude brázdit Nürburgring jako taxík!

Již čtvrt století obšťastňují produkty s písmenem M automobilové fanatiky a to je pádný důvod, aby automobilka přispěchala s něčím výjimečným.

Prvním silničním produktem divize M, pokud nepočítáme raritu BMW M1, bylo v roce 1984 představené BMW M5. Řadový šestiválec 3,5 l tehdy dával výkon 286 koní, což bylo v té době naprosto magické číslo. Stejně tak zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost 246 km/h.

Později se výkon zvyšoval na 315 a 340 koní z řadového šestiválce, až se v roce 1998 s modelem BMW M5 E39 přešlo na pětilitrový osmiválec o výkonu 400 koní.

Poslední empětka má pod kapotou točivý desetiválec 5,0 l o výkonu 507 koní a než odejde na zasloužený odpočinek (nový model ji nahradí možná už koncem roku 2010), je tu jeden unikátní stroj – BMW M5 CSL.

BMW M5 CSL není auto, které si budete moci koupit, ani pokud máte peněz jako brunejský sultán. Automobilka si ho postavila pro sebe a nazývá ho „M5, kterou jsme nikdy nevyrobili“.

Motor byl převrtán na 5,5 l a nyní produkuje výkon 580 koní a točivý moment 540 Nm. To vše při plnění emisní normy Euro 4. Převodovka je také úplně nová – jedná se o sedmistupňovou dvouspojkovou skříň z BMW M3, která však byla náležitě zesílena.

Díky lehčím dílům karoserie a také nové karbonové střeše se podařilo snížit hmotnost o 50 kg oproti standardním 1830 kg. Upravené BMW M5 CSL tak nyní dosáhne stovky za 4,1 s a o maximální rychlosti se raději nikdo nezmiňoval. Ale na nejrychlejším místě Nordschleife v Doettinger Hohe dosáhla M5 CSL rychlosti 290 km/h (je to tu sice rovně, ale do kopce).

Nižší hmotnost, výkonnější motor a přenastavený podvozek se podílí společně na lepším čase na Severní smyčce Nürburgringu, když je tato M5 CSL o plných 20 sekund rychlejší než standardní M5 – na shodných pneumatikách.

Jak jsme již uvedli v úvodu, toto auto si divize M postavila pro radost. Nebude se nikdy vyrábět a ani se nepočítá se zakázkovou úpravou již vyrobených BMW M5. Auto bude prozatím sloužit k testování, vození VIP hostů po Nordschleife a poté poputuje do muzea. Škoda, nám by se zrovna jeden služební sedan hodil…

autoweb.cz

30.10.2009 7:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist