BMW 525xd

17 fotografiíTesty automobilů

Potřebujete opravdu SUV, když jsou v nabídce dieselová rodinná auta se stálým pohonem všech kol?

Diskuze

20 komentářů

    dalibor

    Pro fajnšmekry bych doporučil obyčejného bavoráka s pohonem zadku, a ještě lépe s motorem 3,0. Takže 530i je ideální volba (i když taková 550i také není k zahození). xDrive sice funguje znamenitě, ale toho využijete asi tak 5 minut za rok. A s pohonem zadku vyjedete také úplně všude.

    xDrive je tu pro bývalé majitele Audi, kteří pochopili, že Audi je jen předražená škodovka a chtějí něco lepšího. Pro ostatní je tu klasický bavorák. 🙂

    Jinak, motor v 525d mi přišel lépe odhlučněný a kultivovanější než ten v 530d. A doporučuji automat.

    McMac

    musím souhlasit, ale zdá se mi, že xdrive přidává významě na stabilitě i za mokra, je to vlastně taková úplná jistota. btw. jezdím 530xi a při dlouhé cestě, když na to moc nešlapu tzn. na hraně rychlostních limitů tak se dostanu v pohodě pod 8 litrů na 100

    dalibor

    To je obecná výhoda všech BMW, že jsou při rozumné jízdě na dlouhých cestách neuvěřitelně úsporné. A ani, když jedete blbnout na okresky, tak vás nesežerou zaživa. Já upřednostňuji klasickou koncepci, protože ta umožňuje na požádání vrtět zadkem. S xDrive si člověk moc srandy neužije. A já na mokru nezaznamenal výrazný rozdíl (kromě prudké akcelerace, samozřejmě, kterou xDrive usnadňuje). Jediné, co mne překvapilo, byl vyšší sklon k nedotáčivosti u xDrive. 🙁 A to mi k BMW prostě nesedí.

    McMac

    Já s tím tedy moc nezávodím, takže mi deficit xdrivu moc nevadí :-)) ale je to samozřeejmě o vkusu, jinak k té spotřebě – ve městě jezdím není problém jezdit za 12-14 litrů, což se mi zdá docela dost a to nejezdím brzda-plyn 🙁

    Charger

    To je dobrá hodnota- Ford Mondeo 2.0 rv. 2000 jezdí po městě při jízdě "na spotřebu" za 14-15l a dálnice dává za 7,5l…celkový průměr máme 10l/100:-)

    Charger

    a je to jenom 130 konový předohrab, hmotnost kolem 1350 kg

    McMac

    tak to jsem na tom teda ještě dobře 😀

    dalibor

    Město je město… Když jsem měl Fóbii 1,4 MPi tak ve městě mi průměr vycházel na nějakých 15. A kombinace na cca 9 – 11. S BMW Z3 2,8 jezdíme město okolo 13 a kombinaci okolo 8,5. A známý s 325i (e90) jezdí hlavně mimo město a překvapují mne jeho údaje spotřeby a průměrné rychlosti. 7,8 litru proti 83km/h… Zázrak! Je fakt, že třeba na okruhu si Z3 vezme nějakých 30 – 35 l/100km, ale tam je pak rozdíl v pocitu a hlavně v čase hodně vidět. 🙂 A vůbec, proč řešit spotřebu, když má člověk auto pro radost?! 🙂

    Josh

    Musim rict ze ta spotreba u 530i me trochu prekvapuje, ja se nedostanu se svou 335i pod 13 l. a to jezdim 50-50 mesto-mimo mesto. Je pravda ze pri 160 na dalnici si vezme pouze 8.5l ale to je pouze v pripade konstantni jizdy, cehoz behuzel nelze dosahnout na nasich dalnicich.

    dalibor

    To já mít 335i, tak se nedostanu pod 20… 😀

    roman

    jezdim 9-5 aero od hirsch s 280k (udajne) a ve meste se pod 13,5l neda dostat, tim myslim opravdu mestsky provoz, nikoliv plynule cestovani po spojkach… mimo mesto ovsem neni problem spotrebu stahnou pod 8. mesto je proste mesto.

    Marek Lupieński

    Proč nedělate videa, u tak dobrých aut jako je BMW řady 5??? A proč děláte videa u aut jako je třeba Fiat Bravo, které je taky velmi dobré auto, ale s porovnáním BMW řady 5, je o dost podstatný rozdíl horší, nemyslíte???? Děkuji za odpověd. Na shledanou

    dalibor

    Tak schválně… Zkuste sehnat tým lidí na natáčení, když máte auto na jedno odpoledne. 😉 Jestli pak natočíte smysluplné video, tak se za Vás přimluvím na Barrandově. 🙂

    Tibor

    Ve své 330xd pohon všech docela využiji, auto především působí v zatáčkách velmi sebejistě. Navíc máme u domu v zimě bez 4×4 nezdolatelnou cestu. Akorát mě zaráží, že píšete o nesmyslně velkých kolech. Přijde vám M-Paket v BMW 3 a tím pádem i 18" kola moc? Popřípadě proč?

    McMac

    Myslím, že to berou s ohledem na zaměření vozu – na rodinné 525xd nepotřebuješ 18" kola… 😉

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Především jsem to psal s ohledem na jízdní komfort. M-paket, tedy tuhý sportovní podvozek a ještě k tomu velká kola s nízkoprofilovými a navíc ještě dojezdovými (čti: extrémně tuhé bočnice) pneumatikami znamenají velmi podstatné zhoršení schopnosti polykat nerovnosti. Tam, kde vysokoprofilové pneumatiky na standardním podvozku skoro ani nemuknou, ozve se u M-paketu ošklivé "thud" a autem projede citelný záchvěv. Zkoušel jsem to u dvou stejných aut, skutečně je to hodně znát.

    McMac

    docela by mě zajímalo, co pak udělám, když si koupím normální pneu. a nemám v autě náhradní(např BMW 6, popřípadě M6…) to pak musim volat asistenční službu nebo se to řešit nějak jinak? slyšel jsem i o nějaké sadě s kompresorem, ale to se pak snad musí zalepit nějak ta pneu…. V praxi si to tedy neumím představit 🙂 (nepočítám tedy konkrétně řadu 5 kam se asi kolo vejde…)

    dalibor

    stačí koupit dojezdovou sadu… taková ta lahvička se sprejem a miniaturní kompresor 🙂

    STANÍK

    Tento motor oproti tomu v 530d nepřišel o 180 N.m. jak se píše v recenzi, ale pouze o 100 N.m., jelikož 580 N.m. má až verze 535d . To jen pro zajímavost…:-)

    Milik

    Tak jezdi 130 jako jini slusni ridici a nebudes s tim mit problem voe!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist