BMW M4 Coupé MotoGP safety car: M6 Gran Coupé jde do důchodu, motorky pohlídá M4

Německá automobilka BMW střídá stráže v MotoGP a na novém „zpomalovacím voze“ M4 Coupé představuje prakticky veškerou dostupnou výbavu.
bmw-m4-coupe-motogp-safety-car-m6-gran-coupe-jde-do-duchodu-motorky-pohlida-m4-1100x618.jpgCelá galerie 3 Zdroj: archiv redakce

V souvislosti s mnichovskou značkou BMW se momentálně mluví hlavně o světové premiéře prvního modelu s pohonem předních kol – řadě 2 Active Tourer – a poněkud zvláštním představení nového crossoveru X4, který nám automobilka odhalila doslovně jen pár minut po ukončení tiskových dní mezinárodního ženevského autosalonu. Teď tady máme trochu tradičnější téma…

Že BMW se začátkem sezóny mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP představí nějaký nový model zaváděcího vozu od sportovní divize M GmbH, začíná být stejně jisté, jako že se stěhovaví ptáci pokaždé zvednou, aby se vrátili do Evropy.

Loni byla (nejen) ozdobou závodních okruhů rychlá limuzínu M6 Gran Coupé s 4,4litrovým bi-turbo osmiválcem o výkonu 560 koní, když ve službě nahradila svého sourozence M6 Coupé s identickou technikou pod kapotou, letos to pro změnu bude – jak jste již nepochybně poznali – zbrusu nové BMW M4 Coupé.

Pokud opomeneme světelnou rampu na střeše, několik tlačítek navíc na středové konzole a pár dalších nezbytností jako jsou hasicí přístroje či základní lékařské vybavení, vůz ve své podstatě nemá daleko k sériovému provedení. BMW se však na něj jako obvykle snaží navěšet prakticky kompletní dostupnou příplatkovou výbavu.

V tomto případě to je třeba černé lakování ledvinek a kol, karbonové „lízátko“ pod předním nárazníkem, prahové nástavce propagující divizi M Performance anebo větší koncovky výfukového systému od Akrapoviče či difuzor a odtrhová hrana na víku kufru prodloužená kompozitovým spoilerem. Nechybí samozřejmě ani karbon-keramické brzdy a tradiční bojová trikolora, která i tomuto vozu nepochybně svědčí.

Pohonná jednotka by měla být podle prvních informací sériová, zadní kola tedy bude roztáčet dvakrát přeplňovaná řadová šestka o objemu 3,0 litru. V případě, že to ještě nemáte našprtáno, vězte, že produkuje 431 koní a 550 newtonmetrů. Z výbavy na přání je tady navíc dvouspojkový sedmistupňový automat umožňující akceleraci na stovku za 4,1 sekundy a eletronický omezovač posunutý na hranici 280 km/h. V zájmu motorkářů zůstává jen doufat, že nic z toho nebudou nikdy potřebovat.

7.3.2014 12:27| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist