beran-zuzeni-dalnice-a-jizda-kamionu-prostredkem.jpg

Beran: Zúžení dálnice a jízda kamionů prostředkem

Zajímavosti o autech

Souboj, na jehož konci nemohl být žádný vítěz. Řidič náklaďáku, který blokoval pruh a "proti němu" řidič osobního auta, který ho vybrzdil. JUDr. Beran situaci komentuje.

Diskuze

14 komentářů

    _sulcik_

    Bych vás chctěl někdy vidět jak jedete v tom uzoučkym pruhu s návěsem….. ono se to snadno povídá, ale hůř činí a v 60-80 km/h jet 10 cm od svodidel, popř. betonových zábran s 16,5m dlouhým a 2,5 širokým autem, je samo o sobě dost o hubu, navíc když ty pruhy malujou ožralý absolventi zvláštní školy, takže jsou všude jinak široké. Ano, snažim se jet co nejvíc v pravo, aby mohli osobáky projíždět, ale nebudu riskovat a když už to je moc úzký, tak jedu prostředkem.
    A stejně osobáky většinou jenom jedou za mnou, stejnou rychlostí jako já, i když se celou dobu držim za čárou, protože jsou posraný.

    Zbyněk

    … a nemluvě o podélných kolejích které vám takovou soupravu pěkně rozkývají a „rozhodí“ a pak se udržte v pruhu ve kterém máte na každé straně vozu rezervu 10 cm. 🙁

    Neznalek

    …a prave pro tyto situace, vzhledem k inteligenci ridicu kamionu (jak ukazuje kolega diskutujici), veskery naklad na vlak. A nasponovat myto, ono je pak to blbnuti prejde

    T.

    No jo no – když se ten ožralý absolvent zvláštní školy řídící ten kamion při čtení mapy na volantu dohaduje po mobilu o slevě s kurvama, to se blbě drží v pruhu, kde má na každé straně přes půl metru, že? Protože frajeři, i v tom nejužším místě u Ostrovačic přes mostek má ten pravý pruh přes 3,5m – tak si ty kecy 10cm kolem 2,5m široké a 16,5m dlouhé soupravě nechte na koledu a věnujte se na těch pár kilometrů řízení. To totiž není jediná cesta přes republiku, aby se Vás nějakým dementním manévrem bez blinkrů nepokusila nějaká východňárská kamioňácká svoloč zabít (češi se v tomto dost zlepšili za posledních 5 let).
    A ne, nejsem debil, nejsem profesionální řidič (byť znám cestu i z kabiny kamionu) ani policajt, najezdím dost, nepřekračuju 170kmph a v dešti a mlze svítím.

    Luigy

    Před dvěma týdny jsem jel ze služebky po D1. A to zůžení na některých místech bylo, tak úzké, že lidí, kteří objížděli kamiony, neměli pud sebezáchovy.
    Viděl jsem jak Honda CRV, objížděla kamion tak těsně, že ji pleskaly o zpětné zrcátko popruhy od návěsu. Nechtěl by jsem být řidičem toho kamionu a držet stopu, vždyť stačí boční vítr a je nehoda. Pak se tam rval týpek BMW 7. Tak se kamioňák naštval a postavil se doprostřed cesty.
    A já to uznávám !!!! A dobře udělal.

    ghtybn

    ono snad před každým zúžením není značka s uvedenou šířkou levého pruhu?
    obvykle je to 2,2 nebo 2,0m

    z jakého titulu rozhoduje řidič kamionu, jestli auto může nebo nemůže projet levým pruhem?

    pokud se levým pruhem předjíždět nemá, lze to upravit dodatkovou tabulkou „střídavá jízda“

    je opravdu skvělý, že nás tady kdejaký trol, jedno jestli z Rumunska, Bulharska, Polska nebo Česka, bude učit pravidla, který sám buď nezná, nebo nechápe, jenom proto, že jede s velkou přetíženou krávou

    Kumi

    Pan doktor je dobrý teoretik. Ale vždy jen z pohledu, který mu právě vyhovuje. Kdyby byl řidičem kamionu, tak tady čteme něco o tom, že „zákon jasně nestanoví, co je objíždění a rovněž není v zákonu jasně dáno, z jaké dálky mohu vybočená svodidla začít objíždět. To znamená, že řidič náklaďáku může objíždět všechna zakřivení najednou…“ Protože v případě, kdy zákon JASNĚ NESTANOVÍ, je povinnost úřadů a soudů, vždy být na straně občana, jak tvrdí pan doktor, protože tak jasně rozhodl Nejvyšší správní soud, žejo.

    Bub

    A není náhodou v každém tom zúžení omezená rychlost na 80 km/h? Tim by měli všichni ti inteligenti co nadávají na kamion začít, že?… Pokud jel 85 km/h, tzn. těsně nad předpisy, koho mohl zdržovat?
    Já tam taky jezdím rychleji, ale nedovolím si pak nadávat na kamion, kterej tam jede 80 – 85

    Borci z diskuze tradičně neumějí číst mezi řádky. Nerozlišují, co je dikce zákona a co je informace o jeho ojebu.

    Mně teda z textu jasně vyplývá, že je výhodnější pravidlo v takovém případě porušit (ze strany kamioňáka) a jet prostředkem. Nesmí se to, ale není za to žádný drakonický trest, takže se to vyplatí. Pak akorát přijede nějakej soudruh učitel v superbu a nechá si výchovně políbit prdel, což je sice mrzuté, ale dá se to uhádat, neboť po medializaci řady případů tzv. vybržďovačů pravidlo „co neubrzdíš, to neukecáš“ z velké části pozbylo významu.

    Jirka_1

    Asi tak – je pravdou, že se mění šířka těch dvou pruhů v uzavírkách podle momentální stavební situace, pravdou je, že vítr dokáže udělat s kamionem psí kusy, ale pak také platí, že „řidič je povinen jet jen takovou rychlostí, aby vozidlo zvládnul (neohroziil, neomezil atd.)“, tudíž snížit rychlost a pokud musí okolo poškozených nebo jinak vyboulených svodidel (většinou je poničí kamiony, že), má dát signál o změně směru (každé auto – světe div se – má blinkry) a pak teprve měnit směr. Jinak neobstojí to cosi o rychlosti v úsecích, sice je to porušení zákona, ale žádný řidič (bez ohledu na velikost vozidla) nemá právo tyto případy řešit a vynucovat si po druhých dodržování silničního zákona, na to zde máme k tomu určené správní orgány (třeba takovou Policii ČR). Nikdo totiž neví, proč ten člověk jede tak rychle (letadlo na něj nepočká atd.)… Co si budeme povídat, řidiči kamionů si o sobě velmi často myslí, že jsou ti nejdůležitější na světě…

    Každopádně jízda v uzavírkách chce skutečně zvýšenou opatrnost a disciplínu. Jenže ty silnice a dálnice se opravovat a opravit musí, nevyhneme se tomu. Tak ze sebe přestaňme dělat pitomce a jezděme kultivovaně. A pro p. Berana jedna připomínka – pokud má zkušenosti, měl by do zákona a bodového systému tyto zkušenosti zkusit zapracovat, třeba řešit jízdu prostředkem uzavírky…

    Jirka_1

    To „pozbytí významu“ se dá řešit pomocí kamery na předním skle…

    Jirka_1

    Neexistuje zákon, který by dokázal obsáhnout všechny situace jeho literou řešící. Třeba to, jaká je povolená rychlost při předjíždění – litera zákona je nulová, takže podle policistů prakticky nelze předjet na běžné silnici kamion, jedoucí cca 85 km/h, protože dodržováním devadesátky se natolik prodlouží dráha předjíždění, že je velmi málo míst, kde ho bude možné bezpečně předjet. Přitom v roce 1979, kdy začalo platit omezení rychlosti na našich silnicích, to jasně řekl nějaký vysoký policejní důstojník v rozhlasovém pořadu o novém předpisu, že je rychlost neomezená, protože jde o nejnebezpečnější manévr, který má trvat co nejkratší dobu. Ale dnes za to dostanete pokutu (stalo se mi to už 2x)…

    Kumi

    Jirko, pan JUDr. Beran, bohužel, není člověkem, který by byl nějak schopen zajistit, nebo se jen pokusit zajistit, aby se jakkoli změnil zákon. Pan doktor je jen jedním z tisíců JUDr-ů.Jen s několika kámoši dali dohromady tenhle web, kde si pan JUDr. říká „dopravní expert“ a vydělávají na reklamách a taky na těch, kteří si neumí (či nemají čas) na jiných internetových stránkách najít odpověď na svoji dopravní otázku. Pokud byste sledoval tyto stránky dlouhodobě, zjistíte, že pan JUDr. si zde velice často bez jakékoli sebereflexe protiřečí, prostě je mu to jedno, hlavně, že web vydělává. Čím víc naštvaných řidičů, tím líp. Oni se totiž rádi rozhořčeně vracejí. Včetně mě. Právě proto, aby si pan samozvaný dopravní expert nemyslel, že jsou zde všichni hlupáci.

    N.

    Mohl zdržovat třeba někoho, kdo jede v krajní nouzi. Uznávám, že je to na úrovni „maminky s kočárkem“, ale stát se to prostě může. A přes kamion se nedostaneš…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist