-
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
-
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
-
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
-
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
-
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
-
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
-
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Čtěte dále
-
-
Soutěž Auto pro Zdravotního klauna pokračuje: děti letos navrhnou…
Komerční prezentace
Jedete do zahraničí? Co si rozhodně musíte zkontrolovat?
Komerční prezentace
Nejvhodnější doba na nákup nového auta je právě teď
Komerční prezentace
Chraňte sebe i svůj vůz s havarijním pojištěním
Komerční prezentace
Teda já nevím ale Vy někdo věříte té pohádce o nulových emisích aut na baterky ? Ty zázraky přece nespadnou z nebe , získat suroviny , zpracovat je a uplácat z nich baterie a na konci životnosti je zlikvidovat asi bude pro životní prostředí několikrát větší darda než kdyby jste najeli několik set kiláků s nadupaným osmiválcem na benzín . P. S. Jak daleko asi auto na baterie dojede když začne mrznout a Vy si v tom vynálezu zapnete topení ?
Sam mam BMW a mam auta teto znacky vice nez rad… tohle je ale produkt uredniku… jestlize penalizuji vyrobce auto podle toho jak moc jejich auta produkuji emise musi vyrobce premiovych a vykonnejsi vozu holt prijit na svet i timhle…. a nulove emise?!!!! to je nejvetsi podvod a lez jakou vsude uvadeji u elektromobilu… to co pise autor nademnou je pravda ale jeste ke vsemu je to jen cast. tu elektrinu taky musi nekdo vyrobit a taky ji dovest k tomu autu take za znacnych energetickych ztarta transformovat do stavu ve kterem je pro auto idealni… takze vysledek je pravdepodobne pri nejlepsim srovnatelny se spalovacim motorem… preci jen vetrna elektrarna moc ucinna neni a hnedouhlena elektrarna smrdi skoro jako auto ale az za mestem a ne v centru…. jen jsem zvedav az s elektromobilem bude muset prijit Ferrari nebo Lambo… 🙁 auta uz nejsou to co byvala…
Jeste doplnek k zamysleni. Vsichni vyrobci elektromibilu nebo jejich konceptu at jde o BMW, Renault, Hondu atd… uvadeji vykon a tocivy moment motoru, zrychleni dojezd a maximalni rychlost. A obcasi dobu nabijeni. Ale spotrebu techto aut nikdo neuvadi a raka se jak maji nulove emise… Ale aby se reklo pri jakem napeti a jakyhc proudech se to auto ty tri hodiny nabiji aby mel clovek predstavu na kolik ho tech teoretickych 160-240km vyjde to uz se nedozvime… jinymy slovy efektivitu tech elektromobilu nezname ani z letaku
A benzín se vlastně do nádrží dostane zadarmo a bez jakýchkoliv emisí navíc nebo co? Jo než se vytěží ropa, přepraví, zpracuje na benzín, doveze do benzínky…vlastně sranda za pakatel. Všechno též vyžaduje elektrickou energii, tudíž další emice? První motory na benzín taky neměli spotřebu 6 litrů/100km a taky se tomu mohl někdo smát, jak je to strašně neekonomické a nikdy se to nechytí. Je myslím dobré, že jsou takovéhle prototypy, které se budou postupně vylepšovat. Rozhodně lepší vynalézat auto na obnovitelný zdroj energie, než se donekonečna hrabat v ropě. Pak dojde a co?
Stačí se podívat do norem. Standartizované nabíjecí rozhraní pro automobily udává maximální ampéráž 32A a maximální napětí 400V :-). Pro rychlonabíjení je to pak až 250A a 400V. Viz ČSN EN 61851-1, ČSN EN 62196-1, ČSN EN 61851-22 a ČSN EN 618551-21 :-).
Mimochodem, momentálně se v ČR pracuje na elektroautobusu :-).
Ty disky, to je nádhera 🙂
tak toto nepochopim.
1.8tony, 145kmh maximalka a dojazd 160km? pri akej rychlosti? 80kmh ?
dobijanie 3 hodiny zo zasuvky? bezna zasuvka da tak 4-5kW, takze baterie s kapacitou 12-15kWh ? a vazia pol tony?
nerozumiem. to tam pouzivaju olovene akumulatory ?
Čtěte pořádně. Akumulátory jsou Lithium-iontové, neboli Lion, čili stejné jako ve vašem mobilu :-). Lionky mají mnohem větší kapacitní hodnoty než olověné akumulátory.
ja sa snazim poukazat na nezmyselnost cisel ktore bmw vypustilo.
500kg LiIon baterii s kapacitou 50kWh ma napriklad tesla roadster. ten na ne oficialne ujede 300-400km. doba nabijania zo zasuvky je nejakych 8-10hodin
toto bmw ma podla vsetkeho minimalne 300kg ale skorej tak 400 – 500kg baterii. a tiez su to LiIon baterie.
takze sa domnievam, ze aj ostatne cisla by mali byt porovnatelne s tesla roadstaerom. nie?
aka je realita? bmw ujede oficialne 160km a nabije sa za 2-3 hodiny. ja by som povedal, ze to poukazuje na vyrazne nizsiu (stvrtinovu) kapacitu baterii
Určitě jste si všiml, že i olověné akumulátory mají různou kapacitu při shodném rozměru. Prostě jde o způsob konstrukce daného akumulátoru. BMW prostě nemá ty samé akumulátory co Tesla Roadster. Navíc ta hmotnost nemusí být jen v akumulátorech.
ja sa priznavam ze do technologii baterii nevidim, ale vam to neprijde zvlastne ?
zhruba 3 nasobny rozdiel v kapacite pri rovnakej technologii?
v com inom nez bateriach by to mohlo byt ? vyberies motor, prevodovku, hnaci hriadel, chladenie…. co je kolko? 200kilo? a das tam kompaktny elektromotor, nieco co to vsetko bude riadit a baterie.
a az teraz som si v clanku vsimol vetu
"BMW se snažilo udržet hmotnost na uzdě a to se docela podařilo."
bmw rady jedna co ma skoro dve tony. to bol vtip?
ako prosimvas mozete napisat nieco taketo?
Asi proto, že mám s elektrickou takcí bohaté zkušenosti a dovedu si představit co kolik váží. Elektromotor i při rozměrové kompaktnosti si s hmotností ničím s klasickým benzínem nezadá. (Ona ta měď v cívkách, plechy magnetického obvodu a chlazení elektromotoru taky něco váží a není to zrovna málo)
Kapacita akumulátoru může být klidně třetinová, protože to třeba má elektrody s relativně malým povrchem, ale mnohem silnější, což zase zvýší jejich životnost :-).
No a otázka hmotnosti řídící elektroniky taky není zanedbatelná.
ok, v tom pripade mate najskor pravdu. 🙂