autoweb.cz > crash testy aut > Euro NCAP: Nissan Navara
Euro NCAP: Nissan Navara
Ochrana dospělých *
Prostor pro cestující nevydržel nápor kolize. Podélný nosník žebřinového rámu se na straně nárazu ohnul a umožnil tak značnou deformaci podlahy v okolí pedálové skupiny. Senzory ve figuríně oznámily závažné poranění levé holeně.
Plynový pedál se posunul o více než 20 cm dozadu, což dále ohrozilo dolní končetiny řidiče. Ty se nemohou cítit v bezpečí ani před tvrdými strukturami v palubní desce. I zatížení hrudníku bylo příliš silné.
Krk spolujezdce se v důsledku srážky ohnul dozadu, což by u živého člověka pravděpodobně znamenalo ohrožení na životě. Aby těch špatných zpráv nebylo málo, airbagy vystřelily opožděně. Nissan již přijal opatření, které má pozdní aktivaci bezpečnostních vaků napříště zabránit, a doporučí tuto úpravu i stávajícím majitelům pick-upu Navara.
Boční náraz dopadl výborně, nicméně v součtu udělili komisaři jednu jedinou hvězdičku – a tu ještě přeškrtli.
Ochrana dětí ***
Bezpečí tříletého dítěte bylo oceněno nejvyšším možným počtem bodů. Ačkoliv úchyty ISOFIX nebyly řádně označeny, samolepka na sluneční cloně srozumitelně informovala o nebezpečí, které vyplývá z umístění dětské sedačky na přední sedadlo bez předchozí deaktivace airbagu.
Ochrana chodců **
Ke sraženým lidem je Navara, zdá se, o něco ohleduplnější než k vlastním pasažérům. Plocha kapoty v místě, kam by nejspíše dopadla hlava dospělého člověka, byla vyhodnocena jako ucházející. To ovšem neplatí o místech, do kterých by narazila hlava dítěte, ani o přední hraně kapoty a nárazníku.
Protokol Euro NCAP s grafickým znázorněním výsledků najdete zde
autoweb.cz