beran-vyber-pokut-statistika-nebo-hlubsi-smysl.jpg

Beran: ​Výběr pokut – statistika nebo hlubší smysl?

dopravní předpisy v čr

K napsání dnešního blogu mne inspiroval článek jednoho policisty, na který mne upozornil jeden ze čtenářů.

Diskuze

51 komentářů

    tata

    Nikoho sa nezastavam a uz urcite nie policajnych pohlavarov, ale hlavny problem je v odmenovacom systeme. Ti nadriadeni su totiz plateni prave podla toho, ake maju statistiky. Cuduje sa niekto, ze ine ich nezaujima? Moj priamy sef je plateny od obratu, ktory vyfakturujeme a tak furt iba hulaka \“Serte na marzu, serte na male faktury, hlavne vela fakturujte\“. Ten nad nim zasa od cisteho zisku, takze furt pocuvam \“Hlavne marza, hlavne marza\“. A ja sa mozem samozrejme posrat … Otazka znie, kto tento system vymyslel? Ministerstvo, policajne riaditelstvo, sami \“nadriadeni\“? Je to jedno, system aj meratelnost je velmi jednoducha, prijem rozpoctu garantovany a kedze o nic ine tu nejde, nikto nech nikdy necaka ziadnu zmenu. Bohuzial. Ci je azda nejaky snilek, ktory si mysli, ze ich odmenovanie bude merane tak tazko meratelnou velicinou, ako je zvysenie bezpecnosti? Dobre rano a odporucam zmenit dealera …

    VaclavC

    aby byla dopravní policie odměňována podle vývoje nehodovosti/úmrtnosti při DN v rámci jimi kontrolovaného území. A ne podle toho, kolik vyberou pokut. Pak bysme možná koukali, jak najednou vybírají idiota, co předjíždí přes horizont a člověk pokojně jedoucí 160 po dálnici je nezajímá …

    XXX

    To je překvapení. A když jsem přesně tohle už mnohokrát vysvětloval, bylo to jakoby nepochopeno a najednou co se stalo?
    Aha ode mě to asi ze zásady nejde vzít nebo o tom nedejbože přemýšlet. Když s těma klukama mluvíte soukromě tak vám tzv. čárkovej systém (kterej jako už dávno není) potvrdí kde kdo.

    XXX

    Bylo by to asi podobné jako lékaře odměňovat podle nemocnosti v rajonu a ne podle toho kolik léčí pacientů. To bychom taky zřejmě čučeli že najednou není nutné předepisovat hromady těch nových drahách léků na potlačení příznaků, ale že by se snažili přijít na důvod nemoci. Nic proti tomu, já jsem pro. 🙂

    SP

    Chápu systém odměn u obchodních zástupců, ale naprosto ho nechápu u policie. Knihovnice taky není placená podle počtu vybraných pokud za pozdní vrácení knížky… chápu odměny za nějaký chrabrý výkon ale každopádně by u státních zaměstanců neměla být jiná než fixní částka na výplatní pásce

    Jakub

    Příslušník k řidiči: Dám Vám pokudu, až se z toho poterete 🙂

    Ale jinak máte úplnou pravdu!

    XXX

    No stačí pochopit jak to všechno funguje, kam peníze jdou, v jakých částkách jsou odměny vypláceny a komu. Jak \“ne\“fungují tzv. výběrová řízení atd atd. Velmi dobře o tom mluví a vše vysvětluje policista Zdeněk Buřič, kdo má zájem tak si to najde na netu, byl jak v televizních debatách a všechno říká pěkně natvrdo, je až neskutečné že to u nás zaniká téměř bez ohlasu. Kdo si to poslechne tak snad už pochopí a nebude podesáté objevovat ameriku.

    KavKa

    Souhlasím s tím, že mnohokrát si, a to nejen na silnicích a dálnicích ale i v praktickém životě, dáváme zbytečná legislativní omezení, které potom sami nedokážeme obhájit a hlavně vynutit jejich dodržování.
    Policisté jsou potom jen vykonavatelé. Na ukázce při Dětském dni, kde PČR ukazovala Ford Mondeo ST220 i VW R36.
    Klidně bych limity 90 km/h a 130km/h zrušil, v obcích „v zástavbě“ !!! bych ale dal klidně max. 40 km/h.
    Rozhodně jsem pro \“flaxybilní\“ místní úpravy a pro masové nasazení výstražných značek v kombinaci s příkazovými nebo zákazovými (POZOR DĚTI, 20KM/H, Škola nebo 15KM/H, Nemocnice).
    Každopádně nejjednodušší obranou proti placení pokut je dodržování rychlostí – na 40 jet 40 a na 80 jet 80. Moje babička v roce 1930 cestovala v žebřiňáku rychlostí 10 km/h a když se koně splašily tak stačila vyskočit jen s odřeninami.
    Rychlosti nad 110 km/h jsou nebezpečné pro cestující a stejně neúměrně zvyšují spotřebu (osobní zkušenost na autech Renault-19 1.8 55kW a Octavia 1.9TDI 81kW).

    Kumi

    Opět jen líbivé nicneřešící voloviny. \“Nadřízení by se měli zamyslet, jak jinak zaměstnat své podřízené\“. Haha. A jakpak? Například mírumilovným upozorňováním, či domlouváním ve stylu Tytyty!? Jak si v té naší džungli představujete práci policie, aby v tom nebyly pokuty?

    Slava

    Samozrejme ze tenhle zvraceny princip u policie funguje..To neni nic noveho.. Jiste si mnoho ridicu vsimlo, ze vzdy po 20. v mesici jsou casteji zastavovani k \\\“bezne\\\“ silnicni kontrole NEdopravnim policistou z nejakeho mistniho obvodniho oddeleni- to proto, ze kazde oddeleni je povinno vest tzv. Statistiku vyslednosti a vzdy koncem mesice ji odevzdat \\\“nahoru\\\“ a podle ni pak ta konkretni policejni stanice dostava pridely na PHM, vybaveni a pod. a nebo je urcovana i velikost rajonu vs pocet policistu atd. A tak i obvodaci tuhle statistiku musi koncem kazdeho mesice \\\“dohnat\\\“ a \\\“zprumerovat\\\“ s predchozimi mesici a tak vyrazi na \\\“lov\\\“ pokut za lekarnicky a pásy a nebo alespon pro carky- i zkontrolovany ridic ktery ma vsechno v poradku se pocita do vyslednosti..

    Tomáš Beran

    Moje předcházející blogy týkající se nefunkčních pravidel a jejich přenastavení jste nečetl?

    kk

    dobry clanok

    lojz

    Ač je článek jako obvykle jen rozsáhlým slohovým cvičením o stokrát omleté věci (bukaření na začátku obce), rád bych jen doplnil svůj pohled na věc.
    Prakticky se vytrácí jeden aspekt policistů. A to je respekt. Pamatuji doby, když do ucpané křižovatky přijel dvoumetrový policista, dal jawu na stojánek, sundal dlouhé rukavice, stoupl doprostřed a zapískal, tak se mi strachy smrskly i gumičky na stěračích. Policisté většinou nebyli ani nejsou výkvět inteligence společnosti, ale udržovali si respekt. A když už člověk udělal přestupek, férově zaplatil tehdá oněch 50 či 100,-Kčs.
    Po dvaceti letech, kdy na ně kdykoliv zagdáká kdejaká cuchta, co dostala od svojeho tlusťocha suvéčko a kdy je internet plný rad od srabů, jak zdržovat proces s udělením pokuty, je respekt policistů téměř na nule. Výsledkem toho je, že dnes v klidu řidič málem přejede na přechodu nohy chodci i když tam stojí policista. Šofér dnes v klidu může dělat prasárny, vždyť ví z netu svá práva, ví že to policajt nemá natočené. A když řidiči nemají respekt ani k policistům, tak proč by ho měli mít k ostatním řidičům. Zvlášť když uděláš prasárnu, tak můžeš přeci šlápnout na plyn.

    Tomek

    respekt máme z toho, čeho se bojíme. Pokud mám auto za mega či dvě, nějaká pokuta by mě asi nerozhodila, stejně jako nějaká koruna za právníka navíc. Nejsem pro zbytečnou buzeraci (měření na konci obce, měření na 4-proudovce mimo zástavbu nebo řešení 55km/h v obci nebo 100kmh mimo obec apod.), jsem pro hodně tvrdé postihy za skutečné ohrožení, jako je 100kmh v hustější zástavbě, předjíždění v zatáčce nebo třeba na přechodu atd. . Pan Beran v kterémsi svém blogu navrhoval postihovat řidiče až za skutečně způsobenou škodu, to ale na voly s extrémní sebedůvěrou ve své řidičské schopnosti a v náhodu jaksi neplatí. K čemu mi bude, že nějaký debža dostane pokutu a zákaz, když budu mít doživotní následky … tady zafunguje asi jen tvrdá prevence a případné dopady.

    Slava

    Na tom co napsal lojz neco je. Od zacatku az do konce souhlas. Ale nejsou to jedine duvody ztraty respektu k policii. Ona si policie za ztratu respektu muze v pomerne velke mire sama. Uz jen chovanim policajtu za volanty sluzebnich aut- to rozhodne nejdou ostatnim ridicum prikladem-nebo teatralnim resenim banalit jako je nesvitici zarovicka nad spz.. atd. A nebo kvuli vyslovene sikane(policejni auto jedouci 40 km/h mimo obec v useku se zakazem predjizdeni je podle mne jen obycejna sikana- zazil jsem na vlastni oci) V neposledni rade i obcasnou svolnosti ke korupcnimu reseni prestupku.. A je otazka, zda tohle chovani dopravni policie neni i castecne leceni mindraku prave z tech- jak psal lojz- kdakajicich cucht v esuveckach.. A za takoveho stavu dopravni policie se ji ma po letech vratit pravomoc zadrzovat ORV primo na silnici za \\\“spatny\\\“ technicky stav jen na zaklade subjektivniho dojmu policisty.. To neni dobry napad- to je jen dalsi sikano-korupcni nastroj.. 🙁

    Tico

    2 KavKa: Vašnosti, máte představu kolik tisíc nehod se u nás stane z toho důvodu, že nějaký zákonů dbalý jantar jede 80 na 80tce a vyletí v zatáčce? Nebo nějaká jantarka (ať to máme genderově vybalancované :), která úzkostlivě dodržuje 130 na dálnici, ale ouha – ono to najednou uklouzne – kdo by to v prosinci čekal?
    Baví-li Vás hypnotizovat ukazatel spotřeby a loudat se 110 po dálnici, dělejte to prosím s co nejmenším impaktem na okolí, ale hlavně se to nesnažte vnucovat ostatním 😉

    pepeechose

    Respekt? A k čemu? Vždyť je to tam jeden zakomplexovanej chcípák a blb vedle druhýho.
    http://www.youtube.com/watch?v=2U1LzSF3EXI
    Tohohle by se měl někdo bát?

    pepeechose

    Respekt? A k čemu? Vždyť je to tam jeden zakomplexovanej chcípák a blb vedle druhýho.
    http://www.youtube.com/watch?v=2U1LzSF3EXI
    Tohohle by se měl někdo bát?

    tata

    Nikoho sa nezastavam a uz urcite nie policajnych pohlavarov, ale hlavny problem je v odmenovacom systeme. Ti nadriadeni su totiz plateni prave podla toho, ake maju statistiky. Cuduje sa niekto, ze ine ich nezaujima? Moj priamy sef je plateny od obratu, ktory vyfakturujeme a tak furt iba hulaka „Serte na marzu, serte na male faktury, hlavne vela fakturujte“. Ten nad nim zasa od cisteho zisku, takze furt pocuvam „Hlavne marza, hlavne marza“. A ja sa mozem samozrejme posrat … Otazka znie, kto tento system vymyslel? Ministerstvo, policajne riaditelstvo, sami „nadriadeni“? Je to jedno, system aj meratelnost je velmi jednoducha, prijem rozpoctu garantovany a kedze o nic ine tu nejde, nikto nech nikdy necaka ziadnu zmenu. Bohuzial. Ci je azda nejaky snilek, ktory si mysli, ze ich odmenovanie bude merane tak tazko meratelnou velicinou, ako je zvysenie bezpecnosti? Dobre rano a odporucam zmenit dealera …

    VaclavC

    aby byla dopravní policie odměňována podle vývoje nehodovosti/úmrtnosti při DN v rámci jimi kontrolovaného území. A ne podle toho, kolik vyberou pokut. Pak bysme možná koukali, jak najednou vybírají idiota, co předjíždí přes horizont a člověk pokojně jedoucí 160 po dálnici je nezajímá …

    XXX

    To je překvapení. A když jsem přesně tohle už mnohokrát vysvětloval, bylo to jakoby nepochopeno a najednou co se stalo?
    Aha ode mě to asi ze zásady nejde vzít nebo o tom nedejbože přemýšlet. Když s těma klukama mluvíte soukromě tak vám tzv. čárkovej systém (kterej jako už dávno není) potvrdí kde kdo.

    XXX

    Bylo by to asi podobné jako lékaře odměňovat podle nemocnosti v rajonu a ne podle toho kolik léčí pacientů. To bychom taky zřejmě čučeli že najednou není nutné předepisovat hromady těch nových drahách léků na potlačení příznaků, ale že by se snažili přijít na důvod nemoci. Nic proti tomu, já jsem pro. 🙂

    SP

    Chápu systém odměn u obchodních zástupců, ale naprosto ho nechápu u policie. Knihovnice taky není placená podle počtu vybraných pokud za pozdní vrácení knížky… chápu odměny za nějaký chrabrý výkon ale každopádně by u státních zaměstanců neměla být jiná než fixní částka na výplatní pásce

    Jakub

    Příslušník k řidiči: Dám Vám pokudu, až se z toho poterete 🙂

    Ale jinak máte úplnou pravdu!

    XXX

    No stačí pochopit jak to všechno funguje, kam peníze jdou, v jakých částkách jsou odměny vypláceny a komu. Jak „ne“fungují tzv. výběrová řízení atd atd. Velmi dobře o tom mluví a vše vysvětluje policista Zdeněk Buřič, kdo má zájem tak si to najde na netu, byl jak v televizních debatách a všechno říká pěkně natvrdo, je až neskutečné že to u nás zaniká téměř bez ohlasu. Kdo si to poslechne tak snad už pochopí a nebude podesáté objevovat ameriku.

    KavKa

    Souhlasím s tím, že mnohokrát si, a to nejen na silnicích a dálnicích ale i v praktickém životě, dáváme zbytečná legislativní omezení, které potom sami nedokážeme obhájit a hlavně vynutit jejich dodržování.
    Policisté jsou potom jen vykonavatelé. Na ukázce při Dětském dni, kde PČR ukazovala Ford Mondeo ST220 i VW R36.
    Klidně bych limity 90 km/h a 130km/h zrušil, v obcích „v zástavbě“ !!! bych ale dal klidně max. 40 km/h.
    Rozhodně jsem pro „flaxybilní“ místní úpravy a pro masové nasazení výstražných značek v kombinaci s příkazovými nebo zákazovými (POZOR DĚTI, 20KM/H, Škola nebo 15KM/H, Nemocnice).
    Každopádně nejjednodušší obranou proti placení pokut je dodržování rychlostí – na 40 jet 40 a na 80 jet 80. Moje babička v roce 1930 cestovala v žebřiňáku rychlostí 10 km/h a když se koně splašily tak stačila vyskočit jen s odřeninami.
    Rychlosti nad 110 km/h jsou nebezpečné pro cestující a stejně neúměrně zvyšují spotřebu (osobní zkušenost na autech Renault-19 1.8 55kW a Octavia 1.9TDI 81kW).

    Kumi

    Opět jen líbivé nicneřešící voloviny. „Nadřízení by se měli zamyslet, jak jinak zaměstnat své podřízené“. Haha. A jakpak? Například mírumilovným upozorňováním, či domlouváním ve stylu Tytyty!? Jak si v té naší džungli představujete práci policie, aby v tom nebyly pokuty?

    Slava

    Samozrejme ze tenhle zvraceny princip u policie funguje..To neni nic noveho.. Jiste si mnoho ridicu vsimlo, ze vzdy po 20. v mesici jsou casteji zastavovani k \“bezne\“ silnicni kontrole NEdopravnim policistou z nejakeho mistniho obvodniho oddeleni- to proto, ze kazde oddeleni je povinno vest tzv. Statistiku vyslednosti a vzdy koncem mesice ji odevzdat \“nahoru\“ a podle ni pak ta konkretni policejni stanice dostava pridely na PHM, vybaveni a pod. a nebo je urcovana i velikost rajonu vs pocet policistu atd. A tak i obvodaci tuhle statistiku musi koncem kazdeho mesice \“dohnat\“ a \“zprumerovat\“ s predchozimi mesici a tak vyrazi na \“lov\“ pokut za lekarnicky a pásy a nebo alespon pro carky- i zkontrolovany ridic ktery ma vsechno v poradku se pocita do vyslednosti..

    Tomáš Beran

    Moje předcházející blogy týkající se nefunkčních pravidel a jejich přenastavení jste nečetl?

    kk

    dobry clanok

    lojz

    Ač je článek jako obvykle jen rozsáhlým slohovým cvičením o stokrát omleté věci (bukaření na začátku obce), rád bych jen doplnil svůj pohled na věc.
    Prakticky se vytrácí jeden aspekt policistů. A to je respekt. Pamatuji doby, když do ucpané křižovatky přijel dvoumetrový policista, dal jawu na stojánek, sundal dlouhé rukavice, stoupl doprostřed a zapískal, tak se mi strachy smrskly i gumičky na stěračích. Policisté většinou nebyli ani nejsou výkvět inteligence společnosti, ale udržovali si respekt. A když už člověk udělal přestupek, férově zaplatil tehdá oněch 50 či 100,-Kčs.
    Po dvaceti letech, kdy na ně kdykoliv zagdáká kdejaká cuchta, co dostala od svojeho tlusťocha suvéčko a kdy je internet plný rad od srabů, jak zdržovat proces s udělením pokuty, je respekt policistů téměř na nule. Výsledkem toho je, že dnes v klidu řidič málem přejede na přechodu nohy chodci i když tam stojí policista. Šofér dnes v klidu může dělat prasárny, vždyť ví z netu svá práva, ví že to policajt nemá natočené. A když řidiči nemají respekt ani k policistům, tak proč by ho měli mít k ostatním řidičům. Zvlášť když uděláš prasárnu, tak můžeš přeci šlápnout na plyn.

    Tomek

    respekt máme z toho, čeho se bojíme. Pokud mám auto za mega či dvě, nějaká pokuta by mě asi nerozhodila, stejně jako nějaká koruna za právníka navíc. Nejsem pro zbytečnou buzeraci (měření na konci obce, měření na 4-proudovce mimo zástavbu nebo řešení 55km/h v obci nebo 100kmh mimo obec apod.), jsem pro hodně tvrdé postihy za skutečné ohrožení, jako je 100kmh v hustější zástavbě, předjíždění v zatáčce nebo třeba na přechodu atd. . Pan Beran v kterémsi svém blogu navrhoval postihovat řidiče až za skutečně způsobenou škodu, to ale na voly s extrémní sebedůvěrou ve své řidičské schopnosti a v náhodu jaksi neplatí. K čemu mi bude, že nějaký debža dostane pokutu a zákaz, když budu mít doživotní následky … tady zafunguje asi jen tvrdá prevence a případné dopady.

    Slava

    Na tom co napsal lojz neco je. Od zacatku az do konce souhlas. Ale nejsou to jedine duvody ztraty respektu k policii. Ona si policie za ztratu respektu muze v pomerne velke mire sama. Uz jen chovanim policajtu za volanty sluzebnich aut- to rozhodne nejdou ostatnim ridicum prikladem-nebo teatralnim resenim banalit jako je nesvitici zarovicka nad spz.. atd. A nebo kvuli vyslovene sikane(policejni auto jedouci 40 km/h mimo obec v useku se zakazem predjizdeni je podle mne jen obycejna sikana- zazil jsem na vlastni oci) V neposledni rade i obcasnou svolnosti ke korupcnimu reseni prestupku.. A je otazka, zda tohle chovani dopravni policie neni i castecne leceni mindraku prave z tech- jak psal lojz- kdakajicich cucht v esuveckach.. A za takoveho stavu dopravni policie se ji ma po letech vratit pravomoc zadrzovat ORV primo na silnici za \“spatny\“ technicky stav jen na zaklade subjektivniho dojmu policisty.. To neni dobry napad- to je jen dalsi sikano-korupcni nastroj.. 🙁

    Tico

    2 KavKa: Vašnosti, máte představu kolik tisíc nehod se u nás stane z toho důvodu, že nějaký zákonů dbalý jantar jede 80 na 80tce a vyletí v zatáčce? Nebo nějaká jantarka (ať to máme genderově vybalancované :), která úzkostlivě dodržuje 130 na dálnici, ale ouha – ono to najednou uklouzne – kdo by to v prosinci čekal?
    Baví-li Vás hypnotizovat ukazatel spotřeby a loudat se 110 po dálnici, dělejte to prosím s co nejmenším impaktem na okolí, ale hlavně se to nesnažte vnucovat ostatním 😉

    pepeechose

    Respekt? A k čemu? Vždyť je to tam jeden zakomplexovanej chcípák a blb vedle druhýho.
    http://www.youtube.com/watch?v=2U1LzSF3EXI
    Tohohle by se měl někdo bát?

    pepeechose

    Respekt? A k čemu? Vždyť je to tam jeden zakomplexovanej chcípák a blb vedle druhýho.
    http://www.youtube.com/watch?v=2U1LzSF3EXI
    Tohohle by se měl někdo bát?

    Kumi

    Zřejmě jste dobu, o které píše Lojz, nezažil, milý Slavo. Pak byste nepsal, že si policie může za ztrátu respektu kvůli tomu, že jezdí, jak jezdí nebo řeší žárovičky. Za totáče policie jezdila ve stejných stodvacítkách, jako běžný řidič,kdyby měli „něco ze západu“, jistě by dělali totéž. Stejně tak řešili žárovičky, lekárničky… Mě např.nařídili postavit motorku na stojan, opřít o přední kolo, zařadit a ukázat, že mi funguje tachometr. Jenomže tenkrát se to nebralo, jako policejní šikana, milý Slavo. Bylo to normální a hotovo. A hlavně – nebylo „demokratických samozvaných dopravních expertů a  právníků“, kteří oblbovali lidem mozky těmito nicneřešícími články, které v konečném důsledku většinou řidičům často jen škodí.

    Tomek

    no komplexy tu má zjevně spíš někdo jiný 🙂

    Slava

    Asi jste, mily Kumi nepochopil co jsem chtel rict. Jiste ze za totace nebyly esenbaci take prikladem za volantem a nepotrebovali k tomu ani nic ze zapadu.I s tou stodvacitkou se dalo litat na svacu pod majakem na cervenou , parkovat na prechodu, jezdit jednosmerkou v protismeru atd. Mate pravdu, to, cemu by se dnes rikalo policejni sikana, se tehdy bralo jako normalni vec.. Ale nebylo to tim, ze by mel takovej esenbak nejakou prirozenou autoritu. Bylo to tim, ze z nich obcane meli zkratka strach. A nemeli prakticky zadnou moznost se proti takove sikane branit.A tak se to bralo jako neco co se musi strpet.. Jenze dnesni policie by si mela autoritu a respekt u ridicu ziskavat jinak, ne tim ze se budou chovat jako esenbaci. Jinak mate vice mene pravdu, tu dobu jsem jako ridic v podstate nezazil, ridicem jsem se stal az 8 tydnu po listopadu 89 😉

    Kumi

    A můžete uvést nějaké příklady, jak si má policie získat u obyvatel respekt? Jen, prosím, ne ty hlouposti o tom, že mají pomáhat a chránit a ne vybírat pokuty. Protože ono to všechno spolu souvisí. Pokud totiž řidiči např. nesvítí levá přední žárovička a nemá ji čím nahradit, jeden tu kontrolu bere jako buzeraci, zatímco ten, který do něj potmě vletí v přesvědčení, že jede proti motorce, ten to vidí jako nedostatek chránění ze strany policie vůči bezohledným řidičům.

    Jiri

    Všichni víme, kde a jak se obvykle pokuty vybírají. Soudím, že z většiny do síta pokut spadnou vcelku opatrně jezdící jedinci, kteří jen tu a onde drobně překročí rychlost. Zatímco ty velké ryby s antiradary dobře unikají, neboť nic jiného než si rozbalit radar na začátku či na konci obce Policie de facto neumí. Ale uznávám, že to holt třeba je, aby aspoň jakoby nějaký dozor byl. Samozřejmě, že v tomhle netkví nehodovost. Ta má příčin celou řadu, ale nejméně je příčinou, že jedu 105 místo 90, nebo 58 místo 50…

    Kuban

    Ano, ale za co je pokuta za neslepenou starou dálniční známku?? Ochrana mého skla? Ne, je ochrana zájmu PČR, protože pak se jim blbě ta nová dalekohledem identifikuje….

    Mno a mohl bych pokračovat, nicméně ano, já to taky tak vnímám, jen poukazuji na zneužitelné rozpory s onou jejich základní činností… pomáhat a chránit….

    BTW… já pokuty nedostávám a když už, tak blbosti za blokovku 100Kč, takže si nestěžuji…. Ti co zde brečí, většinou právem, skoro až z toho mám radost.

    Kumi

    Kubane, nevěřím, že si neumíte dát dohromady, že pokuta za starou dálniční známku je právě proto, aby policie při jejich kontrolách nemusela zastavovat každé auto,(hlavně kvůli bezpečnosti, o kterou údajně autorovi těchto nicneřešících provokativních, líbivých článků jde,) ale právě využít dalekohled. A na tom je něco špatně? Pokud jste přesvědčen, že povinnost mít platnou známku znamená nutnost vymyslet, jak to odrbat, potom spolu společnou řeč nenajdeme.

    Kuban

    já nic proti platné dálniční známce ale nenamítal…. Já namítám to, že když mám novou známku vedle staré, protože se mi jí prostě nedařilo odlepit v terénu (chtělo to líh atd) a zrovna mne zastaví polista a vyhrožuje mi až 5ti tisíci korunami, pak zde nevidím nic, co pomáhá a chrání.. ale buzeruje.. to je prostě individuální, jinej policajt by mávl rukou, řekl odstraňte si to tady teď hned a nashledanou, pak budu souhlasit, ze jejich služba není buzerační..

    (znovu zmiňuji, narážím na individuální případ, nenarážím na všechny)

    Naprosto stejně tomu tak u bezpečnostních pásů…

    Kumi

    Na každý argument se najde protiargument, ovšem podstata zůstává. Je množství způsobů, jak odlepit rychle známku a odmítám tady citovat např. rady z internetu. Prostě chabý argument.Policista Vám ničím nevyhrožuje.Sazbu do 5000 mu ukládá zákon. Je jasné, že tak, jako mezi právníky jsou bezohledná prasata, která myslí především na to, jak klienta oškubat,aby pak na něj mohli na silnici hledět z výšky silného SUV, i policajt si může léčit mindráky vysokými pokutami. Ovšem výše pokuty se ve většině případů odvíjí od OSOBY PACHATELE přestupku. Čím víc machruje, tím vyšší sazba. Přiznám se, že neznám přesnou citaci zákona, ale je možné, že mu v tomto případě ani neumožňuje jednat jinak a případná domluva by mohla být zneužitím pravomoci.Kdyby se z řidiče vyklubala inspekce.Zažil jsem několikrát při výjezdu z Bratislavy, že slovenská Dálniční jednoduše všechno svede do jednoho pruhu a kontroluje známky všem. Tady používají většinou dalekohled a stejně se remcá.

    ...

    Ty budes asi fizl, ze?

    V te dobe bylo taky normalni, ze nekomu bylo odepreno vzdelani, protoze mel treba pribuzny na Zapade. V te dobe bylo normalni, ze fizlove pri vyslechu nekoho ubili k smrti, protoze meli podezreni, ze siril tiskoviny neschvaleny rezimem. Taky bylo normalni, ze obcas nekoho zastrelili na hranicich, protoze chtel opustit ten nas socialistickej raj.

    Rozhodne bych si nepral, aby se tohle vratilo. Bohuzel, soucasna policie CR nadsene pokracuje ve starych tradicich a jsme jeden z nejzafizlovanejch statu na celym svete (mame skoro dvojnasobnej pomer fizlu k poctu obyvatel oproti evropskymu prumeru). Chapu, ze clovek jako ty s laskou vzpomina na svoji starou karieru domovniho duvernika a clena Lidovych Milic a na to, jak se te vsichni bali, ale zkus pochopit, ze ne vsichni jsme takovej dobytek.

    Kumi

    Zřejmě sis spletl blog. Tohle není ten o totalitním režimu. Pokud jsme jeden z nejzafizlovanějších států, tak právě kvůli takovým, jako jsi ty. Tvoje demokracie je o tom, že si můžeš dělat, co chceš. Bohužel, je ti fuck, že tím zasahuješ do práv jiných. Zřejmě jsi taky nikdy nebyl delší dobu ve !VYSPĚLÉM! nezafízlovaném státě . Ale to ty se svým moderně smýšlejícím mozečkem, holt, nepochopíš. Jo, a už nechlastej!

    Th0r

    Pane doktore, co takhle navštít nějakého kolegu doktora, ale z jiného oboru. Neustále opakujete to samé a vypadá to, že trpíte stihomamem. Jezdím xx let a nic podobného jsem nezaregistroval. Na svém kontě mám jednu pokutu úřed x lety a to oprávněně. Vjezd do zákazu vjezdu. Spíš to vypadá, že vám benga něco udělali, tak si to s nima vyřizujete.

    Th0r

    Já jsem si teda ničeho takového nevšiml.

    Th0r

    Totální kokotina. Nedá se to číst. Je to dlouhý a o hovně. V půlce jsem to zdal, pořád plácá dokola to samý.

    Th0r

    Já jo. Rady amatéra. V každý hospodě je z deseti násosek takovejch odborníků devět a vede je mega odborník Huml.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist