autoweb.cz > BMW > BMW Active Tourer Outdoor: příští 1 GT v novém outfitu
BMW Active Tourer Outdoor: příští 1 GT v novém outfitu
Pokud z nějakého důvodu pozorně sledujete aktivity mnichovské automobilky BMW, pak asi nemůžete říci, že by se její inženýři v práci nudili. Během relativně krátké doby tento výrobce představil třetí generaci SUV X5, novou řadu 4, ukázal nám budoucnost v podobě konceptu X4, za dveřmi je premiéra elektrického a hybridního hatchbacku i3, daleko k uvedení na trh nemá ani řada 2, není to tak dávno, co jsme poprvé viděli 3 Gran Turismo a mezi novinky můžeme směle počítat i facelift řady 5 či koncept Pininfarina Gran Lusso Coupé, nemluvě o specialitách typu M5 Nighthawk.
Souběžně s tím vším, co bylo vyjmenováno, jsou v plném proudu vývojové práce na nové lehčí řadě 7 (G11), v provozu byly před pár dny zachyceny testovací prototypy příští pětky a kamuflované muly M3/M4 či čtyřky v kabrioletu jezdí už jen v nedbalkách, s maskováním, aby se neřeklo.
I když je většina z výše vyjmenovaných strojů v dílčích anebo celkových ohledech nemalým odklonem od původních hodnot BMW, žádný z nich nevzbuzuje takové kontroverze a rovněž nemalý odpor u skalního jádra příznivců automobilky, jako chystané MPV, které bylo loni na podzim prezentováno jako studie Active Tourer Concept. Kromě toho, že bude tento vůz vůbec prvním BMW s pohonem předních kol, zároveň je nositelem zbrusu nové platformy UKL1, která je předzvěstí celé plejády mnichovských automobilů s touto pro ně atypickou koncepcí.Připomínkou, že se v Bavorsku dějí věci dosud nevídané, je i další variace na téma Active Tourer Concept s přídomkem Outdoor. Ve své podstatě zde máme vůz viděný dříve, v novém provedení však dostal nové lakování v odstínu Gold Race Orange, v zadní části kabiny integrovaný systém nosičů pro jízdní kola, čalounění kůží MoonRock Grey a MoonWhite, ale třeba také s vnějškem vozu sladěná dvacetipalcová hliníková kola.
BMW řada 1 velká fotogalerie
Jinak tu ale máme stejné auto s délkou 4350 mm, šířkou 1833 mm, výškou 1576 mm a rozvorem dlouhým 2670 mm. Nezměnilo se ani plug-in hybridní pohonné ústrojí sestavené z přeplňovaného benzínového tříválce o objemu 1,5 litru pohánějícího přední nápravu a elektromotorem zajišťujícím roztočení pro změnu kol zadních, přičemž celkový výkon soustavy činí podle tvrzení BMW 190 koní.
Elektromotor je napájen soustavou v podlaze umístěných lithium-iontových akumulátorů o neznámé kapacitě, velká však asi nebude i vzhledem k udávanému dojezdu 30 kilometrů čistě v elektrickém režimu. Podle tiskové zprávy je vůz schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za osm sekund a rozjet se na 200 km/h, čemuž se dá i věřit, to samé lze však patrně jen těžko říci o průměrné spotřebě 2,5 litru vypočítané podle normy NEDC s metodikou značně odtrženou od reality.
Pokud pohon předních kol u BMW nepovažujete za překážku a budoucí model 1 GT se vám líbí, nepochybně by vás mohlo zajímat, kdy jej německý koncern místo představování nových variací na stejné téma uvede na trh. Ačkoli bychom rádi posloužili, v této otázce příliš jasno nemáme. Teoreticky by to mohlo být už letos, máme ale za to, že na podzim bude upřednostněn elektromobil a hybrid i3 a ve Frankfurtu bychom mohli vidět také další verze čtyřky. Také proto bude uvedení první sériové předokolky nejspíš odsunuto až na příští rok a tím místem by mohla být Ženeva 2014.