BMW 123d

15 fotografiíBMW 1

Je prvním velkosériovým autem, které má výkon přes 200 koní a zároveň emise CO2 menší než 140 g/km. Dobrá, ale jak funguje tenhle nový motor v kontroverzní řadě 1?

Diskuze

38 komentářů

    Kyle

    ale drahý a lákadlo pro zloděje. A to bych bejval potřeboval 3-er s x-drive…

    dalibor

    "Jednička" je klasický bavorák s rysy původní E30. Malé, obratné, zábavné a při tom vyvážené a předvídatelné auto. A ta cena mi přijde celkem férová, když k tomu ještě dostanete záruku na 5 let a servis zdarma.

    Chci si teď koupit zábavný hatchback okolo 600.000,- a základní 116i na plecháčích mi přijde jako lepší volba než třeba Focus 2,0 Titanium fplný palbě na hlínách. Možná jsem úchyl, ale když má hatchback pohon zadních kol a jízdní vlastnosti hraničící až s erotikou za volantem, člověk rád oželí slabší výkon a omezený prostor v kufru.

    A když jsme u toho prostoru: Měřím 180cm a za sedačku nastavenou pro sebe si sednu pohodlně. Do kufru se vejde běžný nákup nebo věci na dovolenou. Nebo vy snad každý den stěhujete ledničku a proutěné křeslo?

    BMW 1 je nejlepší auto v téhle kategorii a já nechápu, proč dá někdo, za stejné peníze, přednost Golfu nebo Audi A3.

    petr

    ti lide v pripade audi nejsou nadsenci do aut, nerozumi rozdilum, nemaji na to rozlisovaci schopnost. pro ne je nejlepsi volba AUDI, pokud mozno samozrejme tdi.

    dalibor

    Jistě, Audinu ftédéíčku fkvatru voe, protože když to má kvatro, tak přece můžu jet jako debil, i když je namrznuto. 🙂 A pokud možno ještě fmetle fkůži nahlínách. Nechápu, v čem je A3 lepší než třeba Octavia, když to má stejné motory a podvozky, ale A3 stojí o 300.000,- víc. 🙂

    Audi

    Zase jedna skupinka odpůrců Audi za každou cenu, i když v tom ASI nikdy nejeli…

    dalibor

    A3 bylo zpočátku mezi kandidáty na koupi, ale po delším svezení člověk dojde k závěru, že BMW 1 nabízí mnohanásobně lepší řidičské zážitky. A to samé platí pro modely A4 a A6, které neposkytnout ani zlomek potěšení, jaké umí nabídnout BMW nebo Mercedes. A vy se běžte také svézt jinými auty než "Audinou ftédéíčku pyčo". Doporučuji také zavítat na okresky a ne jen drtit pedál na dálnici.

    petr

    ASI jeli. jak v BMW, tak v leckterem hatchbacku na trhu, to neni vytahovani, jen pro srovnani mam meritka. vubec bych se v mem pripade nerozhodoval mezi BMW1 a audi A3. nicmene chapu, ze pro holky za volantem a vsechny, ktere pilovani schopnosti za volantem nejakym zpusobem nebavi nebo jen nechteji, je predokolka lepsi volbou. nikomu svuj nazor netlacim, jen chapu, proc si nekdo koupi A3 a nekdo BMW. druhy jmenovany ma rad auta s dusi, prvni jmenovany se obavam vice hledi na presti chromem oblepene audi. ale S3 jiste charismaticke bude. 130i ale bude mit oproti nemu srdce-najel jsem s nim cca. 1000km (at me tu zase nekdo neosocuje, ze jsem ho neridil:)

    Pepis

    No on ten Focus na tom dynamicky neni taky nijak spatne… Tohle je moc tezka volba.

    dalibor

    Focus je moc fajn, jenže když můžeš mít za stejné peníze bavoráka… To si pak člověk může tu palici plešatou udrbat, aby se rozhodl. Sice je fakt, že 122koní z 1,6 v BMW není oproti 145 koním z 2,0 ve Focusu moc, ale je to bavor a zadohrab. A nechápu, proč Ford z toho dvoulitru nedoluje aspoň 160koní. Na dnešní poměry je 145 koní málo. A nemá šestku, což na dálnici nepotěší. Ale s takovým autem stejně radši vymetu okresky. 🙂

    Pepis

    Ony Fordu vubec jaksi ted schazeji poradne benzinove motory. Nakonec bude volba jedine na Tobe, urcite to chce ale obe auta poradne projet. Otazkou je, jestli nejaky dealer Fordu bude mit zrovna benzinovy dvoulitr k dispozici na zkusebku… A co eSTecko? Oproti dobre vybavenemu dvoulitru neni v porizovaci cene zas takovy rozdil. Zamerne rikam v porizovaci…:)

    dalibor

    ST je moc drahé a slevu na něj pořádnou nedají, takže se na těch 600t nedostanu. A stejně chci víc to BMW, i kdyby tam byl motor 1,2 HTP… 🙂 Škoda, že Ford nenabízí do Focusu nějaký solidní benzínový motor, všechny, kromě toho ST, jsou takové nemastné neslané.

    Pepis

    Moje rec. Kazdopadne si nove auto uzij!:)

    petr

    skoro bych se divil, ze bys na ST nejakou slevu nedostal. zkousels? co pripadne dovoz nekde ze Svycarska zanovniho kusu?

    dalibor

    No, ty jejich mnohatisícové slevy (až 20% z původní ceny) prý platí jen pro základní modely a na modely ST se nevztahují (platí i pro Fiestu). A i kdyby prodejce nějaké to procento slevil, stejně jsme pořád hóóódně přes můj limit. 🙁 A dovozu přeturbovaného auta bych se bál. Nevím, jak se pak budu s nějakým švýcarským ….. dohadovat o záruce. 🙂

    Fuzzy_Stone

    jojo, ja jsem teda milovnik a ridic BMW ale na Focus bych neplival ! To auto je vyborne od podvozku k ridicovi, jen nema ten punc premiovosti.

    dalibor

    To bych si nedovolil, Focus je super! 🙂 Jen ve srovnání s BMW 1 hodně ztrácí v detailech, jako je třeba plast na dveřní výplni a pod. Jsou to prkotiny, ale mě pohled na kvalitu použitých materiálů ve Focusu dost zklamal. 🙁 Aspoň že jízdní vlastnosti jsou pořád vynikající. 🙂 Ale chtělo by to charakternější motory, málo lidí si může dovolit rovnou ST. Mě by se líbila nějaká rozdováděná otáčkymilující 1,8 nebo i 1,6, bez těch buserujících ekologických omezení a s charakterním zvukem.

    Pepis

    O mnoho lepe nez stary model by prave v detailech mel pusobit faceliftovany Focus, ktery ted prichazi na trh. Alespon fotky o tom svedci, samozrejme jsem v nem jeste nesedel.

    SkylineGT-R

    Priznavam ze som neriadil 123d, ale 120d, jednu z poslednych uz po facelifte. Mozno je medzi nimi rozdiel, ale vzhladom na chvalenie v testoch som cakal tichsi chod motora. Skusili ste uz Megane RS DCi? Pre mna najkultivovanejsi 4-valcovy diesel.

    dalibor

    Megane RS DCi supersport ultra mega racing car special edition Alonso Paket… 😀 Diesel bude klepat vždycky a všude a je úplně jedno, jestli je to BMW, Passát nebo Renault. A spojení dieselu a sportovního auta je stejně ulítlé jako masturbace na veřejnosti.

    SkylineGT-R

    Dalibor: Nie som ziadny naftofil ale vas nazor je amatersky. Snazite sa tu o nejake vtipne frazy ale hned ako dostanete vodicak mali by ste radsej vyskusat nejaky lepsi diesel ako TDI PD… 🙂

    dalibor

    🙂 Až zajedete Severní smyčku v dešti pod 12 minut, tak pojďte diskutovat. A jestli k tomu máte ten Skyline GT-R, tak to bude hračka. Pokud pochybujete o tom, že vlastním řidičský průkaz, tak mi sem dejte e-mail a já vám ho pošlu oskenovaný, abyste viděl, kdy byl vydán a pro co platí. 😉

    I když jsem s mnoha diesely jezdil, žádný se projevem nemůže měřit s benzínovým protejškem. Snad bych jen dokázal ten rachot odpustit BMW 535d, jehož výkony jsou ohromující. Ale naftu prostě nemám rád a do auta pro radost nepataří.

    SkylineGT-R

    Dalibor: Prepacte nechal som sa uniest emociami, ale to len preto ze nemam rad cierno-biele vyjadrenia ako "diesel bude klepat vzdycky". Vyskusal som 335d a napr. 4.2 TDI od Audi proste neklapal a mal v interieri prijemny zvuk. Ale inak si budte isty, ze moje auto bude vzdy benzin, lebo som zatazeny na vysoke otacky a ostru reakciu na plyn. Takze v mojom pripade radsej 120i ako 120d, 330i, 550i, M3 atd a nie 123d, 335d atd., ale respektujem ze su to spickove motory a pre 99% ludi ze je spotreba, resp. dojazd dolezitejsia ako zvuk a ovladatelnost plynom. Tak sorry za konflikt.

    dalibor

    No, aspoň, že jsme si to vyjasnili. 🙂 Já chápu lidi, kteří jezdí denně Praha – Ostrava a zpět, to diesel dává smysl. A nepopírám, že motory v BMW, Mercedesu a Audi (nové CR) jsou na tom s kultivovaností celkem dobře. Ale pro nadšeného řidiče to nikdy nebude volba číslo jedna. Spotřeba je při tom při dnešních cenách nafty a cenách servisu irelevantní a provozní náklady na diesel mnohdy převyšují benzínového brášku (mohu dokázat účty za servis) Už jen pro to, že lidé s diesely jezdí jako dobytkové a tím i zvyšují pravděpodobnost vyššího opotřebení celé soustavy. Benzín nutí naopak lidi k rozvážnějšímu stylu jízdy a našlapat na to za každé situace.

    THUD

    Zdravíčko vespolek. K BMW a dieselu bych měl jednu noticku: půl roku (cca 25tis. km) jsem byl majitelem 330d z roku 2002 (130kW). Prodal jsem jej nedavno jenom proto, že pro moje účely to není příliš praktické auto, ale i když už jsem jezdil s kdečím (včetně STi, EVO VIII) BMW ve mě zanechalo neskutečně dobrý dojem a to hlavně co se týče jízdních dojmů (jízdní vlastnosti, pozice za volantem, komunikace s podvozkem atd …). Motor je tahoun jako kráva a na dálnici to je král, ale stejně si myslím, že diesel vlastnosti takového auta přibíjí k zemi. Prostě tam, kde se to auto cítí nejlépe, na klikatých silnicích, si díky motoru s autem nevyhraji tak jako s benzínovým ekvivalentem. Je to jak odezvou turba (s twinturbem jsem ještě nejezdil), tak malým rozsahem využitelných otáček. Ale jinak musím říct, že BMW ve mě zanechalo nesmazatelným dojmem a stal jsem se velkým fandou značky.

    petr

    nemuzu si pomoct, ale – moderni diesely jsou sice na velmi slusne urovni, vzdyt ono technologicky je automobilky dotlacili na super uroven, prime vstrikovani, prakticky zadny diesel na trhu neni bez turba, atd. jenze v zabavnosti tomu tak porad neni, diesel je porad diesel, ve svem podani vykonu, rozsah pouzitelnych otacek od rekneme 1900-4500, tedy 2600otacek! vs. 1500-min. 6000, tedy 4500 otacek na hrani. a at se prihlasi ten, kdo uz slysel nejaky sexy znejici diesel – podle me zvuk k zabavne jizde je nutnosti. jsem moc zvedav, co se povedlo za zazrak technikum z audi a jejich R8V12tdi.pry zni docela dobre, ale trochu se obavam, ze to je zase snaha marketingoveho oddeleni… pravdou je, ze diesely s dvemi turby jsou neskutecne, ted se bavim o BMW, kdo nezkusil, musi zkusit. 535d prvni kusy mezi 4000-cca. 5000 az do posledni otacky zatahuje s obrovskou vervou. pozdejsi kusy ale pry kolem 4600 vadnou, stejne, jako 335d, ktere je ale i tak neskutecne svezeni.

    dalibor

    jojo, s dieselem si člověk moc srandy neužije. Pokud tedy neberete jako zábavu provokaci Porsche 911 na německém Autobahnu. I malinká 1,6 v BMW 1 je milionkrát charakternější než motor ve 120d. Mercedes C200 kompressor má více osobnosti než C320 CDi. Audi S3 udělá víc parády než 1,9 TDi… A i třeba Octavia 1,8 TFSi nemá tak úplně bezpohlavní motor. Pokud někdo s sebou neustále vozí kalkulačku a stopky a měří si pružnost 50 – 120 nebo spotřebu každých 100km, či ho z nějakého důvodu baví surfování na vlně točivého momentu, ten ať si koupí diesel. Pro nás ostatní je tu benzín. 😉

    ohm

    zdar lidi, nechci s tím otravovat přímo redakci, určitě mají denně "tisíc debilních dotazů", nevíte proč se přestali točit videa? anebo jsem jen přehlédl?

    dalibor

    Také jsem žádné dlouho nezaregistroval, poslední jsem viděl Twingo GT. A štve mne, že videa nejdou stáhnout natrvalo, kvalita streamu je slabá. 🙁

    Jirka Červenka

    Viz komentáře zde: http://www.autoweb.cz/komentare/?article=14022. A na řešení kvality streamovaného obrazu se usilovně pracuje.

    Elsin

    Víte, mám autoweb opravdu rád, nezazlívám vám ani nový design, nikdy jsem vás snad nekritizoval. Ale ty videa byl/jsou jeden z hlavních důvodů, proč sem chodím(samozřehmě ne jediný)…

    Jak bych to řekl…no, jsem soukromý podnikatel. Pokud jsem nemocný, rozbije se mi auto nebo mám vyplavený sklad, tak zákazníci řeknou:"To je mi moc líto…hm a kdy nám můžete dodat zboží?Až takhle pozdě?Tak to se omlouvám, takhle dlouho nemůžu čekat" A jdou pro tentokrát jinam. Stane se to dvakrát, třikrát a můžu přijít o zákazníka natrvalo. Například před rokem a půl mi zemřel jeden z nejbližších lidí v mém životě…a myslíte si, že to někoho z obchodních partnerů nějak zajímalo?Vyjádřili lítost a hned druhou větou se zajímali, kdy zase budu fungovat.

    Prostě co tím chci říct…Věřím, že máte problémy, vím, že máte za sebou přestavbu webu, ale chci se zeptat:"Kdy budete moct dodat nová videa?A budeme se na to moci my, čtenáři, spolehnout?"

    Neberte to jako ostrou kritiku, jen jasné nastolení situace, ve které se teď nacházíte…A udržte si váš jedinečný styl psaní, který mně absolutně vyhovuje!!

    Charles

    To jsem rád, že videa budou… ale mám ještě jeden problém – při prohlížení fotek (klikání další/předchozí v samostatném okně) se nezobrazí všechny fotky co jsou pod článkem. Používám Firefox. Jo a snažil jsem se to napsat do diskuze, ale nějak mi to tam ty příspěvky neuloží… takže vlastně dva problémy:(

    Roman T.

    ve FF jsme si problemu vsimli, bude opraveno, omlouvame se

    dalibor

    Dnes mi bylo umožněno celý den jezdit přímo ve 123d.

    Na začátek musím říct, že rozhodně poznáte z projevu motoru, že je to nafťák. Ale jeho síla je až neuvěřitelná, i když si kladete otázku, zda má opravdu 200 koní. Ale má. 🙂

    Důležitou částí je ale podvozek, který je přátelský i s vypnutým stabilizačním systémem a nikdy vám neprovede naschvál. I když ho zlobíte, tak spíš nastoupí nedotáčivost. Přetáčivé smyky, zejména ve výjezdu z vraceček, jsou velice snadno kontrolovatelné a dobře se krotí. Zkrátka, je to vynikající nástroj na okresky a ten tvrdší podvozek vám rozhodně vadit nebude. Brzdy jsou úchvatné.

    K charakteru auta víc sedí benzín, ale milovníkům nafty to nebudu tolik zazlívat, když si tuto verzi vyberou. A po dnešku je budu i chápat.

    A ještě jedna věc: Tohle auto stojí za každou korunu, kterou do něj vrazíte!

    Mitch

    Docela dobre vozitko, ale ja jdu do 135 i, proto ted prodavam 130i 2006 jako nova, pokud nekdo ma zajem piste na email, cena 600.000Kc.

    dalibor

    tak sem dej mail, díky… 🙂 zájem by byl 😉

    w00t

    ty s tema bavorakama… 🙂

    Mitch

    Myslel jsem ze to tam zada email, kdyz ho pisi u prispevku. takze ck.aladin@seznam.cz

    dalibor

    Díky… Jinak, tu 135i přivez ukázat! 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist