BMW i3 tentokrát představeno již oficiálně

Fotky odmaskovaného modelu i3 jsme vám ukázali už před týdnem, dnešní slíbenou světovou premiéru novinky od BMW však ignorovat nebudeme.

Německá automobilka BMW mluví v souvislosti s dnešním oficiálním odhalením modelu i3 o udržitelnosti mobility a nové éře mobility, pravdou ale je, že ve srovnání s jinými vozy podobného typu vyřešila pouze jeden z mnoha zásadních problémů elektromobilů a tím je jejich vysoká hmotnost vyplývající z nutnosti vozit s sebou sady těžkých akumulátorů.

Mnichov k eliminaci tohoto nedostatku použil hliníkovou platformukaroserii vyrobenou převážně z karbonového kompozitu, potíž je však v tom, že tyto materiály se společně s drahým uskladněním energie postaraly o pořádně tučnou základní cenovku 900 tisíc korun. Skutečné výrobní náklady firma nezveřejnila, máme ale za to, že čistý zisk z této částky asi nebude příliš vysoký.

BMW i3 velká fotogalerie

BMW i3 fotogalerie

Pokud jde o poptávku, BMW se může spolehnout na vlády masivně dotující elektromobily, jako je třeba ta ve Francii, Kalifornii či státech severní Evropy.Jen pro pořádek připomínáme, že kompaktní hatchback s dveřmi otevíranými proti sobě váží pouze 1195 kg a k pohonu jeho zadních kol slouží elektromotor o výkonu 170 koní a nejvyšším točivém momentu 250 newtonmetrů. Podle měření automobilky se i3 dokáže rozjet na 100 km/h za docela slušných 7,2 sekundy, naopak maximální rychlost je kvůli masivnímu vybíjení při extrémním zatížení omezena na 150 km/h.

BMW tvrdí, že vůz má podle podmínek akční rádius 130 až 190 km, horní limit je však ale docela optimistický. Balíček lithium-iontových akumulátorů má 22 kWh, tedy ekvivalent přibližně 8,5 litru benzínu.

Že se ale nejedná o dostatečnou vzdálenost nepřímo přiznává také samotné BMW, které současně s čistým elektromobilem uvádí na trh také model s prodlouženým dojezdem. V Německu bude tato verze v přepočtu o 130 tisíc korun dražší, přičemž uvedenou částku bude muset zákazník připlatit za motocyklový dvouválec o objemu 650 cm3 a výkonu 34 koní. Jeho instalací by mělo auto zvládnout dojet na vzdálenost 300 až 340 kilometrů.

Tisková zpráva BMW se o odhadovaných počtech prodaných modelů i3 pro příští roky nezmiňuje, na domácím trhu však příliš vysoké asi nebudou. Zrovna Německo prodej elektromobilů přímo nedotuje a ve srovnání s automobily s klasickým spalovacím motorem je na tamním trhu o baterkami poháněná auta téměř nulový zájem. Dost podobné to asi bude také u nás, už třeba proto, že za 900 tisíc můžete mít třeba BMW 320d EfficientDynamics o výkonu 163 koní a průměrnou papírovou spotřebou 4,1 l/100 km anebo třeba 316d se 116 koňmi a za ušetřených 100 tisíc můžete prolít nádrží skoro 2900 litrů nafty.

29.7.2013 4:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist