BMW a Boeing spojily své síly

Německá automobilka s vrtulí ve znaku by se ráda přiučila ve výrobě karbonu. Existuje někdo povolanější, než ten, kdo z karbonu postavil dopravní letadlo?

BMW sice karbon používá u svých nejrychlejších modelů už nějaký ten pátek, ale to neznamená, že by se v Mnichově nemohli přiučit něčemu novému. Obzvlášť od někoho, kdo karbon použil u cestovního letadla.

Boeing má s využitím karbonu poměrně dlouhé zkušenosti. Než se moderní materiál dostal až do komerčního letadla, vyzkoušel ho u prototypů a armádních speciálů. Teď byste u poměrně běžného Boeingu 787 Dreamliner našli karbon na křídlech, dveřích nebo v interiéru. Ve výsledku je ho v každém letadle na 32 tun.

DOPORUČUJEME: Videotest: BMW 530d xDrive M Performance

Kromě zkušeností s tvarováním bude automobilku zajímat i efektivita výroby, která bude bezesporu vyšší, než u současných bavoráků. Automobilka by zkušenosti ráda zužitkovala u plánovaných modelů i3i8, kde se s využitím karbonu počítá ve větší míře.

Třeba se jednou dočkáme karbonu i u obyčejných modelů, které budou se vší tou elektronikou a luxusní výbavou vážit okolo tuny, takže ke svému pohybu nebudou potřebovat šestiválec a tři turbodmychadla

14.12.2012 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist