BMW i8 (2014): oficiálně a do nejmenších detailů

Plug-in hybrid a druhý vůz z řady „i“ německé značky BMW se ve Frankfurtu skutečně postaví vedle i3. Nabídne 362 koní a stovku zvládne pod 4,5 s.

Mnichovský elektromobil i3 a také jeho druhá verze s prodlouženým dojezdem byly oficiálně představeny jen minulý týden, BMW tu má nicméně další příspěvek do „nového druhu mobility“ vyvinutý v rámci programu „i“. Výrobce dnes v noci zveřejnil sadu fotek a předběžné technické informace modelu i8.

Dvoudveřový hybrid pochopitelně nevidíme poprvé, vždyť jej Němci avizují už více než dva roky a dokonce i technika původního konceptu je téměř shodná s tím, co hodlají uvést do výroby. Každopádně dnešek tak trochu výjimečný je, a to tím, že BMW odhalilo téměř všechna data, takže tímto už nemusíme spekulovat a začít můžeme třeba rozměry i8.

Novinka je dlouhá 4689 mm, široká 1942 a vysoká pouze 1293 mm, zatímco rozvor činí rovných 2800 mm. Abyste si udělali přibližný obraz o tom, jaký prostor bude i8 zabírat na silnici, vězte, že větší než řada 3. Ve srovnání s ní je o 65 mm delší a 131 mm širší, zatímco vzdálenost náprav má o 10 mm kratší.Základem BMW i8 je podobně jako u i3 monokok vyrobený z plastů vyztužených karbonovými vlákny (CFRP), takže se hmotnost kupé navzdory instalaci těžkého balíčku lithium-iontových akumulátorů podařilo udržet na poměrně slušné hodnotě 1490 kg. Zároveň se může automobilka chlubit tím, že i zde její konstruktéři udrželi ideální rozložení váhy auta mezi nápravami v poměru 50:50.

BMW tvrdí, že jim toto řešení umožnilo snížit celkovou hmotnost i8 o třicet procent ve srovnání se stejně koncipovaným vozem s hliníkovou karoserií a o padesát procent, pokud by použili konvenční ocel. Pochopitelně kompozity nejsou jediným materiálem použitým při stavbě hybridu. Kupříkladu vnitřní struktura dveří je z karbonu, jejich vnější plášť byl ovšem vyroben z hliníku a ze stejného materiálu je třeba také konstrukce využitá k uložení baterek. Pro změnu přepážka palubní desky je hořčíková.

Základem pohonného systému BMW i8 se podle očekávání stal přeplňovaný benzínový tříválec série TwinPower o objemu pouze 1,5 litru. Kompaktní pohonná jednotka produkuje 231 koní, maximální točivý moment 320 newtonmetrů a společně se šestistupňovou automatickou převodovkou je uložena u zadní poháněné nápravy.O roztáčení předních kol se stará synchronní elektromotor disponující 96 kW (131 koní) a nejvyšším točivým momentem 250 Nm. Ačkoli BMW neupřesňuje způsob přepočtu, uvádí také celkový výkon soustavy – 362 koní570 newtonmetů.

Podle výrobce to stačí k dosažení elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, přičemž sprint z 0-100 (pochopitelně s alespoň částečně nabitými akumulátory) činí „méně než 4,5 sekundy“. V čistě elektrickém režimu by měla být i8 schopna dosáhnout 120 km/h a zvládnout dojet na vzdálenost 35 kilometrů, protože jsou ale udávané parametry nekompletní a kromě jiného nám chybí i celková kapacita baterek, nedokážeme přesně říci, nakolik je „elektrický“ (i celkový – 500 km) akční rádius reálný.

Co víme téměř stoprocentně, je, že i8 bude jen stěží dlouhodobě jezdit v provozu za udávaných 2,5 litru na 100 kilometrů. Jak jsme již psali několikrát, měřící cyklus NEDC je mimo dnešní realitu a do výsledku zahrnuje také elektromotor, jemuž energii dodávají předem, ze zásuvky nabité baterky. Že nejde o energii ze vzduchu, tabulky a normy EU už jaksi neřeší.

Z dostupného dále víme, že bude BMW i8 postaveno na dvacetipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 195/50 R20 vpředu a 215/45 R20 vzadu, jeho karoserie je aerodynamický odpor Cd pouze 0,26 a kabina v uspořádání sedadel 2+2 nabídne po stránce elektronické výbavy víceméně to samé, na co jsou dnes zvyklí i jiní majitelé nových mnichovských vozů.

Jak bylo zmíněno na začátku, světová premiéra i8 proběhne na podzimním frankfurtském autosalonu a prodej za zatím nespecifikované částky se rozjede z kraje roku 2014.

7.8.2013 9:08| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist