autoweb.cz > BMW > BMW M: zatím ještě manuál i pohon zadních kol
BMW M: zatím ještě manuál i pohon zadních kol
Trh s rychlými auty se posouvá někam trochu jinam, než by si ortodoxní fanoušek představoval. Auta jsou těžší, větší, dostávají pohon všech kol a automatické převodovky… Vytrácí se tak prapůvodní filozofie, že sportovní auto má být co nejmenší, nejlehčí a nejjednodušší.
Šéf divize BMW M Friedrich Nitschke ale prozradil, že se BMW bude snažit držet téhle tradice. Cílem je prý setrvat u pohonu zadních kol, neboť současné schopnosti M-diferenciálu jsou prý vynikající a jedná se o nejlepší systém na trhu. Čtyřkolka by také k hmotnosti přidala skoro 100 kg a sebrala autu potřebný cit v řízení.
DOPORUČUJEME: BMW M3 (E46) vs Toyota GT86 – duel
Další prvek, nad kterým se zatahují mračna, je manuální převodovka. Podle Nitschkeho je sice z ekonomického hledika lepší nabízet jeden typ převodovky, ale pokud prý bude dostatečně silná poptávka, bude BMW dál nabízet ruční řazení.
Z toho vyplývá jediné – pokut chcete, aby BMW dál prodávalo klasická „emka“ s manuálem a pohonem zadních kol, přestaňte si kupovat naftová SUV v čtyřkolce, automatu i empaketu a kupte si konečně pořádného bavoráka.