Bleskový test: Jak se „tuní“ limuzíny

Cílem většiny řidičů, kteří podlehli tuningu je jediné: co nejvíc se lišit od ostatních. Jenže touhu odlišit se nemají jen nevybouření mladíci, individualismus kvete v každém věku.

Většinou se s věkem také zlepšuje vkus, což je jen dobře. A když jste špičkový manažer a kupujete si novou limuzínu, jen těžko na ní kvůli odlišení budete plácat modré diody a hliníková křídla. Podobně jako některé ostatní automobilky, i BMW myslí i na zákazníky, kterým prostě sériovka nestačí. Program firemního „tuningu“ se jmenuje Individual a dovolí vám vybrat si ze stovek položek, vylepšujících zrovna to vaše auto.

Jak už jsem psal v minulém článku z této série, u příležitosti Family day, pořádaného dovozcem BMW, firmou AuTec, se mi poštěstilo zajezdit si několika výjimečnými modely, které se jinak v běžné novinářské flotile neobjevují. Dalším z nich byl právě bavorák, upravený v programu Individual. Tento samotný fakt by mě jen tak nezlákal, jenže tady bylo výjimečné i výchozí auto.

BMW řada 7 velká fotogalerie

BMW řada 7 fotogalerie

Sedmičková řada se nabízí s různými motory a s většinou jsem už nějakou tu zkušenost měl. Model 745d se mi ale ještě do rukou nedostal. A že je to skutečně něco: vznětový osmiválec s hliníkovou konstrukcí, novými piezovstřiky a sériově montovaným filtrem pevných částic patří v současnosti k nejvýkonnějším dieselům na světě, má 330 koní a neskutečných 750 Nm točivého momentu od pouhých 1900 otáček. Když na dálnici přidáte plyn, odpovědí vám je masivní pružný zátah, jako by vás zezadu chytla obrovská neviditelná ruka a herkulovskou silou vás vrhla vpřed. Nekompromisní tah přijde se stejnou fatální neodvratností, ať už zrychlujete ze sedmdesáti, nebo ze 170 km/h. Z nuly na stovky se dostanete za 6,6 sekundy. Když se naopak mírníte a jedete s rozvahou, k čemuž sedmička nakonec přímo vybízí, není problém dosáhnout udávané průměrné spotřeby pod deset litrů.

Nestává se často, aby mě jeden list papíru v přihrádce spolujezdce ohromil víc, než jízda autem – navíc, když má takhle úchvatný motor. Jenže v tomto případě se to stalo a tím listem papíru byl ceník příplatkové výbavy. V základu stojí BMW 745d 2 506 300 Kč. To se na první pohled zdá jako velmi slušná cena, za takhle rychlou a technicky vyspělou limuzínu, jenže nesmíme zapomínat, že BMW nemá v základní výbavě opravdu skoro nic. Model Individual měl ve výbavě naopak všechno. A když říkám všechno, myslím opravdu doslova všechno.

Od sportovního koženého volantu, determálního čelního skla a měniče CD disků, které dnes najdete i kdejakém hatchbacku, až po automatickou regulaci světlé výšky vozu, systém Adaptive Drive, nádherná dvacetipalcová kola, komfortní bezklíčové odemykání a automatické dovírání dveří, aktivní a plně elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky ovládaná komfortní křesla vzadu, všechna pochopitelně s vyhříváním, adaptivní světlomety, dálkově ovládané pomocné vytápění vozu, aktivní tempomat, automatické tlumení dálkových světel, systém nočního vidění Night Vision, televizní tuner integrovaný do navigačního systému, hlasové ovládání a luxusní hi-fi soupravu vybavenou systémem Logic7. Maximální přizpůsobení vkusu zákazníka zajišťovaly položky ze série Individual: Leštěné interiérové doplňky Satin Chrome, polstrování stropu Anthracite, speciální metalický lak Ruby Black a luxusní kožené polstrování ve výrazně oranžovohnědém odstínu.

Cena za příplatkovou výbavu se vyšplhala – k tomu se posaďte – na stěží uvěřitelnou cifru 1 362 023 Kč. To je cena slušně vybaveného trojkového BMW! Jenom zmíněné kožené čalounění stojí uchvacujících 259 tisíc! Celková cena otestovaného modelu tedy činila 3 868 323 Kč. Ano, za to by se dal postavit hodně slušný barák, ale berte to z jiné stránky: někteří lidé jsou prostě rádi, že si můžou za originalitu nějaký ten milionek připlatit…

Honza Koubek

7.6.2006 8:59
Více o tématu: BMWmotoryspeciální

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist