BMW 2 Cabrio (2015) oficiálně představeno, je až o 150 kg těžší než kupé

(+ video) Ani mnichovská společnost BMW nečekala na otevřené brány pařížského autosalonu a svůj nový kabriolet řady 2 nám detailně představila už nyní.

Automobilce BMW se podařilo naplánovat premiéru otevřené varianty dvojkové řady prakticky ve stejném termínu, jako se Mercedes oficiálně pochlubil svým novým sportovním modelem AMG GT. Mnichovská značka musí asi počítat s tím, že více pozornosti na sebe strhne třícípá hvězda s 510koňovým osmiválcem, to ale neznamená, že budeme BMW 2 Cabrio ignorovat.

Nástupce řady 1 Cabrio má na délku 4432 mm a to znamená, že ve srovnání s předchůdcem narostl o 72 mm. Podobně je tomu i v dalších sledovaných parametrech. Šířka novinky činí 1774 mm (+ 26), u rozvoru byste naměřili 2690 mm (+ 30) a zvětšil se také rozchod obou náprav – na 1521 mm vpředu (+ 41) a 1556 mm vzadu (+ 43). BMW slibuje všem cestujícím více místa v kabině a rovněž pro jejich zavazadla. Objem kufru má nyní o třicet litrů více – celkem 335 l – s uzavřenou střechou a o 20 litrů navíc (280 l) po jejím sklopení.

Jinak když už jsme u střechy, asi stojí za zmínku, že celá operace s jejím skládáním a nasazováním trvá po zmáčknutí příslušného tlačítka 20 sekund a operaci s „dekapitací“ je možné provádět do rychlosti až 50 km/h. Ve standardní výbavě má plátěná střecha černou barvu, za příplatek ale můžete mít antracitovou, alternativně pak i hnědý odstín.

Pokud jde o pohon, tady velké rozdíly oproti kupé nečekejte, BMW nicméně přepracovalo některé agregáty tak, že nyní nabízejí vyšší výkon a zpětně je pochopitelně nasadí rovněž do uzavřené varianty.

Základní benzínovou verzí se stává 220i Cabrio s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 184 koní a maximálním točivým momentem 270 newtonmetrů. Při hmotnosti 1510 kg (bez eurobalastu) zvládne se šestistupňovým manuálem akceleraci z 0 na 100 za 7,5 vteřiny a rozjede se na 231 km/h. Nad tímto modelem najdete 228i Cabrio s identickým motorem naladěným na 245 koní a 350 newtonmetrů, který na stovku zrychlí za 6,1 sekundy (s automatem o desetinku rychleji) a omezovač zasáhne na obligátních 250 km/h.

Benzínovým vrcholem bude M235i Cabrio se známou řadovou šestkou 3,0 l, výkonem 326 koní při 5800 až 6000 otáčkách a nejvyšším točivým momentem 450 newtonmetrů dostupným pod plynem od 1300 do 4500 ot./min. Také zde bude možné mít buď šestistupňový manuál (5,2 s) anebo osmistupňovou  automatickou převodovku, se kterou nejrychlejší dvojka bez střechy pojede 250 km/h a stovku zdolá za rovných pět sekund.

Diesel bude prozatím jen jeden ve verzi 220d Cabrio, právě ten ale nabídne lehce navýšené výkony. Při 4000 otáčkách za minutu vyprodukuje 190 koní a nadto dodá 400 newtonmetrů v rozsahu od 1750 do 2500 ot./min. Stovku tam budete mít za 7,5, respektive 7,4 sekundy, maximálka činí 225 km/h bez ohledu na použitou převodovku a průměrná tabulková spotřeba vychází na 4,1 až 4,7 litru podle použitých pneumatik, rozsahu výbavy a zvolené převodové skříně.

Kdy přesně se BMW 2 Cabrio objeví na českém trhu, v tuto chvíli nevíme, dlouho čekat však nutné nebude. Třeba v Británii bude možné novinku objednávat už v příštím měsíci a první dodávky zákazníkům jsou očekávány v únoru 2015.


10.9.2014 10:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist