BMW M2 (2015): známe jeho čas na Nürburgringu, Severní smyčku zvládne za 7:58 min.
autoweb.cz > Audi > Audi A3 > BMW Compact Sedan (2015) je koncept příští malé limuzíny řady 2 s pohonem předních kol
BMW Compact Sedan (2015) je koncept příští malé limuzíny řady 2 s pohonem předních kol
BMW představí na autosalonu v čínském Kantonu studii budoucího malého sedanu, který pokračuje v odklonu automobilky od dosavadní koncepce. Příští rival podobně koncipované třídy CLA a čtyřdveřové Audi A3 totiž nestojí na základech současní jedničky či dvojkového kupé s pohonem zadních kol, ale přebírá dále vyvíjenou platformu UKL1 od BMW 2 Active Tourer s poháněnou přední nápravou.
Ta byla primárně navržena a zkonstruována pro Mini, v tuto chvíli byste ji však našli pod karoseriemi tří modelů od BMW (X1, 2 Active Tourer a 2 Gran Tourer) a další budou následovat. Stejné základy připravuje německý výrobce také pro novou generaci řady 1, dostane ji produkční verze právě představené novinky, a i když jsme si mysleli, že kupé a kabriolet řady 2 by mohly zůstat u zadního pohonu, právě Compact Sedan naznačuje opak.
Po stylistické stránce auto rozvíjí nápady použité u stávající jedničky po mezigenerační modernizaci a všech dvojek, nese typické detaily vozů BMW, nicméně změna koncepce mění také proporce kvůli posunu přední nápravy dozadu a prodloužení předního převisu. Jestli to malému sedanu sluší či nikoli, na to si odpovíte jistě sami, nám se nicméně docela zamlouvá, i když hrabe špatnými koly.
Přestože BMW nespecifikovalo zbytek technických podrobností, předpokládáme, že v případě produkční verze můžeme na šestiválec rovnou zapomenout. Pod přední kapotu se napříč vejdou pouze tří a čtyřválcové pohonné jednotky spalující benzín a naftu.