BMW a PSA: Společná hybridizace

Dohoda dvou velkých výrobců není překvapením, stejně jako cíl spolupráce: vyvinout pohonné ústrojí pro malé hybridní modely s pohonem předních kol.

Německé BMW spolupracuje s Francouzi z PSA už nějakou dobu. Automobiky spolu vyvinuly několik motorů, brzy však vzájemné vztahy prohloubí. Obě strany mají co nabídnout, přesný rozsah spolupráce však zatím nespecifikovaly. Jisté je pouze to, že cílem projektu má být hybridní pohonné ústrojí, použitelné v malých předokolkách BMW, Mini, PeugeotuCitroënu.

Pokud vám v předchozím výčtu přebývá značka BMW, pravděpodobně jste nepostřehli změnu atmosféry v Mnichově. U BMW totiž letos na jaře zjistili zajímavou věc: osmdesát procent řidičů řady 1 pokládá svůj vůz za předokolku. Představenstvo se tehdy jen utvrdilo v přesvědčení, že pohon předních kol u nejlevnějších modelů nepoškodí image značky.Zábrany proto padly a BMW chystá předokolku. V jednadvacátém století pro ni samozřejmě bude potřebovat hybrid, stejně jako pro modely svého Mini. Francouzi dokázali za posledních pár let nasbírat spoustu zkušeností s elektrickou trakcí, BMW kontruje jedním z nejúspěšnějších programů zvyšování účinnosti aut v reálném světě – EfficientDynamics. Ani jeden z partnerů proto nevstupuje do hry s prázdnýma rukama.

V konečném důsledu samozřejmě nejde o nic jiného než o snižování nákladů. PSA a BMW už letos oznámily pokračování společného vývoje benzínových motorů. Pracují na čtyřválcích další generace, které pokoří normu Euro 6. Ta vstoupí v platnost roku 2015.

autoweb.cz

20.10.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist