Beran: Řešení dopravní situace – křižovatka II.
poradna
Další, na první pohled jednoduchá křižovatka, ovšem s poměrně složitým řešením průjezdu. JUDr. Beran vysvětluje.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
poradna
Další, na první pohled jednoduchá křižovatka, ovšem s poměrně složitým řešením průjezdu. JUDr. Beran vysvětluje.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
není co řešit, přednost z prava, první jede žluté vozidlo.
Tohle jezdím denně s tím, že ta se žlutým autem je ale sjezd z dálnice. Žluté auto hlavně pravidelně neví, jak vlastně blikat (když chce odjet z obrazovky vpravo). Všichni blikají levým nebo vůbec, ostatně ono nemá smysl blikat pravým, když to řidič z modrého nemůže ani vidět, že?
Smysl to samozřejmě má, protože
– neblikáš jenom pro modrýho, ale taky pro toho, kdo by byl případně za tebou
– blikat je velmi vhodné vždycky i kdyby byl řidič na té křižovatce sám, protože nikdy nemůže tušit, koho přehlídl (už stíhači za války varovali bažanty slovy „dostane tě ten, kterýho nevidíš“)
– blikat je velmi vhodné vždycky i kdyby byl řidič na té křižovatce sám, protože se ta činnost zautomatizuje a odpadá pak přemýšlení a rozhodování, jestli zrovna tohle je ta situace, kdy už to stojí za námahu (vždy, když je potřeba o něčem rozhodovat, bude určitý procento rozhodnutí chybný)
Chcete se zasmát?
Kolega bydlí u křižovatky, kříž s pravoúhlými „rohy“ a hlavní vede rovně.
Přehledná, asi 5let stará, že všech směrů dokonale označená křižovatka (hlavní, vedlejší)
Není co řešit.
To je pro 5ti let dítě jasné, co a jak…
Postavíte se za strom a natočíte řekněme co 30 minut někoho, jak tam profrčí rovně z vedlejší na vedlejší a nedává přednost! Jedou autama okolo 50kmh … Na kole okolo 20-40km…
Je tam slabý provoz a tak nehoda je asi jen 4x za měsíc.
Takže jestli někdo na hlavní počítá, že mu dají ostatní přednost, je stejně naivní jako to, že volby v zastupitelské demokracii něco změní.
No a teď se zamyslete, jak jezdit tam, kde to tak zřetelné není…
Nejlepší je jezdit Tatrou a hrnout ty ignoranty do škarpy…
OPRAVA: Přehledná, asi 50let stará křižovatka! (automatická oprava chyb no)
Dobrá, ujasnili jsme si, že se blikat má.
Ale na kterou stranu?
… „nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.“
Kdekoliv je v našem zákoně psáno „nesmí ohrozit“, čtu to „smí omezit“.
Protože „ohrozit“ se nesmí nikdy („aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek
jiných osob ani svuj vlastní“). Z nějakého důvodu se zákonodárce zdráhá explicitně napsat „smí omezit“, tak to takto kulantně opisuje.
„Dát přednost“ přípouští omezení, jen to nesmí být náhlé.
Řidič jedoucí v levém jízdním tedy smí omezit jedoucího v pravém jízdním pruhu. To je více než přednost.
…na tu, na kterou točíte volantem.