autoweb.cz > BMW > BMW a Boeing spojily své síly
BMW a Boeing spojily své síly
BMW sice karbon používá u svých nejrychlejších modelů už nějaký ten pátek, ale to neznamená, že by se v Mnichově nemohli přiučit něčemu novému. Obzvlášť od někoho, kdo karbon použil u cestovního letadla.
Boeing má s využitím karbonu poměrně dlouhé zkušenosti. Než se moderní materiál dostal až do komerčního letadla, vyzkoušel ho u prototypů a armádních speciálů. Teď byste u poměrně běžného Boeingu 787 Dreamliner našli karbon na křídlech, dveřích nebo v interiéru. Ve výsledku je ho v každém letadle na 32 tun.
DOPORUČUJEME: Videotest: BMW 530d xDrive M Performance
Kromě zkušeností s tvarováním bude automobilku zajímat i efektivita výroby, která bude bezesporu vyšší, než u současných bavoráků. Automobilka by zkušenosti ráda zužitkovala u plánovaných modelů i3 a i8, kde se s využitím karbonu počítá ve větší míře.
Třeba se jednou dočkáme karbonu i u obyčejných modelů, které budou se vší tou elektronikou a luxusní výbavou vážit okolo tuny, takže ke svému pohybu nebudou potřebovat šestiválec a tři turbodmychadla…