BMW 1 Sedan (2016) je venku, s pohonem předních kol a zatím jen pro Čínu

Mercedes CLA a Audi A3 Limuzína budou na dálném východě čelit konkurenci v podobě kompaktního sedanu řady 1, který vznikl ve spolupráci s čínskou automobilkou Brilliance.

BMW se dále zpronevěřuje svým dřívějším ideálům a po kompaktních MPV řady 2 a crossoveru X1 představilo další model s motorem uloženým napříč a primárně pohonem předních kol. Tedy alespoň si myslíme, že nová jednička v čtyřdveřové karoserii je postavená na platformě UKL1, protože oficiální tisková zpráva říká jen velmi málo.

Naši jistotu z předchozích řádků bereme hlavně z toho, že automobil stylisticky i technicky navazuje na dřívější studii s názvem Compact Sedan představené vloni na autosalonu v čínském Kantonu (Guǎngzhōu). BMW tvrdí, že jde o nejsportovnější a nejemotivnější nabídku v segmentu, čímž nepochybně naráží na konkurenční Mercedes třídy CLA a čtyřdveřové Audi A3.

Nový Sedan je výsledkem spolupráce mateřské centrály BMW čínského joint-venture BMW Brilliance Automotive, a pokud jde o jeho techniku, nepředpokládáme, že by pod přední kapotou mohlo být cokoli jiného než tříválcové patnáctistovky a čtyřválcové dvoulitry z modulární série zážehových i vznětových agregátů. Jejich výkony prozatím neznáme, otázkou ovšem je, jestli nás mají zajímat, jelikož BMW 1 Sedan je v tuto chvíli určen pouze pro čínské zákazníky.

18.7.2016 5:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist