autoweb.cz > BMW > BMW 6 > BMW 6 gran coupé > BMW 650i xDrive Gran Coupé (2017)
BMW 650i xDrive Gran Coupé (2017)
Dynamika 10
Chování na silnici 8
Provozní náklady 4
Praktičnost 6
X-Factor 10
Celkové hodnocení 7.6
Radosti
- Famózní odstín laku karoserie
- Tradiční charisma luxusních BMW
- Dynamika
Starosti
- Spotřeba
- Nedotáčivost
- Detaily
Chtít smést celý test rychle ze stolu, mohl bych lakonicky prohlásit, že tady máme čtyřdveřové kupé od BMW řady 6, s přeplňovaným benzínovým osmiválcem, což znamená optikou předchozích testů vyšší dynamiku a vyšší spotřebu, a že má auto nové menu iDrive, novou grafiku iDrive a nový ovladač iDrive. Hotovo dvacet a máme to za sebou.
Ono bych vlastně nebyl daleko od pravdy, přesto tak rychle, jakkoli rychlost je ve spojení s tímto vozem slovem po právu souvisejícím, to nepůjde. Od minulých testů BMW řady 6 se odrazit můžeme, pokud si vyhledáte starší reporty, určitě se v nich dočtete to, co bych znovu nerad opakoval. Pokud bych měl mluvit o vnějšku, tak nejsem schopen rozlišit, zda se meziročně auto nějak změnilo.
Mně se zdá že ne. Určitě ale upozorním za krásný lak karoserie v šedém odstínu, který působí elegantně, chladně, namyšleně i decentně zároveň. Něco jako zbraň v odstínu, který až v druhém plánu prozrazuje velkou osobnost zprvu nenápadného stroje.
I když u BMW 650i xDrive Gran Coupé o nenápadnosti mluvit nelze, při délce pěti metrů a nepřehlédnutelném profilu určitě ne. A nepřeslechnutelném zvukovém projevu, pokud nastartujete, a pak prošlápnete plynový pedál.
Interiér
Kabina… V ní sedačky, které jsou pohodlné a dobře vedou, ale na loket pravé ruky bych chtěl řádnou opěrku, stejně prostornou jako je, ale ne mimo úroveň paže.
Ovladače nastavování všech možných systémů jsou tu takové, jak jsme u BMW zvyklí, nic nového, samozřejmě mimo nové menu iDrive, novou grafiku iDrive a nový ovladač iDrive, jak už bylo řečeno. Přepínání jízdních režimů, ovládaní uživatelských funkcí, co si budeme povídat, už známá písnička. Pojďme na motor, o tom stejně tohle auto je.
První jízda | vydáno 19. 9. 2014
Pohon
Vidlicový osmiválec má mocný objem, drtivý výkon, sílu na rozdávání, chraplavý hlas. Jeho 450 koní a 650 Nm teče na všechna čtyři poháněná kola sofistikovaného sytému xDrive, který má řadu elektronických pomocníčků. Dynamika je skutečně dech beroucí, na stovku zrychlí auto za méně než pět sekund, přesně je to 4,4 sekundy a maximálka, to je „obligátních“ 250 km/h.
Pokud vás zajímá, jakým způsobem se na ni dostanete, tak je to snadné. Sednete do auta, nastartujete, necháte řazení řazením a spolehnete se na automat a sešlápnete plynový pedál až k zemi. Osmikvalt bleskurychle přeskládá rychlosti dle potřeby, síla je tady stále a pořád a vy jedete jako splašení.
Spotřeba
Ostrá jízda sebou nese odpovídající spotřebu, ta tabulková je v průměru pod deseti litry, já ji ale nedosáhl, pod deset jsem se nedostal, popravdě mi na palubním počítači svítilo litrů patnáct. Ovšem zde více než jinde platí ono nepřekonatelné, byť lehce vulgární heslo, že „kdo chce mít opici, musí mít peníze na banány.“ čili tohle je luxusní auto s velkým přeplňovaným benzínovým motorem a vyšší spotřeba je jeho součástí.
Ovladatelnost
Od dlouhého auta se značnou výbavou, velkým motorem a pohonem všech kol nemůžeme očekávat hbitost lightweightu ve stylu Lotusu a toto BMW skutečně hbité není. Tedy, v rámci možností dělá všechno proto, aby se do zatáček poskládalo s agilitou rovnou šestiválcové třídy 3, ale překonat fyzikální zákony BMW 650i xDrive Gran Coupé neumí.
Dvě tuny hmotnosti nutí a tlačí auto ven ze zatáček, i když chytrá čtyřkolka pracuje v opačném smyslu, na brzdách je hmotnost znát, ve volantu jsem cit nenašel a do zadku mi odspodu informace také netekly. A to je vlastně v pořádku, s tímhle autem by měl jeden překonávat rychle dlouhé vzdálenosti ve vysokém komfortu a vysoké rychlosti a ne vyrážet za sportem, tedy podle mého názoru, na to má BMW jiná auta.
Verdikt
Pokud vás napadlo, že je tento test možná povrchní, rychlý, nejde do hloubky a jen upozorňuje na prvoplánovité charakterové vlastnosti auta, máte pravdu. A podle mne to tak má být, tenhle vůz si nekoupí hnidopich, který bude řešit deci spotřeby, gramy hmotnosti, delikátní řízení či čistou stopu, tohle je vůz pro nadšence rychlé jízdy bez sportovních ambicí, s dostatečným finančním zázemím. Škudlil, pokud lze použít takové označení ve společnosti aut s cenou nad dva miliony (s příplatky tři a víc), si může pořídit naftovou alternativu, se kterou bude jen o chloupek pomalejší, ale při úspornější jízdě. A pak tady máme naopak M6 jako vrchol třídy, pokud by někdo chtěl ukazovat nejenom svaly, ale také akcentovat sportovního ducha. Nebo ještě větší finanční zázemí.
Tak jako tak, tento automobil si nekoupíte, protože ho potřebuje nebo jste si na něj našetřili, ale že ho chcete. A malichernosti typu spotřeby nebo dokonce povinného ručení tak, jako u svých ostatních aut, řešit nebudete. Je otázkou, jestli u Mercedesu za podobné peníze nedostanete více přehnaného luxusu, ale zrovna u řady 6 Gran Coupé je, na rozdíl třeba od duelu E versus 5, poměřování s trojcípou hvězdou velmi vyrovnané.
Řadící páky a voliče převodovky, poznáte značku a model auta?
Kvízy | vydáno 9. 12. 2016
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vidlicový osmiválec |
Palivo | benzín |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 4395 |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 245/45 R18 96Y |
Pneumatiky vzadu | 245/45 R18 96Y |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 330/450 v 5500 |
Točivý moment (Nm) | 650 v 2000 - 4500 ot./min |
0-100 km/h (s) | 4,4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,4-9,2 |
Objem nádrže (l) | 70 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5007 |
Šířka (mm) | 1894 |
Výška (mm) | 1392 |
Rozvor náprav (mm) | 2958 |
Provozní hmotnost (kg) | 3015 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 2 259 400 Kč |
Základní cena test. verze | 2 735 200 Kč |