​BMW 320d xDrive a Škoda Octavia 2.0 TDI na polygonu

Lze vůbec tahle dvě auta srovnávat? Logicky asi moc ne, ale postavili jsme je proti stopkám, abychom objevili skutečné rozdíly.

Dnes to nebude o klasickém srovnáváku, ale čistě o tom, jak si které auto vede na našem testovacím polygonu. Postavili jsme je tedy pouze proti stopkám, ale i tak bych se rád podíval na subjektivní řidičské dojmy. Lze vůbec u Octavie nějaké najít? A platí to samé o BMW v čtyřkolce, dieselu a automatu? Uvidíme…

Když bychom tu vedle dobře vybavené Octavie 2.0 TDI měli třeba základní BMW 318d, dalo by se ještě o klasickém srovnávacím testu mluvit, ale testovací BMW dorazilo s výbavou za snad půl milionu, v čtyřkolce a s automatem. Přesto bychom auta na polygonu srovnat mohli, BMW bohužel ještě nepřezulo tohle auto na letní gumy… Aspoň tedy uvidíme, jak moc se Škoda Octavia 2.0 TDI na letních dokáže silnějšímu BMW 320d xDrive, ale se zimními pneumatikami, vyrovnat.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Jak auta dopadla, to se dozvíte v následující tabulce:


Auta tedy máme dynamicky změřená a o to nám šlo. A teď se na ně chci podívat čistě z řidičského úhlu pohledu, který je subjektivní a vy to třeba můžete vnímat úplně jinak.

Je dobré vědět, že osmistupňový automat u BMW má odstupňování s velmi krátkými prvními pěti převody, takže čtyřka je skoro stejně dlouhá jako trojka v Octavii. Co se tedy pružné dynamiky týče, jsou si auta velmi podobná a BMW rozhodně nepůsobí o tolik rychleji, i když má o 34 koní větší výkon a o 60 Nm vyšší točivý moment. Pocitově naopak může působit rychleji Octavia, která má delší převody a „jen“ šest rychlostí a je také o 265 kg lehčí, podle údajů výrobce.Automat ani v základním komfortním režimu neřadí dříve a vždycky motor při plné akceleraci vytočí k 5000 ot./min., kde už se vlastně nic moc neděje. Následně otáčky spadnou jen asi o tisíc dolů a motor se projeví výraznější zvukovou kulisou.

DOPORUČUJEME: Časté chyby majitelů dieselů – jak si ničí motory

Octavia s delším odstupňováním se zase hůře z otáček sbírá a mezi auty je pak ve vyšší rychlosti už znatelný rozdíl. Jenže z pohledu řidiče je Octavia taková srozumitelnější a jednodušší, i když se v ní musí řadit. Automat BMW se nedokáže na našem krátkém testovacím okruhu rozhodnout, jak zařadit.

Volant škodovky nemá pořádnou zpětnou vazbu, ale má rozumně zvolený převod a mnohem lepší vyvážení, takže se dá chování auta lépe odhadnout. Už jsme psali ve srovnání BMW 116d a VW Golf 1.4 TSI, že koncernové řízení nyní není vůbec špatné a vlastně se dokáže v mnoha ohledech systému od BMW vyrovnat.

Od Škody Octavia 2.0 TDI asi nikdo nečeká nějaký sportovní zážitek, a ani ho nedostane, od BMW by ho očekávat mohl. Je cítit větší snaha auta o dotáčení zatáček a zadní náprava tu pracuje více, ale předek neumí by mohl silněji odpovídat na povely volantem.Základní BMW 318d s manuálem a pohonem zadních kol se na polygonu chovalo mnohem čitelněji, tahle verze se čtyřkolkou má jiný charakter, který s pohonem všech kol (a automatickou převodovkou) přímo souvisí.

Takže Škoda Octavia 2.0 TDI není z pohledu řidiče na polygonu žádné velké překvapení, chová se tak, jak člověk u „civilního,“ resp. praktického auta očekává. U BMW bychom mohli na první pohled chtít sportovnější charakter, ale tato specifikace je určena spíše pro řidiče, kteří hledají pohodlí automatu a jistotu pohonu všech kol, než typicky veselou záď v ostrých zatáčkách.

Obě tato auta budou zřejmě excelentní v klidném režimu na dálnici a v běžném provozu, ostrá jízda na testovacím polygonu jim nesvědčí.

Autoweb.cz

19.4.2013 6:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist