BMW i8 mělo mít původně desetiválec

Nejnovější chlouba mnichovské automobilky měla mít původně pořádný benzínový motor. Nakonec všechno skončilo u hybridního tříválce... proč?

Následujících pár řádků berte s velkou rezervou, pokud tomu ale tak skutečně bylo, je to přinejmenším zajímavé zjištění. O co jde? Nizozemský server Telegraaf.nl tento týden přišel se zprávou o hybridním sporťáku BMW i8, který měl původně pohánět docela jiný agregát.

Automobilka zvažovala hned několik variant, dvanáctiválec mezi nimi ze zjevných důvodů nebyl, pod kapotu ale měl zamířit vidlicový desetiválec. Nám osobně se taková možnost nezdá, pro BMW by to znamenalo zásadně přepracovat desetiválec z předchozí generace BMW M5, což se u auta s tak malou sérií nejeví jako rentabilní.

Každopádně ani tento motor se prý nesetkal s pozitivním přijetím, takže se jako další na seznamu objevil vidlicový osmiválec. Takový byste v Mnichově našli u odcházející řady BMW M3, takže taková možnost nevypadá úplně nereálně. Ve finále se ale automobilka zaměřila na řadový šestiválec, později i v kombinaci s hybridním ústrojím, což se v rámci zkoušek ukázalo jako kámen úrazu. Motor prý měl značné problémy s přehříváním, takže tu nakonec najdeme jen jeho polovinu – 1,5litrový tříválec o výkonu 231 koní.

Nakolik jde o pravdu, nebo jen o snahu zvýšení popularity hybridního superauta si netroufáme odhadovat. Jaký máte na novinku názor vy, myslíte si, že BMW opravdu uvažovalo o deseti nebo osmiválci?

9.10.2013 8:50| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist