BMW 1 v třídveřovém provedení

Společně se třídveřovou variantou uvádí BMW na trh mírný facelift pětidveřového modelu a řadu nových technologií.

Příchod dlouho očekávané třídveřové řady 1 dal Mnichovským příležitost poupravit po pouhých dvou letech výroby design modelu, který si svým zjevem získal zrovna tolik nepřátel jako fanoušků.

Obě „ledvinky“ i hlavní vstupní otvor v nárazníku jsou teď větší, zatímco nový zadní nárazník opticky roztahuje auto do šířky. Nová karosářská varianta má navíc bezrámové dveře, které jsou pochopitelně delší než u původního modelu. Zákazníci si budou moci vybrat, zda vzadu chtějí raději univerzální lavici, nebo dvojici pohodlnějších sedadel.

Interiér řady 1 patřil k tomu nejlepšímu, co bylo ve třídě prémiových kompaktů k vidění, ale BMW přesto tvrdí, že nahradilo některé materiály hodnotnějšími.

Inteligentní snižování spotřeby
Zajímavější než počítání dveří je ale nahlédnutí do technické specifikace nové jedničky. Najdete v ní totiž takové věci jako technologie rekuperačního brzdění nebo chytrý alternátor, který se umí odpojit, když zrovna není potřeba, a šetřit tak výkon motoru.

Další k peněžence přátelskou novinkou je systém samočinného zhasínání motoru při zastavení. Budou jím vybaveny všechny modely řady 1 s manuální převodovkou, kromě 130i.

BMW řada 1 velká fotogalerie

BMW řada 1 fotogalerie

Naproti tomu zavedení elektrického posilovače řízení je poměrně kontroverzní inovace. Pravda je, že toto řešení nevyžaduje energeticky náročný hydraulický systém a tím pádem nezvyšuje spotřebu paliva. Ale v žádném autě, kde se zatím objevil (včetně sportovní Z4) nás nepřesvědčil o schopnosti sdělovat řidiči důležité informace o přilnavosti předních kol. Se soudem nicméně počkáme, až se s novými jedničkami projedeme.

Silnější a úspornější
Nabídka motorů byla inovována stejně nenápadně a přitom důkladně, jako se tomu stalo u pětkové řady. Nejvyšší šestiválec 130i a základní 116i zůstávají beze změn, ale mezi nimi se děly věci. Oba benzínové čtyřválce dostaly přímé vstřikování benzínu High Precision a proměnné časování Bi-VANOS, výrazně posílily rovněž oba diesely. Tady je facelift řady 1 v číslech:

118i
143 koní (+14) / 190 Nm (+10) / 0-100 km/h za 8,8 s (- 0,6 s) / 5,9 l/100 km (- 24%)

120i
170 koní (+20) / 210 Nm (+10) / 0-100 km/h za 7,7 s (- 0,9 s) / 6,4 l/100 km (- 17%)

118d
143 koní (+21) / 300 Nm (+20) / 0-100 km/h za 9,0 s (- 1,0 s) / 4,7 l/100 km (- 19%)

120d
177 koní (+14) / 350 Nm (+10) / 0-100 km/h za 7,6 s (- 0,3 s) / 4,9 l/100 km (- 17%)

Jak vidno, nejvíce si polepšil motor 118d. Prodej omlazené řady 1 se rozběhne v březnu, hned po autosalonu v Ženevě. Doufejme, že BMW odolá pokušení v rámci faceliftu výrazněji zvýšit ceny, které u slušně vybavených jedniček směle konkurují střední třídě.

autoweb.cz

16.1.2007 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist