BMW 4 M Performance: samosvory úplně pro všechny

Mnichov, respektive jeho „light“ sportovní divize M Performance nabídne diferenciály se zvýšenou svorností pro všechny čtyřky.

Jsou automobilky, které odkládají premiéry svých novinek před významnými autosalony až na poslední chvíli, aby mohly přilákat maximum pozornosti v nejvíce exponovaném čase, musí však počítat s tím, že už o pár desítek minut se média v prvních dnech výstavy zaměří na některou z dalších značek. Druhá skupina výrobců naopak dává raději přednost představování nových modelů se značným předstihem a v relativním klidu, nezůstává jim však posléze nic jiného, než že jsou na autosalonech tak trochu přehlíženy. Jak jste si asi všimli, BMW se povětšinou řadí k těm druhým, přesto máme za to, že ignorovat jej by bylo chybou.


Pokud si při pohledu na úvodní fotografii nemůžete vzpomenout, jak dlouhou už známe novou řadu 4, jen připomínáme, že jsme vám jí poprvé představili už ve druhé polovině června a fotografie toho samého vozu s paketem od sportovního oddělení M Performence jsme vám ukázali o měsíc později. Abychom byli kompletní a ukázali vám promyšlenost strategického plánování mnichovské značky, tak musíme dodat, že koncept nové M4 byl v kalifornském Pebble Beach vystaven o další přibližně čtyři týdny poté.

Jak sami vidíte, standardní čtyřce se v tomto článku nevěnujeme, zajímá nás spíše vůz od M Performance a to především proto, že BMW slíbilo možnost objednat si i pro tyto vozy mechanický samosvorný diferenciál a nás zajímalo, jestli se od té doby náhodou něco neztratilo v překladu. Bez dlouhého napínání můžeme říci, že nikoli. Divize M Performance, která je v hierarchii BMW zařazená až pod M GmbH, pro řadu 4 skutečně LSD nabízí a tisková zpráva se dokonce nezmiňuje ani o žádných výjimkách, což by znamenalo možnost mít samosvor nejen pro 435i ale klidně i na zadní nápravě 420d.

Kromě diferenciálu se zvýšenou svorností můžete do těchto vozů objednávat třeba nové tlumiče výfuku přidávající pár decibelů navíc a k tomu dostat chromované anebo karbonem obložené koncovky. Sále lze mít vylepšené zavěšení, posílený brzdový systém s červenými, žlutými anebo oranžovými třmeny a kované dvacítky ve dvou provedeních, případně zimní set obsahující osmnáctipalcová kola.

Co se týče vnějšího designu, více vám asi napoví fotografie přímo z výstaviště, každopádně auto můžete s dostatečně vybaveným kontem masivně dozdobit karbonovými prvky, černými dekorativními detaily místo chromovaných dílů a na několika místech přidat nápisy M Performance. To samé platí rovněž pro interiér, kde najdete sportovní volant s displejem, alcantarové čalounění a karbonem či nerezem upravené povrchy.

Nezapomněli jsme ani na pohonné jednotky. Výkon modelu 420d můžete nechat navýšit o 16 koní a točivý moment posunout o 20 Nm na celkových 200 koní a 400 newtonmetrů, novou 430d, která ještě není ani v ceníku, napumpovat o 27 koní a 40 Nm (a mít 285 k a 600 Nm) a nakonec ze 435i dostat výsledných 340 koní a 450 newonmetrů. Podle ujištění BMW by průměrná spotřeba všech těchto verzí měla zůstat identická, naopak v případě dynamiky se počítá s vylepšením řádově v desetinkách a pár km/h, přesně čísla ale zatím nemáme stejně jako ceny. Pokud je BMW zveřejní, ozveme se opět.

10.9.2013 11:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist