BMW 116i (F20)

29 fotografiíBMW 1

Základní model, základní motorizace, základní výbava. Takové auto se v novinářské flotile jen tak nevidí. Ale divili byste se, jak dobře funguje.

Diskuze

16 komentářů

    Richard

    Teda osobně zatím ten design vnějšku auta nejsem schopný skousnout. Nová 3er se mi hned zalíbila, ale jednička mi narozdíl od předchozí asi na oko vůbec nesedne. Plakat nad absencí atmosférických šestiválců asi nemá už smysl…
    Jinak pěkný test, jen zacukání při přeřazení bych řekl, že bude o cviku. Po projížďce ve zmiňovaném SLK jsem si na to také zvyknul a auto necukalo.

    kryton

    No nevím jestli se vyplatí připlácet zrovna za parkovací senzor u takhle malého auta…

    simson

    Řekl bych, že rozdíl cca 200tis. mezi jedničkou a obdobně výkonným Golfem je trochu moc.

    Joui

    BMW dříve dělalo jedny z nejlepších nepřelňovaných benzíňáků a teď dělá tenhlé póvl. Pomlouvali turba (právem) a nakonec jsou symbolem znásilňování motorů turby. Ještěže je tady mercedes, lexus atd. kde se ještě dají sehnat motory bez pseudoekologických kompromisů. Jo a design je sice věcí subjektivní, ale BMW 1 je objektivně řečeno hnusné auto.

    Bože, kdyby mi někdo před 8 lety řekl, že si za 8 let koupím mnohem radši mnou dříve hodně opovrhovaný (díky designu i technice) lexus než pro mě božské BMW (měl jsem je raději než Ferrari. Lambo i Aston dohromady)…no nic, je to jen značka, život jde dál.

    Tom

    souhlasím. Nejsem fanda BMW, ale nevadí mi jejich auta. Nicméně design je prostě ošklivý a na fotky 1čky koukám už nějaký pátek a pořád se mi nelíbí ani na 80tý pohled. Za mě katastrofa jen o trochu hezčí, než 5 GT.

    vzteklej pes

    5 GT je humus, ze kterýho bych se poblil. A navíc to jezdí docela špatně – něco jako stará audi.

    Mirus

    GOLF???? Vždy se musí najít někdo, kdo bude srovnávat nesrovnatelné, ano, 200tis rozdíl je moc, stejně jako srovnávat VW a BMW, to je taky moc!!!

    Andrew

    Proč? Oboje jsou to auta, která si člověk kupuje zpravidla za svoje vlastní peníze, aby s nimi jezdil zpravidla každý den. Sdílejí stejný segment a podobnou techniku a tak nevidím v tom žádný rozdíl, aby se tyto dvě auta nemohla srovnávat. Že si někdo koupí BMW jen proto, že si to může dovolit a někdo jiný nikoliv, ještě neznamená, že ty auta porovnat nelze. Jsou lidi co nakupují egem, pak jsou lidi co nakupují peněženkou a pak jsou tu ti, pro které ty drobné rozdíly hrají velkou roli. Zajímalo by mě, co byste namítal v okamžiku, kdyby se obě auta dostala na srovnatelnou cenovou hladinu. Jo a jen tak mimochodem, i samotné BMW prohlásilo, že Golf je pro jedničku soupeř číslo jedna. Sice nevím jak to mysleli, když je o 30% dražší, ale o něčem to už vypovídá.

    Andrew

    Když si euroúředník dupne, je na to i BMW krátké. Věřím, že kdyby mohli, tak do toho motory bez turba dávají. Jenže oni mají ty turbíny lepší spotřebu na testovací stolici. Jak to je v reálu už euroúředníka nezajímá. A zákazníci nenadávají dost na to, aby se BMW vyplatilo euroúředníka přetáhnout pohrabáčem. Co už, co jsme si zvolili, to tam máme…

    Srandista

    Potom mi prosim ta vysvetli, ako je mozne, ze Japinci to zvladaju, len tunak v EU sa musi vsetko turbovat, inak limity nesplnaju?!

    Andrew

    Japonci to zvládají?? Jel jste někdy s těmi euronormami přidušenými atmosféramy s převody dlouhými několik světelných let? Rodiný hatchback, jedna-osmička se 140 koňmi řeknete si, to zní slibně, to bude fajne svezeníčko. A pak kouknete do tabulek a zjistíte, že na stovku mu to trvá 11 sekund a kdejaká oturbená jedna-dvojka se třemi válci to zvládne o sekundu až dvě rychleji. A ta odezva na plyn panečku. Do třech tisíc se motor chová jak leklá ryba. Bohužel. Tuze rád bych do auta nějaký zdivočelý atmosférický dvoulitr, ale ty už dnes člověk musí hledat jen mezi ojetinami. A nebo se musíte podívat po šestiválci. Ale hledejte si dnes šestiválec bez turba. Jsou ohroženým druhem. Z šestiválců se totiž staly oturbené čtyřválce. A s tou spotřebou už jsme navíc úplně v jiné lize – turbo neturbo. Jediné moje naděje na poli atmosférických motorů dneška patří Mazdě. Jen ta měla koule vždycky jít proti proudu a (alespoň nějak) to vždy fungovalo.

    aldenson

    er a golf maji stejnou techniku??? jakoze maji obe kola, motor a sou z plechu a plastu? krome takzvane \“premiovosti\“ bych cenovy rozdil videl hlavne v usporadani pohonu a naladeni podvozku. tyhle veci opravdu hodne stoji… a samozrejme je 1ka stale jeste urcena jinym zakaznikum nez golf…

    aldenson

    er a golf maji stejnou techniku??? jakoze maji obe kola, motor a sou z plechu a plastu? krome takzvane \“premiovosti\“ bych cenovy rozdil videl hlavne v usporadani pohonu a naladeni podvozku. tyhle veci opravdu hodne stoji… a samozrejme je 1ka stale jeste urcena jinym zakaznikum nez golf…

    Tomáš

    měl sem možnost si zajezdit novou 116i v testovacím dnu a oproti bratrovo starší 116i atmosféra 1995 90kw se toho moc nezměnilo. elektronika vám u starší verze trochu víc fušuje do řemesla, spotřebu nejschem schopen zhodnotit ale u starýho 1995 se dá zvládnou cesta české budějovice centrum praha centrum průměrná rychlost okolo 100kmh se spotřebou 5,9 litrů při uspornější jízdě 82kmh na stejné traseh jde spotřeba pod 5 litrů podvozek je u starý verze mírně tvrdší a trochu víc drží. ale pocit z atmosféry je i přes horší výkon a krouták skvělý

    Jirka Bmw Ostrava

    Mam ji nyni 116 jako nahradni vozidlo a nemuzu si stezovat ,u me dobry Bavor no a z povinneho ruceni!!!! To bude potom sesup zpet do Scenica z 1 tridy do podpalubi,budu si Bavoraka uzivat po dobu opravy!! Pak uz jen vzpominat…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist