BMW M140i a M240i (2016): mnichovské kompakty dostaly nový 3.0 R6, mají teď 340 koní
autoweb.cz > BMW > BMW 1 Sedan (2016) je venku, s pohonem předních kol a zatím jen pro Čínu
BMW 1 Sedan (2016) je venku, s pohonem předních kol a zatím jen pro Čínu
BMW se dále zpronevěřuje svým dřívějším ideálům a po kompaktních MPV řady 2 a crossoveru X1 představilo další model s motorem uloženým napříč a primárně pohonem předních kol. Tedy alespoň si myslíme, že nová jednička v čtyřdveřové karoserii je postavená na platformě UKL1, protože oficiální tisková zpráva říká jen velmi málo.
Naši jistotu z předchozích řádků bereme hlavně z toho, že automobil stylisticky i technicky navazuje na dřívější studii s názvem Compact Sedan představené vloni na autosalonu v čínském Kantonu (Guǎngzhōu). BMW tvrdí, že jde o nejsportovnější a nejemotivnější nabídku v segmentu, čímž nepochybně naráží na konkurenční Mercedes třídy CLA a čtyřdveřové Audi A3.
Nový Sedan je výsledkem spolupráce mateřské centrály BMW čínského joint-venture BMW Brilliance Automotive, a pokud jde o jeho techniku, nepředpokládáme, že by pod přední kapotou mohlo být cokoli jiného než tříválcové patnáctistovky a čtyřválcové dvoulitry z modulární série zážehových i vznětových agregátů. Jejich výkony prozatím neznáme, otázkou ovšem je, jestli nás mají zajímat, jelikož BMW 1 Sedan je v tuto chvíli určen pouze pro čínské zákazníky.