BMW 5 s pohonem všech kol

S výkonem třílitrového motoru posunutým k hranici 260 koní přijde pohon xDrive vhod, ale v nabídce se objeví už od verze 525xi.

BMW si s doplněním současné 5. řady o pohon všech kol dalo rok a půl načas, ale s premiérou nových modelů, naplánovanou na příští týden v Detroitu, se v tomto ohledu vyrovná dvěma zbylým značkám v německém luxusním triumvirátu.

Náhon na všechna kola je už mnoho let doménou Audi a podle zažitých tradic lze očekávat, že u sedanů BMW a Mercedesu zůstane i nadále spíše okrajovou záležitostí. Audi má na rozdíl od nich stálý rozvod se středovým diferenciálem Torsen, ale všechny tři značky zároveň mluví o svém řešení jako o tom nejlepším. BMW se konkrétně vyjadřuje tak, že výhody xDrive pocítíte pouze tehdy, pokud ho budete potřebovat.

BMW řada 5 velká fotogalerie

BMW řada 5 fotogalerie

Systém xDrive u nových modelů sedanu i Touringu (označení BMW pro kombi) používá středovou lamelovou spojku, která při prokluzu zadních kol zapojuje do hry přední kola. I když se o tom první tiskové materiály nezmiňují, lze předpokládat, že systém za normálních okolností preferuje náhon zadních kol a přední kola k nim přidává jen v nouzi, aby zůstala klasická jízdní charakteristika BMW nedotčená. Podle oficiálních informací k tomu dochází dokonce ještě předtím, než začnou kola prokluzovat.

Stejně významnou, ne-li významnější novinkou u 5. řady je také přechod na novou generaci řadových šestiválců. Od předchozích motorů se odlišují hlavně velkou mírou použití hořčíku v bloku a víku válců, vylepšeným variabilním časováním, lehčími vačkami, elektrickým vodním čerpadlem, přepracovaným systémem mazání a jednořemenovým pohonem agregátů.

Nové motory jsou v nabídce zastoupeny dvěma variantami 2,5 litrového provedení a vrcholným třílitrem. Slabší verze 523i a má výkon 177 koní a točivý moment 230 Nm, silnější 525i a 525xi mají 218 koní a 250 Nm mezi 2750 až 4250 ot/min.

Nejvyšší šestiválcové modely 530i a 530xi má výkon 258 koní a točivý moment 300 Nm od 2500 do 4000 ot/min. Nový třílitr je nejlehčím a nejvýkonnějším motorem ve své třídě; jeho hmotnost je 125 kg.

Údaje o zrychlení zatím nejsou známé, ale nejvyšší rychlosti už ano. U 523i je nejvyšší rychlost 235 km/h, u 525i 245 km/h a nejsilnější verze je již tradičně elektronicky omezená na 250 km/h.

Vzhledem k nižší hmotnosti motoru a téměř dvěstěšedesátikoňovému výkonu nebude 530i o mnoho pomalejší než osmiválcové 545i, které zrychluje z nuly na sto za 5,8 sekundy. Verze s xDrive budou ve všech motorizacích pravděpodobně o několik desetin sekundy pozadu.

Nové verze 5. řady se na českém trhu objeví podle současných plánu v dubnu 2005.

redakce autoweb.cz

4.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist