BMW 5 (1988 – 1996)

5 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Starší modely BMW se těší pozornosti především mezi mladšími řidiči. Patří k nim i vozy řady 5 uvedené pod interním označením E34.

Diskuze

23 komentářů

    R.T.N

    taky máte rádi, když jedete po městě na padesátce padesátkou, najednou se přižene nějaký pako v ojetině s datem výroby v minulým tisíciletí, nalepí se vám na zadek a čeká, že asi najedete na obrubník a necháte ho pokračovat v prasojízdě nebo co? já si toho v posledních několika letech všímám čím dál víc …ne vždy to je mamlas v 10-12-15 let starý šunce, někdy je to přiblblej dodávkář, jindy rádoby-důležitej podomní prodavač neprodejnejch cetek v omřížkovaným kombíku nebo nafrněná pipina v kopačáku s mobilem u ucha …a nejsměšnější na tom je, že já sedim v ani ne dva roky starým autě s výkonem daleko přesahujícím minimálně 95% všeho, co běžně jezdí po našich silnicích …ano, mohl bych šlápnout na plyn a zbavit se jich, ale na to mám k sobě, ke svý rodině a okolí příliš velkou odpovědnost a ohleduplnost …tak před osmi až deseti lety mě řízení vážně bavilo …byly dny, kdy sem večer sednul do auta a jen tak na půl hodiny někam jel – v klidu, podle předpisů, žádná divočina – a tohle mě dokázalo tak krásně zrelaxovat, že i po předchozích deseti nebo jedenácti hodinách práce na mě znova přišla chuť ještě na něčem zapracovat, jít sportovat, atd. …přítelkyně mě tenkrát dokonce podezírala, že si jezdim užívat s jinou …a dnes? dnes mi stačí dojet ráno do práce, odpoledne domů, párkrát za měsíc na nákup, návštěvy, koníčky a řízení mam až po krk …při dnešní situaci na silnicích a chování části účastníků provozu (ne, neříkám jim řidiči) to ani jinak vypadat nemůže …jo a nejsem žádnej důchodce-kloboučník, je mi 42 let

    Pepe

    V devadesátejch letech lidi jezdili daleko nezodpovědněji než teď. Nějaký pako se vždycky najde, ale přiznej si, není tvoje vnímání světa ovlivněný spíš tím, že už jsi starej kořen?.. Nic ve zlým

    Lookyn

    tky si trochu myslim, že ve vašem případě je to ovlivněno tím jakým autem jezdíte 😉 sám říkáte, že přesahuje výkonem 95% aut co u nás jezdí.. a v tom si myslim, že bude ten hlavní problém! každej rádoby drsnej lepák, kterej se válí za volantem naprosto stejně jako doma na gauči u telky vidí za život pořádný auto jen párkrát, tak si přece musí dokázat, že on je tak velkej "řidič", že i s tou starou šunkou co má vám dokáže na silnici (hlavně v obci) natrhnout s odpuštěnim p*del =D

    SmrtParoubkovi

    Jsem sice mladý řidič a prasojízdě se oddávám pouze na prázdné silnici…Jenže ono je to taky tím, že v 90. letech tu těch aut bylo přece jenom míň…A dneska pokud se nepřizpůsobíte prasodavu v autech, tak vás ušlapou!!

    Michal

    Mně se líbí, jak se někdo stylizuje do role toho zodpovědného, toho kdo ostatní neohrožuje, jenže to se jaksi nedá ověřit. Ti o nichž píšete nepochybně existují, ale je jich méně než v 90.letech.

    JEKL

    Co to má společného s BMW … zase to škatulkování.

    Bmw = mladej debil za volantem. Já se vozím ve starým Meďáku = takže bych měl být starý německý důchodce , vid ???

    Zdeněk

    Když náhodně vyberete 100 BMW se stářím okolo patnácti let jezdících na našich silnicích, většinu z nich opravdu řídí mladí "borci" u kterých jsou zkušenosti v nepřímé úměře s rychlostí a agresivitou se kterou jezdí.

    Samozřejmě to neplatí pro všechny řidiče, ale ta hustota idiotů je evidentně vyšší, než třeba u řidičů 15 let starých Volv.

    SmrtParoubkovi

    15 let starý Volvo? Tak to je pouze pro důchodce!!!! Tenhle bavorák je hezkej a za cenu 30 tis. je jasný že si ho koupí mladej kluk než starej dědek…Jen bych se bál těch náhradních dílů a toho, že to žere trávu okolo silnice!Se.u na BMW, jdu si Fabku 1.2 htp, to je žihadlo!!!

    Josef Bárta

    Muj sen je Volvo a vazne jsem uvazoval o koupi prave ca. 15 let stareho Volva…je teda pravda, ze jsem starej jak Metuzalem…vskutku, tahne mi na devatenact…;-):-D

    Michal

    Neřekl jsem, že "mladí pitomci" neexistují, jen bych řekl, že většina lidí už dnes jezdí lépe než na začátku 90. let, kdy bylo silných aut ještě poměrně málo a většina mladých z pochopitelných důvodů "slintala" a takové auto chtěla. Mně být v roce 1990 dvacet, nebyl bych jiný.

    Myslíte snad, že teď, když je mi 26 bych (kdybych na něj měl), Veyron nechtěl? Samozřejmě že ano, ale dovedu si spočítat, že bych s ním při 2 jízdě skončil ve stromě, to že si někdo nedokáže uvědomit, že velmi pravděpodobně na takové auto řidičsky mít nebude, je jeho problém. Btw. když už jsme u těch škatulek, stejně tak mně vytáčí ta vaše, mladý řidič = idiot.

    Josef Bárta

    Veyron je spatnej priklad, protoze ten je naprosto neskutecne snadnej k ovladani…nejhorsi jsou silne verze prave bavoraku jako treba tohohle…vzdyt se na to podivejte – silny auto a vzhledem k tomu, ze je propracovane a komunikativni, vzbuzuje chut k rychle jizde…a u mladych nevyjezdenych pak (jako jsem ja), tim spis u tech, ktery pozbyly i pozustatky pudu sebezachovy, to znamena, ze to nekde rozsmelcujou o strom…:-)

    Richard

    Škoda jen, že vyfocený model je v naprosté social edition a ještě napadnutý tunerem. Asi bych v dnešní době doporučil nástupce e39, jehož ceny jsou opravdu nízko a poskytuje modernější techniku:)

    Tom

    No ta šajtrpáka je fakt hrozná :-/

    RedBaron

    Já začínal s šestkovou řadou E24 ale díky potřebě jezdit celoročně jsem přešel na řadu E34. Ta se pak stala doslova mou druhou láskou.

    Měl jsem čtyři různé – 524td, 525i 12V, 525i 24V a 540i v automatu. Všechny jezdily naprosto skvěle, pokud se o to člověk stará, tak je to vynikající služebník. Miloval jsem vyváženost těchhle aut, dokonalou kombinaci pohodlí a jízdních vlastností, dokonalou kombinaci tlumení hluku a přitom výrazného zvuku motoru, který neobtěžuje ale jen těší.

    Jsou to prostě auta, která i přes svou velikost řidiče hrozně baví řídit, jsou to auta, která i v zatáčkách plných výmolů krásně padají z jedné do druhé, kde předek řídíte volantem a zadek plynem. BMW jsem nikdy nevlastnil z jiných důvodů, než že mě to auto k smrti bavilo řídit. Ten pocit nejde za nic vyměnit a drtivá většina dnešních aut jím prostě nedisponuje.

    Oproti tomu co všichni tvrdili, většina kousků, které jsem vlastnil, byla vybavena samosvorným diferenciálem, který v této řadě byl ještě velmi častým služebníkem místo elektroniky k ničemu a zimní období stejně tak jako mokro na silnici, bylo stále dobou, kdy jsem byl rychlejší než drtivá většina běžného provozu s předokolkami a řízený smyk byl druhou přirozeností. Zledovatělé serpentýny u řetězového mostu ve Stádleci, výjezd na Kleť pod vysílač, sjezdovku Kramolín nebo opuštěné cyklostezky vzadu za Lipnem se závějemi, to vše zvládala pětka levou zadní.

    Ale jsou to také auta, která stárnou. Starosti člověku dělala nepochopitelná koroze karosérie, kterou Audi zvládlo už v roce 81, složité nápravy, které jdou na našich silnicích velmi rychle do kytek a zvlášť ta přední ráda vibruje volantem a celým autem, tlumená světla k ničemu a výfuk který rád rezne a ještě stojí majlant ať v originále nebo v náhražce. Nemožnost najít další krásný a perspektivní kousek mě donutila k upgradu.

    Dneska jezdíme v E46 330d a to auto jezdí ve své podstatě velmi podobně, nějaký vesmírný pokrok tam prostě nebyl, je to jen novější a o něco poslušnější auto.

    Nová BMW s kuchyňskými linkami místo palubních desek, runflaty místo poddajných pneumatik a korejským designem mě už tak za srdce neberou, tuhle Banglovskou černou dobu rád přeskočím a nasednu zase do něčeho, co se začíná vyrábět teď, vypadá to konečně znovu k světu.

    QWE

    naprosto souhlasim, ale s tou Banglovskou dobou by jste se mel smirit, podle me byla lepsi nez ted. Prehnana paleta modelu X k nicemu a odporne prerostle 5GT se mnohem vic vzdaluji puvodnim BMW nez ty, ktere se Vam tak nelibi. Nejradsi mam trojky, ale designem at zije nadherna Banglovska petka. Bavorakum zdar!

    mattt

    Ach moje první auto bylo sice 320i e30 . Ale tyhle auta mám rád . A já byl tenkrát taky mladej kluk . A nejezdil jsem jako prase , protože jsem se toho auta bál. Táta měl v 93 tohle auto tuším ,že 525i a bylo to bájo . Tyhle auta jsme nikdy neměli v servisu jen kvuli vyměně destiček a oleje . Skvělá to doba BMW . Teď už jsem u subaru a táta u Lexusu . Zvláštní 😀

    kolecko

    No ani dvojventilove motory M30 nie su na zahodenie. V jednoduchosti je ich sila. Staci dat pozor na viskospojku na vrtuli a obcas nastavit ventily. V E32 som s nimi nalietal statisice, kamos mal na E34 535i na tachu tusim okolo 650000, ked mu ju nestastne na semafore zozadu zosrotovali.

    Eagle

    Banglova petka vypada dobre, vypada tak masivne, ale nieje to design BMW a to na nej tak nenávidim, ja mam rad namecky konzervativny design

    ST

    A co tak v klidu uhnout a nechat je jet jak chtějí. Někdo spěchá, tak proč mu to neumožnit.

    Hyena 20

    Koupil jsem si před 2 rokama Vanos 2.0 V6 e34 (první auto), vůz z minulýho tisíciletí, ale pohodlnej, zatim mě stál cca 50.000,- mám s nim nalítáno 30000km bez bouračky. Je to nádherný auto za sranda cenu. A strčte si ty kecy za kloubouk, že mladej=idiot s bmw. Vy jste idioti co utrácej 400.000,- za hyundaie a podobný hnusy.:-)

    Hyena 20

    Koupil jsem si před 2 rokama Vanos 2.0 V6 e34 (první auto), vůz z minulýho tisíciletí, ale pohodlnej, zatim mě stál cca 50.000,- mám s nim nalítáno 30000km bez bouračky. Je to nádherný auto za sranda cenu. A strčte si ty kecy za kloubouk, že mladej=idiot s bmw. Vy jste idioti co utrácej 400.000,- za hyundaie a podobný hnusy.:-)

    bimmer

    jo souhlas mam E46 parada e39 se mi libili nejvic a banglovky bych klidne bral pri jizde ktera v bmw dela predevsim radost nečumim na palubku,zadohrab manual ovladatelnost v radiu heavy metal např iron maiden judas motörhead accept a jsem v poho,projizda pak pivko pokec s kamosema nebo obejmout ženskou a život je zas chvilku fajn

    Anco

    Bmw E34 bude mat o 10-15 rokov……..ak prezije,dvojnasobok hodnoty dnesnych X5 a im podobnych. To si pamatajte. Btw. Motor 2,0 je radovy 6 valec,ale to len pre informaciu 🙂 .BMW zdar !! 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist