BMW 630xd GT: Zřejmě není pro každého

gttit-1100x618.jpgCelá galerie 20 Zdroj: archiv redakce

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 8.2

Asi nejde o typický model, nejenom optikou BMW, ale obecně v rámci prémiové třídy, jakkoli třeba Audi svůj Sportback stále nabízí, Mercedes svůj ShootingBrake ne, prostě těžko hodnotit. BMW 5 Touring je prostě BMW 5 Touring, přesto ale BMW 6 GT (dříve 5 GT) stále nachází své místo na trhu, teď v nové generaci.

Já osobně mám tohle auto rád, protože umí spojit dohromady atributy, které od auta vyžaduji a to (v případě BMW) prémiovost vyšších modelových řad s velkým kufrem. A pohonem všech kol. Nevypadá ovšem vyloženě atraktivně, ne pro každého, i když právě novinka ztratila něco na oplácanosti a masivnosti předchůdce. Mně se líbí, respektive umím pochopit, že spojení velké limuzíny a kombi do „kupé“ karoserie vyžaduje kompromis.

Zvenku jsou patrné moderní prvky designu BMW, nicméně jestli je či není BMW 6 GT atraktivní, to je třeba nechat na každém zvlášť. Co je chvályhodné, že kufr je o 110 litrů větší v porovnání s předchozím modelem.

Interiér

Uvnitř vozu panuje poklidná atmosféra, kvalitní materiály, typické ovládací prvky moderních BMW, včetně nových tlačítek ve stylu nepohybujících se „dotykových displejů“ namísto někdejších kolébkových či stlačitelných ovladačů.

Přední part auta není třeba nějak moc řešit, zmíním bezrámové dveře, dnes už ne zrovna často k vidění, vzadu se tento prvek objevuje tak trochu v krkolomném podání, sklo okna nelze zasunout více než do poloviny, viz. fotka v galerii, což na jednu stranu chápu jako konstrukční vlastnost, na druhou stranu to nevypadá dobře a umím si představit situace, kdy to může být dokonce nežádoucí. Někdy je prostě podle mne zcela otevřené okno potřeba.

Kufr je velký, jak už bylo řečeno, je tady ale pevná deska namísto stahovací roletky, takže pokud dojedete třeba na nákup do prodejny s elektronikou či nábytkem a sklopíte (snadno pomocí táhla zezadu) opěradla zadních sedaček, musíte desku pro naložení skříně, velké televize, atd. vyndat a počítat s tím, že ji musíte někam složit.

Pohon

O pohon auta se stará výtečný naftový šestiválec, objem je typicky tři litry. Výkon pohonné jednotky je 265 koní a točivý moment šťavnatých 620 Nm. Ve spojení s automatickou převodovkou máte stále k dispozici přísun hnací síly. Jestli je auto rychle? Ano, je, je velmi rychlé, nicméně ne nijak opulentním způsobem. Možná za to mohou rozměry, možná hmotnost, každopádně kopance do ledvin nečekejte. Stálý dostatek potenciálu na veškeré manévry ano.

Spotřeba

Pokud něco naftové šestiválce 3.0d od BMW umí, je to jezdit rychle a/nebo úsporně. Tabulková potřeba je tak trochu sci-fi, ale jezdit pod deset se dá poměrně snadno. Stačí nešlapat na plyn stále a bez rozmyslu, nicméně nikdo tady nemluví o tom, že by se měl jeden nějak zvlášť omezovat.

Ovladatelnost

Auto má bez pár kilogramů dvě tuny, dlouhé je jako Lovosice a s tím souvisí i jízdní vlastnosti. Jistě, zhublo v kontextu času, ale drtit s ním zatáčky jako s M3 asi nebudete. Určitě nebudete, nelze to, při mocných proporcích už je třeba si do oblouku trochu najíždět, i když podveozek a pohon dělají co mohou. Jízda není nijak nepříjemná či nepatřičná, pokud zmiňuji M3, tak jako extrém, kterého nelze (a bylo by chybné to chtít) dosáhnout, 6 GT není pomalé, to už zaznělo, je v rámci kategorie a rozměrů vcelku agilní, nicméně radost z jízdy, tak jak si ji užíváme třeba u řady 3, logicky chybí. Což není výtka, ale fakt. S čímž souvisí i hodnocení kdesi v úvodu testu…

DOPORUČUJEME:
Mercedes-Benz E 350d Kombi – Závislost na éčku

Verdikt

… kde se píše, že je auto dynymické, rychlé, určitě praktické. Nicméně je zde určitý dojem,  že toto auto osloví asi spíše starší řidiče. Mne oslovilo, nejsem ještě zrovna kmet, ale jako člověk, který občas vozí velké náklady/rodinu/psy/věci do domácnosti, přesto ale nechce kombi, jsem možná tou správnou cílovou skupinou. Svobodný řidič bez závazků, pohybující se v prémiové třídě, nemá důvod nepořídit si trojku, pardon, čtyřku s jedním párem dveří. Jakmile ale jeden vyžaduje praktičnější přístup, zarytě se ale brání kombi, je BMW 6 GT vhodnou alternativou.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový šestiválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2993
Převodovkaosmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)195/265
Točivý moment (Nm)620 v 2000 - 2500 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7
Objem nádrže (l)66
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)1955
Ceny
Základní cena modelu1 652 300 Kč
Základní cena test. verze1 847 300 Kč
6.2.2018 6:44| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist