BMW 318d Touring

14 fotografiíBMW 3

Základní turbodieselová trojka je malým zázrakem svého segmentu.

Diskuze

29 komentářů

    kuba

    Skvělý článek, Jirko! Za všechny opravdové nadšence Ti za něj děkuji. ;o)

    kuba

    mighty-back

    Absolutní souhlas! Článek se povedl, ikdyž k testovanému automobilu toho moc nebylo (ne že bych měl rád sáhodlouhé spisy o nastavení sedadel, ale mohly by tam být reálné popisy jízdy s tímto autem s uvedením terénu a doby užití). Ale výběr auta "typického" českého motoristy si zvládl na 1*, opravdu potřebujeme tak velké kufry? Chápu, že pokud se s rodinkou chystáte na dovolenou (hory, moře), tak je velký kufr potřeba, ale nejsou k tomu tzv. rakve (střešní boxy)

    btw: Zdá se mi, nebo jsou ty výkonnově podladěné verze dostačující, ba co někdy lepší, než ty ultrasilné trhače asfaltu ? (test 318d a avensisu)

    Děkuji za pěkný článek a již se těším na další "nášup".

    Lukáš

    Přidávám svůj souhlas. U nás v Čechách je velikost kufru tak důležitým kritériem (omlouvá nás snad jen to, že jsme národem chalupářů), že lidé slepě hledí jen na tu cifru, aniž by si uvědomili, že ji asi stejně nikdy nevyužijí. Znám podobný případ ze svého okolí… jedni naši známí mají Fabii a pořád remcají, jak má malý kufr, že "se do toho přece nic nevejde"… ale zřídkakdy vozí víc než dvě nákupní tašky.

    A s tím motorem je to to samé… sice by bylo skvělé mít např. 330d, ale v praxi člověk nepotřebuje větší výkony, než mu nabídne 320d apod.

    Pan P.

    Tak teď nevím, řízení mě opravdu baví a jsem fanouškem krásně nepraktických aut, jako je třeba Caterham, ale stejně na otázku "opravdu potřebujeme tak velké kufry?" musím odpovědět: "Ano, já tedy rozhodně!". Ne že bych tak často stěhoval almary, ale auto používám téměř výhradně v plném obsazení (k cestám po Praze je rychlejší kolo) a s plným kufrem. A tak mě zajímá, kolik kol se do auta vejde, kolik lidí si ještě sedne dozadu, když bude v kufru kayak, nebo jestli se vejdou lyže dovnitř nebo budou muset na střechu. Jistě, někdy není vyhnutí a věci na střechu putují, ale kdo zkusil, co udělají s autem dvě kánoe na zahrádce v bočním větru, chápe. každopádně věci na střeše ani vyvážení auta příliš nepřidají. Přidají leda tak aerodynamickému hluku a spotřebě.

    No jo, asi teď krčíte nos, ale přes to všechno mě "dlouhá oktáfka f tédéíčku" neoslovuje. Pořád přitom hledám auto, které mě bude bavit. Nejslibněji mi zní S-Max. Jen víc takových, někteří z nás totiž velké kufry opravdu dost často potřebují!

    Jenyk

    Přijdou mi ta auta do výšky nesmyslná. Nač vzduch nad hlavou? Cylindr nenosím. S-Max každý chválí, ale proč ne třeba nižší a tím pádem určitě pro řidiče zajímavější Mondeo?

    reihensechszylinder

    Naprostá pravda. Stručně, jasně a velice citlivě, poslal autor článku všechny neřidiče do háje. Tleskám

    Je tu jediný háček. Mysíte, že sem někdo z nich zavítá a bude si to moct přečíst?

    A když už se tak stane, myslíte že to pochopí? NE!!!

    Jejich auto snů je Octavia 1. generace fmetle, fnaftě, na hlínách, fkombíku a tédéíčku f červenym íčku woe pač je to fakt hustej kchár co s nefunkční váhou vzduchu táhne dobře vodspoda. Jo a za cenu nejakeho zhruba stejně ojetého BMW…..

    Karlos

    Zajimave ze v Zeneve jsem uplne nahodou kouknul na data 118d a mela posileny motor na 105kw a 300Nm….ted me to zarazi protoze kdyz kouknu na stranky BMW i tady na autowebu(u 318d) pisete puvodnich 90kw tak nevim. Ale jsem si na 10% jisty ze bylo silnejsi protoze me to samotnyho udivilo. Nemate nejake blizsi info zda bude BMW v tehle verzi posilovat?

    Jinak clanek pekne vystizeny ale stale mi neda ze servis BMW, pojistka a pripadne opravy jsou na nasince stale jinde nez u nejmenovane ceske automobilky. A ta cena je trosku prehnana…spravne rikate 25% a to je celkem velka seuma…alespon pro vetsinu lidi.

    David

    Já osobně si vždy raději vždycky odtrhnu trochu od úst a když se mi to auto líbí, tak si ho koupím a neřešim, jestli má o 10l větší kufr nebo o 80 tis. větší základní cenu. Auta mě baví a už sem v ních utopil tolik pěněz…

    plešatej kavan

    Když bávo tak nějakej šestihrnek.Mít problém předjet kdejakou 1.6 je celkem mimo mísu a dát za takovou šunku kolem melounu je masochismus.

    David

    Plácáš nesmysly: Ne každýmu jde o výkon, na častou jízdu po dálnici to asi neni to pravý ořechový, ale do města do stačí. Samozřejmě 3.0i nebo d je lepší, ale využiješ to???? Podle mýho názoru je optimální motorizací 2.0d.

    Jenyk

    Neni naopak nejmenovaná česká automobilka trošku přidražší? Alespoň já bych jim ty ceny za jejich poměrně nezáživná auta nikdy nedal. Teď jsem chtěl do práce auto, zaplatit ale za holátko přes 700 tisíc..no to tedy pardon, to ať jim na ty jejich odbory přispívá někdo jiný.

    Karlos

    No bud chces auto ktery je za rozumny peniz a dokaze te odvezt z bodu A do bodu B a neresis jak je zazivny nebo si koupis auto ktery je zazivny ale taky sakra drahy, protoze za 894 tis. si zaklad takhle velkyho auta nepredstavuju. Jsou lidi ktery maji dost penez na to aby to koupily a je jim to sumak ale je daleko vetsi mnozstvi lidi ktery kouknou na cenu a velikost auta(kufru) v pomeru k cene(coz je skoda…ale dokud nebudeme mit platy jako v Nemecku tak to jinak asi nepujde). V tomto pomeru rozhodne BMW nevynika a to jen potvrzuje cena "holeho" auta.

    Dalibor

    moje řeč, škodovka je předražená… za takovou šunku bych nikdy 750.000,- nedal. 550 možná, ale i tak se mi to auto nelíbí a koupím si radši pětkovou řadu v kombíku s šestiválcem tři roky starou z Německa od prvního majitele.

    empi

    118d ma 105kW, zatimco 318d ma jen 90kW – podobne je to i x20d, 120d a 320d kupe maji 130kW, zatimco 320d sedan a kombi a 520d maji 120kW. Jednicka a trojkove kupe totiz maji uz novejsi evoluci techto motoru, mimochodem i s tzv. fukci stop&go, maji tak i pres vyssi vykon papirove nizsi spotrebu i emise. Do 3 i 5 prijdou ale az s faceliften, tj. u trojky nekdy na podzim 2007.

    jazdec

    toto auto som mal pred dvoma tyzdnam ako nahradne auto od predajcu bmw (na mojej 5ke sa riesil garancny problem). Nebol to kombik ale sedan. Motor ten isty prevodovka manualna. Na relativne maly motor a na relativne maly vykon sa spravalo necakane suverenne.Aj ked uz som vyrastol s cestnych nahanaciek s tymto prckom som sa po dlhej dobe nechal k jednej vyprovokovat.. A superom nebol nik iny ako nove ml 320 cd (dufam ze som nepoplietol oznacenie).. nebudem to natahovat. na zatackovitej okreske namala "hlavohrud" co mlko soferovala sancu. nedokazal sa vzdialit ani o meter. tu cestu poznam dokonale a prisaham ze ten drobec nebol ani o kilometer pomalsi ako moja 5ka s ropackym trojlitrom… je to skvele auto..mimochodom jazdi takmer na vzduch

    jazdec

    a aby som len nechvalil.. ten interier je…HROZNY. prelis nad odkladacou schrankou ktory sa tiahne po celej sirke palubnej dosky od pristrojovky az po spolujazcove dvere pripomina staru dobru sade 120. A to nehaluzim. Vsimol si to dokonca aj moj otec ktoremu su inak dajake drobnosti v interieri ukradnute:)

    Honza V.

    Chtel bych podekovat za moc pekny clanek, sice jsem se z nej o testovanem aute moc nedozvedel, ale i tak se mi moc libil. Naprosto souhlasi s tim, ze zabavna, ci rychla jizda nemusi byt nutne nebezpecna a ze gumy co jezdi 80 v obci i mimo jsou mnohem nebezpecnejsi. Jenze tohle ti strejcove v kloboucich nikdy nepochopi. V cem uz souhlasim min je ta cena. BMW uznavam a rad bych se k nemu taky jednou dopracoval, ale ta porizovaci cena, servis, pojistka je opravdu podstatne vyssi nez u Skodovky ci ji podobnych vozu.

    Ondra

    V Německu ale taky každej nemá BMW…my jsme pořád upjatí, chětli bychom všichni BMW, ale ruku na srdce, kvůli jízdě nebo protože to je BMW (a tím pádem něco muselo stát a tím pádem dávat najevo, že na to mám? 🙂 )

    RedCross

    Tak já bych ho chtěl rozhodně jen kvůli jízdě a filozofii značky. Bral bych ho i kdyby stálo jen 300 tisic!

    Dalibor

    Je mi líto, ale nesouhlasím, servis BMW nás stál mnohem méně než servis škody Fabia… U BMW totiž jen měnili olej (každých 25tkm) a u Fabie každých 15tkm měnili pomalu celé auto. Takže mi přijde výhodnější si připlatit za "bramboráčka", pokud možno v atmosférickém benzínu se šesti válci 🙂

    Dalibor

    Naprosto souhlasím s Jirkou. Podobné srovnání jsem si udělal sám, asi před půl rokem. Víkend jsem jezdil s Octavií TDi Combi a pak Víkend s BMW 320d Touring. Nevím, co furt všichni na Octávii vidí. Je to ošklivé nezáživné nekvalitní neovladatelné hlučné a žíznivé auto. Je to hnus, patří do středověku. BMW je oproti tomu naprosto normálním kultivovaným ovladatelných a hlavně předvídatelným autem. A odveze toho mnohem víc, než by si všichni mohli (právě podle tabulek) myslet. Myslím, že to auto za příplatek 300.000,- určitě stojí!

    Tommy

    Bravo!!!

    Pele

    Sám Vlastním BMW řady 5 a nechtěl bych jiné než BMW , ale nechápu smysl tohoto auta! Přiznejte si kdo si tohle auto koupí!! za tak malé kombi neuvěřitelná palba! Sedan nemá chybu! ale to kombi je k ničemu!

    Plebej

    Tohle auto je chujovina!! Mám "čtyřapůlhrnek" 280 kobyl a jednoho vola! A zbožňuju když zadupnu přes pojistku pedál a narve mě to do sedačky a všichni se na zastávce podělaj a čuměj co je to za idiota! zařvat s tim osmivolem nějaký šunce u vokýnka! jooooo pro to žiju !!! ne nějakou zdechlou novinku!

    dneska seženete sedmy bondovky pod 200 tisíc!!!

    Elsin

    4 a půl hrnek?A jak to vypadá prosim tě?Hrnkem se ve slangu označuje válec, ne objem…ale to jen tak mimo. Jinak Ti přeju, že si se svám autem opravdu užíváš(i když já mám jiný způsob), ale to asi tady všichni

    Plebej

    Elsin:Uznej sám koupil bys radši sedan nebo kombi?! kdybys čirou náhodou na něj měl?…čtyřapůlhrnek 4,5litru.Jak si troufáš mluvit za všechny?! radši dřepni do fabky a odjeť! Taky nekomentuju tvoje debilní názory!

    traktorista

    Boží článek. Vyvěsit na nástěnku povinné četby.

    Ladin

    Shrnul si to v článku dokonale :-), ve všem souhlas!

    trepe p.coviny, nic som sa o tom aute nedozvedel, iba o alkoholikovi a schizofrenikovi novinarovi.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist