BMW M Performance: karbon-keramika i titan pro M5 a všechny verze M6

Mnichovská automobilka se snaží na modelech M5 a M6 ukázat, že oddělení M Performance není žádné druhořadé pracoviště stojící ve stínu M GmbH.

Divize M Performance původně vznikla pouze jako výplň mezi běžnými BMW a sportovními vozy oddělení M GmbH, už delší dobu však tato „vycpávka“ ukazuje, že má co nabídnout také pro neostřejší modely značky.

Již loni skupina zaměstnanců od M Performance nechala pro M3 a M5 namíchat speciální matné laky s přídomkem Frozen, o něco později se pak přidaly výfukové systémy a další doplňky. Aktuálně BMW představuje tyto prvky na nové sadě továrních fotek a přidává k tomu pár informací technického rázu.

Jedním ze zmiňovaných prvků dodávaných sportovním oddělení M Performance je odlehčený výfukový systém. Pro Mnichov jej vyrábí oficiální partner BMW Motorsport slovinská společnost Akrapovič a v tomto konkrétním případě k tomu používá titan.

Navýšení výkonu dvakrát přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru, který je standardně naladěn na 560 koní, automobilka neuvádí, kromě odolnosti vůči prorezavění však BMW slibuje snížení hmotnosti o 10 kg oproti sériovému výfuku.

Kromě dalších komponentů jako jsou volanty čalouněné alcantarou (za další příplatek doplněné digitálním displejem), nerezové pedály, karbonové díly v kabině i na karoserii či nálepky s tradiční M trikolórou je zde rovněž možnost objednat si poněkud více funkční prvek výbavy – karbon-keramické brzdy.

Při jejich objednávce pro M5, M6, M6 Cabrio a M6 Gran Coupé je nutné mít na paměti, že musíte mít zároveň připlaceno za 20palcová hliníková kola. Kotouče vpředu mají totiž průměr 410 mm a jsou svírány šestipístkovými třmeny, zatímco průměr zadních není o moc menší, činí 396 mm a kombinují se s jednopístkovými plovoucími brzdiči.

Tyto brzdy ušetří na váze 19,4 kg, BMW však za ně požaduje masivních 226 tisíc. Jestli je to adekvátní částka, je pouze na vašem posouzení, při pohotovostní hmotnosti 1945 kg však odlehčení necelých 30 kg není mnoho, i když jde zčásti o neodpruženou rotující hmotu.

14.10.2013 6:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist