bmw-340i-sedan-2016-vs-bmw-328i-sedan-1994-prave-testujeme.jpg

BMW 340i (2016) vs. BMW 328i (1994): Právě testujeme

BMW

BMW je často vyčítáno, že se z nových modelů pomalu vytrácí duch vozů minulých. Proto jsme tento týden proti sobě postavili nejnovější BMW 340i po faceliftu a přes dvě dekády staré BMW 328i generace E36, zkrátka to nejlepší z...

Diskuze

18 komentářů

    TiaS

    Testuje se na tomto webu ještě jiná značka než BMW? Co jsem četl naposled, dvakrát 1er BMW, což je dosti okrajová záležitost, tak nějak nevím, jestli si zaslouží dva testy během pár týdnů, bylo tu 3er v nespočtu verzích a dnes máme pro změnu 340i, tak já nevím, ostatní už Vám auta nepůjčují?

    jzk

    No když BMW přestalo půjčovat auta p.Koubkovi, tak je holt musí někde jinde 😀

    jzk

    edit: …musí udat někde jinde

    TiaS

    Jasně rozumím. Jen mi přijde zvláštní dělat neustále dokola testy stejného auta v různých variacích a  znovu to vydávat za nový skvělý test. BMW 320D Xdrive, Bmw 325i, 340i, Touring, Coupe…. Jasně že se liší, ale….. Co si pamatuju od konce roku bylo tak 18 testů z toho tak 5-6 BMW, 0 Lexus, 0 Jaguar, 0 Audi, možná jeden Mercedes. Skutečně tady všechny to BMW tak zajímá?

    BMW

    Dobry den.
    Pokial mate moznost priameho porovnania, zaujimalo by ma porovnanie s 330d a to v nasledujucich bodoch:
    – rozdiel v jazdnych vlastnostiach
    – rozdiel v dynamike, hlavne pruzne zrychlenie
    – rozdiel v kulture chodu oboch motorov a hluku v interiery
    – porovnanie spotreby pri beznej jazde
    – porovnanie spotreby pri sportovej jazde
    – rozdiel v cene servisu a predpokladanej udrzby po uplynuti inclusive servisu (100-200.000km)
    Obe verzie maju na kilogram rovnaku hmotnost a podobne tabulkove parametre (0,4s v zrychleni v reale neberiem do uvahy), avsak dieslova verzia vychadza o nieco lacnejsie a ma predpoklad nizsej spotreby a vyssej zostatkovej hodnoty.
    V sucasnosti vlastnim 3.0D F10 a s autom som maximalne spokojny, nakolko ale vacsinu casu travim v aute sam a chybaju mi jazdne vlastnosti E60, rozmyslam nad prechodom k mensej F30.
    Laka ma navrat k benzinovemu motoru a 340i znie podla tabulkovych udajov velmi slubne, avsak vzhladom na kvality R6D by ma zaujimalo ci je benzinova verzia svojim prejavom o tolko lepsia, aby stala za nezanedbatelny rozdiel v cene a prevadzkovych nakladoch, co pri najazde 50.000km rocne bohuzial musim zohladnit.
    Dakujem pekne

    Hans

    Jaguár mě pobavil 😀 To snad nezajímá už ani Brity… Nemusím čekat na test, vím že 328 byla skvělé auto a nová 340i je už jen fajn vyvoněná foukaná kára.

    Luise

    Tak nove XES je nepochybně lepsi auto nez prave tato 340i, vlastne prakticky vsechny modely jaguaru jsou pro řidiče lepsi auta, nez jejich ekvivalenty od BMW, samozřejmě cenově je to jiné.

    Co to je za keci? Co jinýho mezi dostupnými vozi než bmw by se asi tak mělo testovat? Jestli někdo potřebuje číst testy pežoutu hjundeeee citrooonu a podobných antiaut ať jde na jinou www stránku a nerozčiluje se tu, znamená to totiž že na autowebu nemá co dělat.

    TiaS

    Je promiň! Ja myslel, ze je to autoweb, web o autech pro širokou veřejnost. A on je to bmwfansweb, kde se fanoušci plácáji po Zádech nad testem 3 válce v 1er a 4 válcovych dieselu v 3er! Tak to jako správnej Petrolhead půjdu zase o dum dal:)

    Jan

    Dobrý nápad tohle srovnat, nebylo by špatné k tomu natočit i nějaké video. Celkem by mě zajímalo, pokud je ta 340i s manuálem i ta 328i jaké je to řazení zdá se mi, že třeba u té 125i co jste testovali ten manuál není úplně přesný a bohužel i některé levnější vozy mají to řazení přesnější. Jinak se mi líbí, že je tu tolik testů BMW, protože si myslím, že i přes jisté změny má tato značka stále o nabídnout.

    defaultplayer

    Zdravím, podle mě super nápad, mě by zajímala spotřeba, starý atmosféry byli docela úsporný i když se jelo na hraně, což o turbíně nikdy platit nebude.( Ale zajímalo by mě jaký to bude když E36 pojede naplno a za ní stejně rychle pojede nový turbo, díky. Jinak myslím že 340i setře 328i asi jako OIII favorita xDDD

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Dobrý den, bohužel přímé porovnání nemáme, jelikož u BMW v současné chvíli nemají 330d ve flotile. Pokud ale mohu alespoň trochu něco přiblížit, pak 335d, se kterou jsem jezdil zhruba před rokem. 340i umí být úsporné, ale hodně záleží na stylu. Kutálení stovku jde za 7,0 litrů, sportovně budete jezdit za 13 – 15. 335d jezdí za 7,0 až při nějakých 150-160 km/h, normálne klidně i za šest, sportovně tak za deset. Otázkou je, zda na tom 330d bude lépe, nebo stejně, protože je to prakticky totožný motor, jen s sebou netáhne čtyřkolku a automat (pokud nechcete). Rozdíl v dynamice vám také neřeknu, 335d je opravdu raketa, 330d si myslím, že může bohatě stačit. Hlavní je pro mě šestiválec, není dokonale tichý, jako třeba 340i, ale má celkem hezký zvuk, takže neotravuje. Určitě se ale svezte s oběma, to Vám dá nejvíc.

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Dobrý den, stejně nepochybný názor jsem měl po svezení v Jaguaru XE S také, protože jsem si pamatoval původní trojku před faceliftem, která mě trochu zklamala. Teď je to ale jen pár měsíců rozdílu, kdy jsem jezdil s XE S a 340i a musím říct, že tak jednoznačné to není. Obojí to jsou super a komplexní auta. Každé má trochu něco jiného. Jaguar je ale o dost dražší, navíc BMW vám dá důležité příplatky, jako třeba samosvor. Chce to se určitě svézt a najít si to svoje, tohle je totiž vážně hodně těsný souboj.

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Dobrý den, videa jsou jen klasické malé onboardy se zvukem výfuku, velké testy už neděláme.

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Dobrý dne, 328i dlouhodobě jezdí za 10,2 kombinací všeho – město, dálky, zábava. Věřím, že 340i dokáže jezdit za to samé, jen má trochu větší skrytý potenciál. Já s ní jezdil za 13 litrů za celý týden, ale protože jsem si to hodně užíval. Jinak po okreskách v pohodě za sedm : )

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Dobrý den, zrovna za testem tříválce si stojím. Ona totiž 116i, 118i nebo 120i vždycky byla auta pro petrolheady, i když trochu obyčejná, ale skvěle jezdila. Proto byla otázka toho, jak tohle auto jezdí s novým tříválcem, zásadní, jelikož se kolem tříválce hodně diskutovalo. Dieselovou trojku si teď vybavuji jen 325d Touring, ale když se podíváte na silnice, uvidíte nejvíc 318d a 320d. Takže ano, i to byl test pro širokou veřejnost. : )

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Dobrý den, máte pravdu, že se toho v poslední době sešlo víc, pravdou ale také je, že BMW má vždy co nabídnout, flotilu udržuje širokou a jsou v ní zajímavé věci. Audi mělo naposledy novou Q7, pak jsme byli na prezentaci A4 a brzy budeme mít A4 v testu, takže u Audi pokrýváme vše nové. Lexus měl nové IS dávno, NX už bude také zhruba rok, nyní RX, což plánujeme. Jaguar byl XE S, jiné motorizace nás minuly, XF plánujeme, víc toho teď nemá. Mercedes má teď GLE, GLE Coupé a GLC, které testujeme, občas nějakou specialitku jako G 500 4×4 na druhou, aby byla sranda, takže meďáky máme, a čekáme, až se k nám dostane S Coupé a ve flotile bude nové C Coupé. A měli jsme v zimě C 350 e, AMGčko snad také bude : ) Z „obyčejných“ aut máme také směsku všeho, jen je občas těžké auta naplánovat tak, aby se neopakovala, ale zároveň se trefit do volných termínů, takže se to někdy nakupí. Bylo by krásné, kdybychom zvedli telefon a kdykoliv dostali cokoliv, třeba M3 + C AMG + RS 4 na srovnávák, nebo všechny hot-hatche, bohužel na to jsme moc malá země, aby to takhle fungovalo, a musí na to být štěstí : )

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Ještě doplnění k manuálu, bohužel 340i byl automat, ale co mám zkušenost s manuálním BMW, tak řazení nemají nejlepší. Dráhy samotné a chod jsou příjemně mechanické, ale vždycky mě zarazí, proč se hlavice tak gumově kroutí a není pořádně napevno. Těžko říct, jak je to po faceliftu, ale moc nevěřím ve zlepšení. Je to ale věc, která se dá podomácku celkem snadno vyřešit.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist