BMW 6 Gran Turismo se lépe řídí a jezdí komfortněji (první jízdní dojmy)

BMW řady 5 Gran Turismo, které platilo za nemotorného tlouštíka, v nové generaci nejenže změnilo název, ale především zhublo. Díky tomu vypadá méně zavalitěji, jezdí sportovněji a nabízí více komfortu.

Existuje jenom málo vozů, které tolik rozdělují společnost, jako BMW řady 5 Gran Turismo. Minulá generace patřila mezi hodně rozporuplná auta. Zrovna krásné nebylo a jeho zaměření vlastně nikdo pořádně nechápal. Jedněm se auto opravdu líbilo, jiní mu zase neuměli přijít na jméno.

Právě jméno se změnilo jako první – další generace nese název BMW 6 Gran Turismo. Podle zavedeného systému patří derivátům modelů jako Coupé, Cabrio, Gran Coupé nebo Gran Turismo sudé číslice. BMW 6 Gran Turismo navíc dává symbolicky najevo, že stojí někde na pomezí řady 5 a 7.

V základu vychází z pětky – designově, motorově i technikou – přesto, jako minulá generace, má mnoho společného se sedmičkou. Třeba rozvor náprav a částečně stavební základy. Cílem je přiblížit se komfortu sedmičky při zachování praktičnosti, kterou vrcholná limuzína prostě nemůže nabídnout.

První krátké osobní setkání mě přesvědčilo, že tohle auto vypadá naživo mnohem lépe než dřív. Všechny tvary působí lehčím a čistším dojmem. Atleticky šestka stále rozhodně nepůsobí, není však tak přehnaně zavalitá a neohrabaná jako dřív. Vzhledově je rozhodně méně kontroverzní.

Pryč je také dvojité otevírání víka kufru. Jestli je to dobře, nebo špatně, nedokáži rozhodnout. Osobně mi přišla možnost jenom tak prostrčit dovnitř třeba aktovku bez zbytečného zvedání celého víka docela šikovná, systém to však byl zřejmě složitý a těžký. Větší je také samotný zavazadlový prostor, který nabízí oproti minulé generaci o 110 litrů větší objem.

Trochu zamrzí absence posuvných a sklopných zadních sedadel v základní výbavě, musíte za ně připlácet. Vzadu se vás už také nezmocní ten pocit, že vám patří celý svět. Dojem, že sedíte vysoko jako na trůnu, je kvůli níže ukotveným sedačkám pryč. Vpředu je ovšem naprosto všechno v pořádku. Interiér vychází z klasické pětky, takže vypadá opravdu pěkně a kvalitně, jak se na tuhle třídu sluší a patří.

Z jízdního hlediska působí nové 6 Gran Turismo jako úplně jiné auto. Obrovským pokrokem je snížení hmotnosti až o 150 kg. Zatáčí s mnohem větší lehkostí a lépe drží stopu. Konečně nepůsobí jako neohrabaný tank a přibližuje se sportovnějšímu charakteru klasické pětky.

Zároveň však nabízí i slušnou porci komfortu sedmičky. Podvozek velmi obstojně žehlí nerovnosti na rozbité silnici i přes větší kola a dovnitř procházejí jenom pěkně tlumené rány. Opravdu skvělý výsledek, zvlášť v porovnání s předchozí generací, u které jsem měl pocit, že funguje dobře jenom na hladké silnici. Na přání je dokonce dostupný vzduchový podvozek na obou nápravách.

Paleta motorů odráží nabídku pětkové řady, ovšem některé motorizace zatím nejsou dostupné. Mluvím hlavně o vrcholném osmiválci. Současnou nabídku tvoří pouze benzinový čtyř- a šestiválec a dva naftové šestiválce. Samozřejmě také chybí sportovní model divize M.

Zážehové motory reprezentuje motorizace 630i o výkonu 258 koní, druhou možností je potom 640i s výkonem 340 koní, ke kterému je možné objednat pohon všech kol xDrive. Vznětové jednotky nesou označení 630d s výkonem 265 koní, taktéž s možností xDrive, a 640d o výkonu 320 koní, tentokrát výhradně s pohonem všech kol.

BMW 6 Gran Turismo startuje s cenovkou 1 652 300 Kč. Vůz lze objednávat už od 4. listopadu.

22.11.2017 8:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist