BMW 135i M: fakta a spekulace

Divize M pracuje na nejostřejší řadě 1. Jaké budou její výkony a čím se odliší od zbytku chovu?

Po čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgrigu potvrdil šéf divize M Kay Segler novinářům, že jeho oddělení pracuje na ostré variantě řady 1. Cílem je nabídnout rychlé BMW zákazníkům, pro které se M3 ve čtvrté generaci stala příliš drahou. Auto dostane přeplňovaný šestiválec z modelu 135i a bude tak nejspíš k dostání jen s karoserií kupé. Označení M1 je ze hry, oficiálně z respektu k supersportu M1, který automobilka vyráběla mezi lety 1978 a 1981.

Mohem spíše však v Mnichově nechtějí poškodit skvělou image svého sportovního oddělení. Vozy jako M3 či M5 byly vždy speciální, draze vyvinuté modely, které měly krom karoserie jen málo společného se slabšími jmenovci. Naproti tomu nové auto dostane motor známý i z ostatních modelových řad, byť naladěný na vyšší výkon. Očekávat můžeme víc než 326 koní, kterými se chlubí přeplňovaný třílitr s power kitem. V zatím nejsilnější verzi pod kapotou Z4 sDrive 35is vydolovali inženýři ze šestiválce 340 koní.Na druhou stranu jistě nepůjde jen o posílenou 135i. Divize M si nemůže dovolit svou práci odbýt. Auto dostane nově naladěný podvozek a vsadili bychom i na nějakou variantu chytrého zadního diferenciálu. Systém schopný vektorovat tah už používají X6 i Z4. Standardní řada 1 hlídá trakci na zadních kolech jen prostřednictvím stabilizace, což není optimální.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

Auto se objeví u prodejců koncem příštího roku a jakkoli nebude pro puristy pravověrným emkem, se skvělým motorem a vynikajícími jízdními vlastnostmi půjde o působivý stroj. BMW má jen skromná očekávání co se prodejních čísel týče.Segler mluvil také o chystané nové M5. Výše zmiňovaná opatrnost s označním M jde u velkého sedanu stranou. Auto bude mít pod kapotou přeplňovaný osmiválec, odvozený od motoru v X6 M. Jednotce se dvěma turby se dostane další péče a výkon ještě povyskočí ze současných 555 koní. M5 tak dožene náskok Audi RS6 s desetiválcem z Lamborghini. Emise bude držet pod kontrolou razantní redukce hmotnosti. Auto dostane například karbonovou střechu.

autoweb.cz

9.6.2010 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist