BMW Compact Sedan (2015) je koncept příští malé limuzíny řady 2 s pohonem předních kol

Mnichovská automobilka staví konkurenci pro Mercedes CLA a Audi A3 Limousine a je ochotna se proto vzdát i pohonu zadních kol. Compact Sedan ohlašuje novou řadu 1 a 2.
bmw-compact-sedan-2015-je-koncept-budouci-rady-1-a-2-s-pohonem-prednich-kol-1100x618.jpgCelá galerie 30 Zdroj: archiv redakce

BMW představí na autosalonu v čínském Kantonu studii budoucího malého sedanu, který pokračuje v odklonu automobilky od dosavadní koncepce. Příští rival podobně koncipované třídy CLA a čtyřdveřové Audi A3 totiž nestojí na základech současní jedničky či dvojkového kupé s pohonem zadních kol, ale přebírá dále vyvíjenou platformu UKL1 od BMW 2 Active Tourer s poháněnou přední nápravou.

Ta byla primárně navržena a zkonstruována pro Mini, v tuto chvíli byste ji však našli pod karoseriemi tří modelů od BMW (X1, 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer) a další budou následovat. Stejné základy připravuje německý výrobce také pro novou generaci řady 1, dostane ji produkční verze právě představené novinky, a i když jsme si mysleli, že kupé a kabriolet řady 2 by mohly zůstat u zadního pohonu, právě Compact Sedan naznačuje opak.

Po stylistické stránce auto rozvíjí nápady použité u stávající jedničky po mezigenerační modernizaci a všech dvojek, nese typické detaily vozů BMW, nicméně změna koncepce mění také proporce kvůli posunu přední nápravy dozadu a prodloužení předního převisu. Jestli to malému sedanu sluší či nikoli, na to si odpovíte jistě sami, nám se nicméně docela zamlouvá, i když hrabe špatnými koly.

Přestože BMW nespecifikovalo zbytek technických podrobností, předpokládáme, že v případě produkční verze můžeme na šestiválec rovnou zapomenout. Pod přední kapotu se napříč vejdou pouze tří a čtyřválcové pohonné jednotky spalující benzín a naftu.

20.11.2015 12:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist