BMW M: zatím ještě manuál i pohon zadních kol

I když se konkurence posouvá někam jinam, podle BMW prý patří k tradici poháněná zadní náprava a manuální převodovka. Že zrovna oni mluví o tradici...

Trh s rychlými auty se posouvá někam trochu jinam, než by si ortodoxní fanoušek představoval. Auta jsou těžší, větší, dostávají pohon všech kol a automatické převodovky… Vytrácí se tak prapůvodní filozofie, že sportovní auto má být co nejmenší, nejlehčí a nejjednodušší.

Šéf divize BMW M Friedrich Nitschke ale prozradil, že se BMW bude snažit držet téhle tradice. Cílem je prý setrvat u pohonu zadních kol, neboť současné schopnosti M-diferenciálu jsou prý vynikající a jedná se o nejlepší systém na trhu. Čtyřkolka by také k hmotnosti přidala skoro 100 kg a sebrala autu potřebný cit v řízení.

DOPORUČUJEME: BMW M3 (E46) vs Toyota GT86 – duel

Další prvek, nad kterým se zatahují mračna, je manuální převodovka. Podle Nitschkeho je sice z ekonomického hledika lepší nabízet jeden typ převodovky, ale pokud prý bude dostatečně silná poptávka, bude BMW dál nabízet ruční řazení.

Z toho vyplývá jediné – pokut chcete, aby BMW dál prodávalo klasická „emka“ s manuálem a pohonem zadních kol, přestaňte si kupovat naftová SUV v čtyřkolce, automatu i empaketu a kupte si konečně pořádného bavoráka.

19.2.2013 9:05| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist