Beran: Průjezd zakázán po novu
autoškola značky
Můžete vjet do úseku, kde je "Průjezd zakázán"? Ano, můžete, ale musíte mít důvod. A nesmí to být tyto dva...
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
autoškola značky
Můžete vjet do úseku, kde je "Průjezd zakázán"? Ano, můžete, ale musíte mít důvod. A nesmí to být tyto dva...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Bože, právník, a nechápe logiku. O zastavení to je pořád, protože pokud ve vymezené zóně zastavíte, tak jste žádný zákaz neporušil, a nepotřebujete tak žádný důvod k průjezdu (který jste neprovedl).
„V případě nápisu „Průjezd zakázán“ je zakázán řidiči bezdůvodný vjezd do takto označeného úseku.” – důvod ke vjezdu např. k obydlí nebo k obchodu je jasný, „bydlet” či „nakupovat” (a tak dále, a tak podobně), z tohoto plyne ono zastavení (bydlet či nakupovat budete bez zastavení dost těžko), a toto přesně byl záměr zákonodárce.
Tady autor právě řešil to, že už se zastavovat už nemusí a následnou argumentací nenaplnit podstatu zákazu průjezdu.
Kdyby zákonodárce měl myšlenku, že se tam bude stejně zastavovat, tak by význam dopravní značky neměnil.
Aby značka tohoto významu dávala smysl, muselo by se jednat o značku začátku a konce zóny, skrz niž je průjezd zakázán. Když projedu okolo této značky, kde končí oblast, u níž potřebuji pro vjetí do ní mít nějaký důvod? Zatím se mi ještě nestalo, že bych po projetí okolo této značky nezastavil (někdy kdykoliv poté) 😉 …
U nás v ČB je na jednom místě značka Průjezd zakázán kombinována se značkou Zákaz zastavení – v Průmyslové ulici. Tuším, že ještě letos se to bude měnit a tato ulice se stane opět průjezdem pro běžnou dopravu, ale dosud je to mrtvá zóna, protože se lidi opravdu naučili tudy nejezdit (bylo zbytečně komplikované projet se zastavením). Teď se tudy fakticky jezdit dá, když vymyslíte smysluplný důvod, ale prakticky nikdo to nedělá, protože už si lidi odvykli.
Co tak se řídit pravidlem, že křížení pozemní komunikace zpravidla ruší platnost před ním umístěné značky? Nebo když vám někdo postaví 30 za začátek obce, projedete kolem 10 odboček a křižovatek, pořád pojedete 30 nebo za první křižovatkou zrychlíte na 50? Tedy v případě značky průjezd zakázán se bude jednat o zákaz průjezdu danou ulicí po první křížení. Pokud by to mělo být vztaženo na zónu, musel aby tomu odpovídat i značka ZÓNA.
Smyslem tehle znacky je zamezit tranzitu určitou ulici nebo ctvrti. Vzdycky se najde dost vychcanku, který si ulici zkracujou cestu aby si usetrili 25 vterin v kolone. U nas tuhle znacku instalovali pote, co tam jeden zavodnik srazil dite na kole. Doplnili to ještě cedulkou „Neplati pro rezidenty a dopravni obsluhu“. Mestaci pak chteji bud obcanku s trvalym bydlistem tamtéž nebo u remeslniku ci kuryru adresu kam jedou – pokud se jim to nezda tak ho doprovodi az k vratum. Během mesice projizdeci vymizeli…
Jasněže, ale většině nevysvětlíte. V této zemi je smutnou tradicí neustále zkoušet vyje.ávat se všemi a se vším, a že tak lidi vyje.ávají hlavně sami se sebou už jim jaksi nedochází. To není ani švejkovina, to už je prostě čistá blbost, jinak si neumím vysvětlit, proč u tak jednoduché značky s jasně daným účelem má 8 lidí z deseti potřebu zkoušet na ni „nějak vyzrát“.
25 vteřin v koloně – tak to jste mě dostal, fakt jsem se zasmál. Váš pojem o čase se diametrálně liší od reality. Anebo možná žijete někde, kde ty pětiminutové kolony nejsou.
Povím vám, kde je jádro pudla: v tom, že první, kdo se snaží na někoho vyzrát, je establishment na řidiče. Regulace a zákazy ještě nikdy ničemu nepomohly a řidiče v daném množství dokážou tak akorát nasrat, zejména s ohledem na skutečnost, že ty regulace a zákazy v drtivé většině případů mají jeden jediný účel a bezpečnost provozu to opravdu není, tím se to jen zamlouvá, stejně jako blokování internetu teroristama nebo dětským pornem. Takže se nemůže divit, že ti řidiči na to adekvátně reagují. Prostě jsou to myslící bytosti, které ze sebe nechtějí nechat dělat idioty a jejichž jediným cílem je dostat se z bodu A do bodu B s vynaložením co nejmenšího úsilí. Ano, je mezi nimi hrstka bláznů, jejichž cílem je při tom páchat škody, ale to jsou zlomky promile všech řidičů. Stejně jako jsou zlomky promile všech občanů, kteří chtějí někomu nějak ublížit.
Ještě dodatek: asi nejlepší reakcí na policistovo nařčení ze spáchání přestupku je sdělit, že jste tam vjel, protože důvod máte, ale odmítáte ho sdělit. Tečka. Je na policistovi/správním orgánu dokázat, že máte ten nesprávný důvod, což nemá šanci, pokud mu to neřeknete. A neříct smíte, na to máte právo a nesmíte za jeho využití být trestán (že se mnozí nechají, je jejich blbost). A je to mnohdy lepší, než vymýšlet nějaký důvod, kde hrozí ona v článku zmíněná účelovost tvrzení. Říct „důvod mám, ale nesdělím vám ho“, je něco, čeho se nejde nijak chytnout, je to prakticky neprůstřelné.
25 sekund byla nadsázka. Nepochopil jste. V pohode, netrapte se s tim…
To je OK. Od toho jsou tam ty mestaci, který si za to vysvetleni uctujou tusim od 300 do 500. A každý je happy. Projizdeci uz to priste nezkusi a mistni mají ulici po který se neboji chodit.
To by prvně nesměli zákony resp. zákonodárci vy*bávat s náma.
To přeci není důvod chovat se jako prase (i když jak vidno dle diskuse, pro některé bohužel asi ano).
Standardni argument mrtvejma detma, co tam mate dal? Prejete mamky s kocarama?
Nikde nepíši o chování jak prase. To už je jiná věc. Ale nevím, proč bych měl na základě úředníčka, u kterého těžko říci, zda-li má aspoň průměrné IQ, měl jet v noci uprostřed ničeho a bez živáčka 80km/h za poplatek 1500kč ročně. O nesmyslném značení umístěném na základě rozhodnutí bůhvíkoho ani nemluvě. Např. proč ne na přehledném rovném úseku dlohém několik set m plná čára a v jiném okrese je přerušovaná i v zatáčce?? Co? Důvod? Logika?
To není o tom chovat se jak prase. To je o tom, kdo s koho. Stát se mě snaží krátit na mých právech tím, že mi je legálně ořezává a přidává k tomu další výpalné, já se snažím tomu bránit. Zákon akce a reakce. A pak jsou vovce, co se rády nechají oholit a chválabohu za ně, aspoň ty informovanější občany nechávají výběrčí dodatečných silničních daní víc v klidu.
Tak to pardon, tady mi trošku došel smysl pro humor. Jenže ono kdybyste napsal „Vzdycky se najde dost vychcanku, který si ulici zkracujou cestu aby si usetrili 10 minut v kolone“, tak byste možná byl za debila rovnou, protože – co si budem povídat – to za to fakt stojí.
Jenže v takovém případě ty vaše „odvetné“ akce nedopadají zpět na stát (když už se na to chcete dívat tímto úhlem pohledu), ale na ostatní lidi, a zejména na ty, kteří se chovají slušně (bez ohledu na to, jestli váš úhel pohledu jsou ochotni sdílet, nebo ne). Jinými slovy, jste poněkud zaslepený. Bránit se lze účinněji i legálními způsoby, které nikoho neohrozí ani neomezí, jen se u toho musí zapojit hlava (a to bude v mnoha případech asi onen kámen úrazu).
Souhlas, ta značka „Průjezd zakázán“ je prakticky k ho*nu a nevymahatelná. Jenže zase v případě, že tam někdo vjede a zastaví tam, je možný ho uvařit na tom, že tam nesmí zastavit a stát na základě ňákýho písmenka z paragrafu 27 zákona vo provozu na pozemních komunikacích. Takže projet klidně jó, ale nezastavovat a nestát.
To W: 25 vterin nebo 10 minut – kazdopadne vas problém… proste jde jenom o to jestli vam tech 10 minut stoji za to petikilco…
To Tommm: dite mrtvy nebylo, jen potluceny, zaplatpanbuh… O mamce s kocarkem nepadlo ani slovo. Proste jen vase bujna fantazie. To bude dobry…
Zákonodárce myslel na situaci, kdy existuje zkratka, kde existuje důvod, aby do ní řidiči zkracující si cestu nevjížděli, takže taková zkratka je označena z obou stran značkou „průjezd zakázán“, avšak za touto cestou existuje místo do kterého je lepší vjíždět právě celým tím průjezdem (například když tudy projíždějí nákladní vozidla do garáže, která by při vjíždění z druhé strany musela překonat složitější zatáčku).
No, tahle značka se asi nikde neinstaluje z jiného důvodu, než je:
1. Ochrana bezpečnosti rezidentů.
2. Ochrana klidu rezidentů a zabránění materiálních škod způsobených tranzitním provozem.
3. Zabezpečení plynulosti provozu (zde například s kombinací s dodatkovou tabulkou „mimo MHD“).
Adept řízení to má jednoduché. Jel tam, protože mu to přikázal instruktor nebo komisař.