BMW i8 (2014): sériová podoba odhalena únikem

Do prezentace plug-in hybridu i8 zůstávají dny anebo možná už jen hodiny, podobu sériového vozu však BMW přesto neuhlídalo.

K novému benzín-elektrickému vozu mnichovské značky BMW vám asi už jen stěží můžeme říci něco nového. V různých předprodukčních podobách se s ním setkáváte na těchto stránkách už pěkných pár let a tajemstvím už nejsou ani jeho technické parametry, které oficiálně odhalila samotná automobilka zhruba před měsícem.

Co jsme až dosud naopak neznali, byl finální design auta. Pár týdnů starou technickou prezentaci i8 doplnilo BMW pouze fotkami zakamuflovaných prototypů a i když ty společně s obrázky konceptu jistou představu o vzhledu dávaly, chyběly detaily, které jsou při náhledu na celek docela důležité. Kdy chtěl Mnichov odhodit i poslední kousek maskovací fólie, přesně nevíme, dost možná se tak mělo oficiálně stát ještě před Frankfurtem, odkrytí auta však nakonec proběhlo mimo režie BMW.

To, na co se díváte, jsou první dva tovární záběry produkční i8, které před pár hodinami unikly na internet a přestože neukazují vše, odhalují mnohé. Všimnout si můžete třeba vystouplejší, do běžného provozu připravené nárazníky, poněkud zmenšené dveře, které už nezasahují do předních blatníků a mají konvenčně velká okna či standardně velká kola.

Poprvé máme možnost podívat se také do interiéru výrazného dvojicí digitálních panelů a částečně i rozvržením jednotlivých ovládacích prvků, který ale ve výsledku obsahuje spoustu detailů (volič převodovky, panel rádia, iDrive…) známých také z jiných modelů BMW.

Pouze z povinnosti připomínáme, že druhý model s písmenem „i“ v názvu je dobíjecí hybrid, jehož základem je přeplňovaný benzínový tříválec o objemu pouze 1,5 litru. Kompaktní jednotka produkuje 231 koní a společně se šestistupňovým automatem je uložena u zadní poháněné nápravy. O roztáčení předních kol se stará synchronní elektromotor disponující 96 kW (131 koní). Celkový výkon soustavy je 362 koní a 570 newtonmetů.

Podle výrobce to stačí k dosažení elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, přičemž sprint z 0 na 100 km/h (pochopitelně s alespoň částečně nabitými akumulátory) činí „méně než 4,5 sekundy“. V čistě elektrickém režimu by měla být i8 schopna dosáhnout 120 km/h a zvládnout dojet na vzdálenost 35 kilometrů, celkový akční rádius pak podle výrobce činí 500 km.

zdroj: Autowp.ru

3.9.2013 9:48| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist