Diskuze

18 komentářů

    Jan

    Co je to ta návyková látka a její vliv? Co třeba takové kafe, cigareta. Znám lidi, kteří nejsou schopní fungovat bez raního kafe stejně tak lidi, kteří jsou roztěkaní bez cigarety. Jsou jednoznačně závyslý a látky mají na ně vliv (řekl psychotropní). Otázka vlastně zní, můžu podle zákona řídit po kafi?

    XXX

    Vám přijde správné, aby policajti mohli sebrat papíry jen za to že si někdo trošku vykropí hlavu? Třeba jede bezpečně, ohleduplně a nikoho tím neohrožuje. Jen si prostě dal pár piv nebo něco šlehnul.

    Lukáš

    Za návykovou je označena taková látka, která je uvedena v nař. vl. č. 463/2013 Sb., o seznamech návykových látek. Až tam bude uveden kofein nebo nikotin, pak pod jejich vlivem nebudeš moci řídit. Do té doby bez obav.
    Osobně si myslím, že nemocný člověk s chřipkou, nevyspalý řidič nebo telefonující řidič představuje větší hrozbu něž někdo, kdo si dal hodinu před jízdou jedno dvě pivka nebo brko.

    Jarek

    Proč zadržet průkaz ?
    Na papíry se přece nejezdí, auto či moto jezdí na benzín, či naftu !
    Tuto větu slyším téměř každý týden.
    Sama PČR přiznává, že ročně zkontroluje jen 1/3 řidičů !
    Hned zastřelit pro výstrahu a bude na cestách konečně pořádek
    a nebudeme se bát vyjet !

    Miro

    Tak to by jsme meli bordel na silnicich. To je jako kdyz by prisel prodejce ze jste si koupily auto a on ho chce prodat zas nekomu jinymu, proste vam ho sebere. Ten kdo vymysli zakony je snad s rozumem a IQ horsi nez detsky houpaci kun. Proste to vymysli IDIOTI.

    Miro

    v Brodu taky stilel kvuli tomu ze se mu neco nelíbilo, myslite ze je to spravny??????? Kdyz tady chcete strilet lidi???

    Miro

    navyk

    Jarek

    už se těším jak z nás feťáci budou dělat na přechodech kuželky, jak dnes ráno s tou paní s kočárkem v ČB

    Jarek

    už se těším jak z nás feťáci budou dělat na přechodech kuželky, jak dnes ráno s tou paní s kočárkem v ČB

    Jarek

    už se těším jak z nás feťáci budou dělat na přechodech kuželky, jak dnes ráno s tou paní s kočárkem v ČB

    Jarek

    už se těším jak z nás feťáci budou dělat na přechodech kuželky, jak dnes ráno s tou paní s kočárkem v ČB

    Mysel

    A nechcete se radeji tesit rovnou na konec sveta?

    Jakub R

    Pane XXX, zrovna od Vás jsem tento komentář čekal.

    Víte vůbec, jakým přístrojem PČR měří obsah alkoholu v dechu? Víte, co je to za nekvalitní a předražený krám od Drägeru? Na základě takového pseudoměření můžete přijít také o ŘP a přitom jste vůbec žádný alkohol nadýchat nemusel.

    Slyšel jste někdy o fyziologické hladině ethanolu v dechu?

    Proč myslíte, že má německá Polizei mnohem lepší přístroj než česká?

    Myslím, že jednou dojde i na Vás a tvrdá ruka dělnické třídy dopadne i na Vás. Pak budete koukat jako puk.

    XXX

    Jsem poněkud zmaten, jsem kritizován za …… za co vlastně??? Jen se zastávám těch co jezdí bezpečně a jsou státem šikanováni, no ne?

    A z jiného soudku, když nepijete a vznikne takový kouzlo a přístroj bude tvrdit že jsem jako slíva, je ještě krevní test, na ten mám snad nárok, nebo taky ne??? Jak to vy s dělnickou pěstí vidíte?? A co policie používá? Netuším a jestli je to předražený? No to je možný, co ve státním sektoru není???

    nickname

    Dovolím si vklínit se se stručnou odpovědí. Je to Dräger 7510. Pracovně se setkávám s výstupy z těchto přístrojů (výsledky dechových zkoušek) a mám možnost je porovnat s laboratorními rozbory odebraných vzorků krve (plynová chromatografie + ověření Widmark). Velmi dobře se to shoduje. Problém je s Drägerem jen v resorpční fází (zkouška nedlouho po konzumaci alkoholu, kdy se alkohol teprve vstřebává do organismu), tam k nepřesnostem může dojít a musí se tomu věnovat pozornost. Takové případy mi ale do ruky nechodí. Pokud jde o eliminační fázi, což je naprostá většina měření, je Dräger dobrý. Fyziologická hladina ethanolu V DECHU neexistuje, může se do dechu dostat jen přítomností zbytků alkoholu v ústní dutině (měření velmi krátce po konzumaci), ale právě proto se nedává řidičům „foukat“ do Drägeru okamžitě po zastavení a jsou předepsané i časové odstupy ve vztahu k dalším dechovým zkouškám, které takový vliv vyloučí. Fyziologická hladina ethanolu V ORGANISMU v měřitelných hodnotách prakticky neexistuje, tělo samo ethanol v takových hodnotách rozhodně nevyrábí a není možno, aby se v organismu ocitl jakkoli jinak, než jeho konzumací, popř. intravenózně apod., prostě jako důsledek vpravení určitých látek do organismu zvnějšku (konzultováno se znalcem z oboru soudního lékařství) – pozor, neplést s acetonem u diabetiků apod., tady ale mluvíme o Drägeru,který je specifickou metodou detekující výlučně ethanol, na jiné látky, jako je třeba zmíněný aceton, nereaguje a reagovaly na ně pozitivně jen dřívější nespecifické metody – např. klasické trubičky u dechových zkoušek a laboratorně Widmark. Kritiky Drägeru zaznívají nikoli od soudních lékařů, biochemiků, pracovníků ČMI…, ale masověji jen od (některých) toxikologů, kteří k tomu mají výlučně ekonomický motiv – Dräger je a jejich laboratoře připravuje o velké peníze za dříve hojné a teď nepotřebné posudky placené z veřejných rozpočtů, nic jiného v tom není. Vyniká v tom hlavně Ing. Zikmund, dnes už značně „profláklý“ posudky tvořenými tak, aby pomohly přistiženým řidičům a jejich obhájcům, na kterého si policie a soudy dávají pozor a do jehož odborné kompetence hodnocení principů fungování Drägeru ani nespadá. Jeho osobu dostatečně ilustruje vypůjčené motto, které propaguje na jeho webových stránkách: „Kdo chce zdravý býti, musí se přinejmenším jednou v měsíci opíti.“ :))) To jen tak na okraj k dechovým zkouškám.

    (w)

    Měl jsem tu čest vyzkoušet si na Kanárských ostrovech jízdu pod drobným vlivem. Tam se to totiž smí – profesionální řidič a začátečník (má řidičák max. dva roky) může mít 0,3 promile, ostatní 0,5 promile. Takže jsem si dal jedno pivo a vyrazil. Podotýkám, že u nás opravdu za volant nesedám po ničem větším, než jsou dvě nealko piva (ta, co mají 0,5% obj.).

    Subjektivně bych řekl, že při řízení po jednom pivu je člověk víc v pohodě, zbytečně se nikam nežene, neriskuje a nedělá voloviny. Připadalo mi, že to tak asi dělá hodně řidičů, protože tam byli víc v pohodě snad všichni, nebo přinejmenším většina. Nebo to možná bylo tím, že většina lidí na silnicích jsou cizinci. nevím. Každopádně jsem to uzavřel tak, že sednout za volant po jednom pivu po obědě je pro stokilového chlapa v pohodě.

    Ostatně dává to smysl. Alkohol uvolňuje. Lidi pijou proto, že chtěj bejt víc v pohodě. A pokud se to nepřežene, tzn. dát si jedno „zdravotní“ po obědě, tak je to OK. Neviděl jsem za celých 14 dní, co jsem tam jezdil, jedinou nehodu. Tady jsem schopen vidět klidně i jednu denně. Drobnou, ale přeci jen nehodu.

    Takže tu španělskou legislativu, která dovoluje mít půl promile, úplně chápu. Myslím, že by se to „v rámci zklidnění dopravy“ mělo u nás zavést taky :).

    Honza

    Pane doktore, já Vám věřim, že to v zákonu vopravdu je, ale já si ňák neumim představit, jak mi v praxi při kontrole na silnici policajt zadrží řidičák (rozumí se ta plastová kartička), když třeba mam zákaz řízení a ta plastová kartička je na magistrátu v šupliku.

    I kdybych řidičák (rozumí se ta plastová kartička) u sebe vopravdu měl, protože jsem ho na magistrát nevodevzdal, tak prostě stejně řídit nesmim, jestliže mam vod magistrátu nebo soudu zákaz řízení. A to si ten policajt zjistí na místě, že mam zákaz řízení. Tak jakej je rozdíl, co se týká následků a trestu, v tom, že řídim sice s tou plastovou kartičkou v kapse, ale se zákazem řízení na magistrátu nebo u soudu, nebo jestli řídim rovnou bez tý plastový kartičky a se zákazem řízení na magistrátu nebo u soudu? Ten následnej trest je přece ve vobou případech stejnej, ne?

    Kadel

    No, jestli máš návik s měkkým, asi nepůjde o sex.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist