BMW M235i Racing (2014): nový nástroj pro závodní potěr

Německá značka BMW připravila pro příští sezonu závodní speciál vycházející z nové nejvýkonnější dvojky, prodávat jej bude za necelé dva miliony.

Sportovní oddělení mnichovské automobilky BMW začne už v příštím roce nabízet soukromým týmům a závodníkům nový okruhový stroj postavený na bázi prozatím nejvýkonnějšího modelu řady 2. Ponese označení M235i Racing a výrobce jej doporučuje jako vstupní model třeba pro čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu.

Dvojka vyrobená v rámci zákaznického programu Sports Trophy bude poháněná přeplňovaným řadovým šestiválcem o objemu 2979 cm3 ze sériového vozu, přičemž výkon motoru stoupl skoro zanedbatelným způsobem z 326 na 333 koní. Převodovku BMW nespecifikuje, připomíná ale, že součástí výbavy je rovněž mechanický samosvorný diferenciál dostupný v rámci programu M Performance také pro sériová auta.

Rozvor náprav BMW M235i Racing je 2691 mm, což je o milimetr více než v případě standardního modelu. Použitím nových, vyboulenějších blatníků s místem pro větší kola narostla šířka auta ze 1774 mm na 1862 mm, naopak výška instalací závodního podvozku spadla ze 1418 na 1380 mm.

Aby se mohli „nováčci bezpečně pohybovat na závodní dráze i obecně v motoristickém sportu“, BMW ponechalo jako součást sériové výbavy protiblokovací systém ABS, trakční kontrolu i stabilizaci. V kabině dostala své místo ochranná klec a motor bude napájen z bezpečnostní palivové nádrže. Karoserii kromě zmiňovaných blatníků pozmění spoilery, zadní difuzor či jiná vnější zpětná zrcátka a vše automobilka vyrobí z karbonu.

Ptáte se, kolik za tu legraci bude chtít? BMW říká, že si budete muset připravit nejméně 59 500 Eur, bez daně. Tedy v přepočtu necelé dva miliony korun. To rozhodně není málo, na druhou stranu by to měl být kompletně připravený vůz, takže jeho vysoká cenovka je relativní.

5.12.2013 8:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist