Bezpečnostní kampaně nefungují, musíme víc šokovat!

A nejen to, je tady jasný signál, kdo může za špatné bezpečnostní návyky mladých řidičů. Jsou to jejich rodiče.

Diskuze

8 komentářů

    XXX

    Pochybuju že mají nějaký význam pro bezpečnost, ale mají obrovský význam jak odklonit určitou sumičku peněz, co by se dala využít smysluplně.

    Ruda

    Kdy už si tvůrci těhle kampaní uvědomí, že mladý řidič je nesmrtelný. Každý mladý člověk je nesmrtelný, využívalo se to odnepaměti ve válkách – do první linie šli vždycky ti nejmladší a ještě na to byli hrdí. Dva mí kamarádi se ve dvaceti zabili, když po deseti pivech vjeli na dálnici. A co jejich vrstevníci? Za měsíc po pohřbu jezdili napitý vesele dál. Když si vzpomenu, jak jsem jezdil na motorce, tak mi běhá mráz po zádech, stošedesát přes vesnici nebyl problém. Ale tehdy mi to připadalo OK, žádné nebezpečí prostě nehrozilo. To přijde s věkem, teď brzdím před křižovatkou i když jedu po hlavní, nechávám si odstup, aby se tam mohl ambiciózní mlamoj vmáčknout atd.
    Jak je správně napsáno přede mnou, kampaně jsou jen na přelívání peněz, efekt nemají a nebudou mít žádný.

    pepa

    citace:
    „A nejen to, je tady jasný signál, kdo může za špatné bezpečnostní návyky mladých řidičů. Jsou to jejich rodiče.“

    – je to jasný, ZAKÁZAT rodiče, nové metody Brusele nám již klepou na dveře od hajzlu:o)

    Dítě bude odebráno matce již na porodním stole, odkojeno v europorodnici eurodotovaným sunarem resp.eurododotovanými dojnicemi a státní „firma“ BESIP mu (ohledně automobilových záležitostí) „vštípí“ již od kolébky všechny dobré návyky- např. mu jistě rovněž vysvětlí, proč je správné míti DPF filtr, nakupovat nové dálniční interceptory, omezovat dopravu v centru Prahy a tak dále (béé béé béé).

    Arnošt

    Je pochopitelné, že hlavní viník, tj. instruktoři se nepřizná. Druhým viníkem (u nás) je stát, který bazíruje na na znalosti předpisů na úkor jízdní praxe.

    PepaSFI

    „šokující“ kampaň? A koho to má šokovat? Maximálně tak daňového poplatníka když se provalí co to zas stálo. Stačí se jen rozhlídnout co lidi sledují na internetu. Pokud pomineme porno tak jedny z nejoblíbenějších jsou záběry z nehod, včetně reálných záběrů zmasakrovaných těl z vraků aut. Nikoho to nešokuje, maximálně se drsně vtipkuje v diskusi. Lidem se tlačí do hlavy že auto musí být bezpečný, že jak to nemá ABS, ESP a dalších 28 zkratek, 54 airbagů, jak to není SUV velký asi jak střední náklaďák s posilovačema posilovačů a s kontrolkama kontrolek tak se s tím vůbec nedá jezdit protože přece nejsem sebevrah. A pak lidi jedou a myslí si že mají super techniku která všecko zachrání, udrží je na ledě, ustojí všecky manévry a protože má 18 hvězdiček z testů tak vůbec nic nehrozí. No a pak to jednou nevyjde.

    Doktor - ten s tečkou

    Pokud změní styl chování za volantem, alespoň u jednoho jednotlivce, nejsou to zase tak vyhozené peníze. Pravdou také je, že i rodiče přenesou nesprávné chování za volantem na děti, jelikož ty se učí a vnímají, jak se chovají jejich rodiče a považují takové chování za správné. Potom přijde autoškola, ta může odstranit nějaké špatné návyky a pokud jí daný jedinec zdárně ukončí, se dále vyvíjí. Když má navíc ještě takový jedinec všech pět pohromadě tak jsem rád, protože se zařadí mezi ty nenápadné řidiče, které prostě na cestě skoro ani nevnímáme. Mezi takové se snažím celý život řadit.Takové mám rád.

    Lumir

    Jsou to vyhozené peníze. Ale existuje jedno stoprocentní řešení. Zakázat auta a všechno vozit koňskými potahy. Pak uz nikoho auto nepřejede. Maximálně skončí pod splašeným spřežením. A kdyby někdo tvrdil, že to nejde, nebo že je to moc drahé, pak doporučují univerzální větu příznivců drastických kampaní a restriktivních opatření: „I kdyby to zachránílo jej jediný lidský život….“ A pokud by ještě někdo protestoval, pak nasadit vrchol demagogie: „Co kdyby zrovna Vás nebo někoho z Vaší rodiny přejelo auto, co pak budete říkat?“ A hned potom zakázat letadla, co padají, léky (víte, co lídí se otrávilo?), elektromagnetické vlny a myšlení vůbec. I kdyby to mělo zachránit jen jediný život. Pokud ovšem dotyčný dříve nezdechne hladem, vyčerpáním nebo na nějakou nemoc.

    Zheiko

    No, tak osobne si myslim, ze ani jedno z tohodle nepomuze… k cemu je mi to ze me nauci jak spravne ridit, kdyz se pri tom nenaucim reagovat na kriticky situace? Nevim jak probiha delani ridicaku v CR, ale v Irsku kde jsem delal ridicak, me jako jedinou reakci na hazard naucili slapnout na brzdu… jenze na to je nekdy pozde, a je treba se vyhnout jinak, ale na to me nikdo nepripravil, stejne tak jako kdyz dostanu smyk na kluzky vozovce… tohle zadnyho ridice, ktery nema vylozene zajem se ucit, a auto pouziva jen jako dopravni prostredek nikdo nenauci, a pokud to neumi, tak pak to dopadne spatne… Autoskoly by se meli soustredit spise na tohle.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist