BMW 1 v třídveřovém provedení

Společně se třídveřovou variantou uvádí BMW na trh mírný facelift pětidveřového modelu a řadu nových technologií.

Příchod dlouho očekávané třídveřové řady 1 dal Mnichovským příležitost poupravit po pouhých dvou letech výroby design modelu, který si svým zjevem získal zrovna tolik nepřátel jako fanoušků.

Obě „ledvinky“ i hlavní vstupní otvor v nárazníku jsou teď větší, zatímco nový zadní nárazník opticky roztahuje auto do šířky. Nová karosářská varianta má navíc bezrámové dveře, které jsou pochopitelně delší než u původního modelu. Zákazníci si budou moci vybrat, zda vzadu chtějí raději univerzální lavici, nebo dvojici pohodlnějších sedadel.

Interiér řady 1 patřil k tomu nejlepšímu, co bylo ve třídě prémiových kompaktů k vidění, ale BMW přesto tvrdí, že nahradilo některé materiály hodnotnějšími.

Inteligentní snižování spotřeby
Zajímavější než počítání dveří je ale nahlédnutí do technické specifikace nové jedničky. Najdete v ní totiž takové věci jako technologie rekuperačního brzdění nebo chytrý alternátor, který se umí odpojit, když zrovna není potřeba, a šetřit tak výkon motoru.

Další k peněžence přátelskou novinkou je systém samočinného zhasínání motoru při zastavení. Budou jím vybaveny všechny modely řady 1 s manuální převodovkou, kromě 130i.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

Naproti tomu zavedení elektrického posilovače řízení je poměrně kontroverzní inovace. Pravda je, že toto řešení nevyžaduje energeticky náročný hydraulický systém a tím pádem nezvyšuje spotřebu paliva. Ale v žádném autě, kde se zatím objevil (včetně sportovní Z4) nás nepřesvědčil o schopnosti sdělovat řidiči důležité informace o přilnavosti předních kol. Se soudem nicméně počkáme, až se s novými jedničkami projedeme.

Silnější a úspornější
Nabídka motorů byla inovována stejně nenápadně a přitom důkladně, jako se tomu stalo u pětkové řady. Nejvyšší šestiválec 130i a základní 116i zůstávají beze změn, ale mezi nimi se děly věci. Oba benzínové čtyřválce dostaly přímé vstřikování benzínu High Precision a proměnné časování Bi-VANOS, výrazně posílily rovněž oba diesely. Tady je facelift řady 1 v číslech:

118i
143 koní (+14) / 190 Nm (+10) / 0-100 km/h za 8,8 s (- 0,6 s) / 5,9 l/100 km (- 24%)

120i
170 koní (+20) / 210 Nm (+10) / 0-100 km/h za 7,7 s (- 0,9 s) / 6,4 l/100 km (- 17%)

118d
143 koní (+21) / 300 Nm (+20) / 0-100 km/h za 9,0 s (- 1,0 s) / 4,7 l/100 km (- 19%)

120d
177 koní (+14) / 350 Nm (+10) / 0-100 km/h za 7,6 s (- 0,3 s) / 4,9 l/100 km (- 17%)

Jak vidno, nejvíce si polepšil motor 118d. Prodej omlazené řady 1 se rozběhne v březnu, hned po autosalonu v Ženevě. Doufejme, že BMW odolá pokušení v rámci faceliftu výrazněji zvýšit ceny, které u slušně vybavených jedniček směle konkurují střední třídě.

autoweb.cz

16.1.2007 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist