Blíží se doba zouvání zimních pneumatik. Čeští řidiči hazardují!
2 fotografiezimní pneumatiky
Jízda na zimních pneumatikách při průměrných denních teplotách nad 7 °C má nepříznivý vliv na řidičův jízdní komfort a hlavně na jeho bezpečí. Odhadněte, kolik českých řidičů nepřezouvá?!
Osobně auto přezouvám, ale tyhle kecy mě vytáčejí. To těm nenažrancům nestačí povinnost zimních? Zimní gumě je to fuk, jestli je kolem +20 nebo -20. Co autobusy, tir nebo zemědělský stroje? Je to pouze hra na ruku gumákům.
Ti „odborníci“ si zjevně myslí, že na léto si lidi nechávají zánovní zimní gumy s vysokým dezénem a spoustou lamel. Což je samozřejmě pitomost, přes léto se dojíždějí většinou staré zimáky co už mají do sněhu dezén pod limit, minimum lamel a ztvrdlou směs. A takové gumy jezdí i v teple úplně v pohodě.
Supr.Na podzim už nadávají ,že nemám zimní gumy když je méně než 7 stupnů a ted jsem za vola že nemám letní i když teploty po ránu jsou klidně na mínusu a pokud budu při té těplotě do 31.3. účastníkem nehody ,můžou mne krátit plnění .Opravdu ten článek psal nějaký odborník!
Přeji šťastnou cestu všem co již přezuli na letní. Jizerské hory 550m nadmořské výšky 4cm čerstvého sněhu na silnici.
Já jsem ani nepřezul na zimní, letos…. V Praze byl sníh asi jen 4 dny, z toho jeden z těch dnů je dnes 😀
V podstatě souhlasím, že z velký části jde producentům pneumatik o výdělek. Ale na netu se dají najít studie (Autobild, CAA-Quebec) týkající se použití zimních kol v létě. Dá se říct, že účinnost jde ruku v ruce s teplotou, stářím pneumatiky a ojetím pneumatiky. Dle testů se může rozdíl pohybovat i nad 25% pro letní pneu. Tak jako tak bude záležet na jízdním stylu. Pokud pojedu normálně, tak nevidím problém jízdy na zimních pneu v létě. Pokud jezdím svižně do zatáček a často na limitu, tak už bych zimní pneu neriskoval.
Souhlas.Hlavně musíme porovnávat jeté zimní a jeté letní.
Je vědecky prokázano, že kdo aspoň 2x za den nenakoupí v DriveIn u McDonaldu umře explozí břicha. Proto doporučujeme čtenářům okamžitou návštěvu McDonaldu, než bude pozdě!
Protože jsem loni měl na autě Ultra griypy, které už další zimu by nedaly(3,5mm), tak jsem je nechal autě až do zimy. A překvapilo mě chování gumy, v podstatě, kdybych nevěděl, že jsou tam zimní, tak při normální jízdě to člověk nepoznal a to jsem s autem jezdil denně a nějak jsem v gumy získával důvěru a pak už jsem jezdil standardně jak s letními. Na konci sezony jsem je vyhodil. Byla by škoda takové gumy vyhodit. Každý se tu ohání ekologií a mě přijde zrovna toto jako jedna s ekologických prasáren vyhazovat takové gumy. Takže na běžné ježdění to stačí v pohodě – furt lepší, než nějaký protektor atd…
mám dotaz a myslím to naprosto vážně! Jak ta pneumatika pozná že je průměrná teplota 7 stupňů? Bere se to jako celodenní průměr nebo je to vztaženo například k východu a západu slunce? Nebo si ta pneumatika vede deníček a do něj si píše teploty při kterých jezdí? Půlku zimy jsem jezdil na zimních gumách v teplotách nad 7 stupňů protože mi to nařizoval zákon. Mám tomu rozumět tak že ten zákon chce zabít mě, dětičky na přechodech a dost možná i nějaký to strakatý koťátko?
Vzhledem k dnešní sněhové kalamitě je tenhle obšlehnutej PR článek dobrej vlastňák:-))) Přitom se stačilo aspoň podívat na předpověď počasí.